Edutopia: Patru sfaturi de bază pentru predarea online, de la un profesor cu experiență în școala la distanță

12.524 de vizualizări
Sfaturi pentru predarea online
Foto: Pexels.com
Simplitatea predării și un cadru de lucru care să se apropie de imaginea unei clase se numără printre sfaturile făcute de un profesor cu experiență în învățarea la distanță, pentru colegii care nu au mai trecut niciodată prin așa ceva și care se simt copleșiți de ceea ce-i așteaptă. Kareem Farah, care a predat matematică în licee din Hawaii și Washington DC, inclusiv printr-un model de lucru ce a inclus comunicarea la distanță, și-a prezentat sfaturile pentru site-ul de specialitate Edutopia.

Cele patru sfaturi pentru ca profesorii să ofere “o experiență de învățare durabilă și angajantă”.

Sfaturi pentru predarea online

1. Simplitatea. La clasă, elevii se au unul pe altul și îl au alături pe profesor ca să poată să lămurească problemele, atunci când se blochează. În cazul învățării la distanță, rezolvarea problemelor cu ajutorul celorlalți nu mai e la fel de ușoară. De aceea, simplitatea predării e esențială – instrucțiunile să fie clare, să fie folosite doar una sau două resurse, să fie folosite formate de documente ușor accesibile pentru elevi.

2. Mediu virtual de clasă. Tot în ideea simplității, e important ca elevii să aibă un punct de reper digital similar unei clase. Aceasta poate fi un sistem oferit de autoritățile locale sau platforme precum Google Classrooms sau Google Sites pentru stabilirea propriului site destinat clasei. E nevoie de un singur astfel de loc, chiar dacă poate fi tentant să sari de la o aplicație la alta și să folosești multe platforme.

3. Sarcini de durată mai lungă pentru elevi. Învățarea la distanță are nevoie de eficiență, deoarece planificarea ia mai mult timp și pretinde o atenție mai mare la detalii. Sunt necesare sarcini mai lungi date elevilor, care dau profesorului timp să-și organizeze predarea pe viitor, dar și sarcini care să îi facă pe elevi să se ridice din fața calculatoarelor. Sunt bune proiectele pe termen lung, în care elevii au autonomie mai mare și un set clar de termene limită intermediare pe care trebuie să le respecte.

4. Puncte de contact intermediare. Elevilor le vor lipsi contactele umane pe care le au la clasă, care sunt o experiență de neînlocuit. De aceea e nevoie să fie stabilite structuri care să permită puncte de contact cu elevii și care pot avea orice formă – e-mail, mesaje video, telefoane etc. Acestea îi vor asigura pe elevi că profesorului le pasă de ei.

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Efectele pandemiei în școală. O scădere cu 18 puncte a procentului copiilor care puteau să rezolve probleme de o anumită dificultate, iar decalajele sunt și de 50%, spune Dragoș Iliescu, profesor universitar și expert internațional în testare: Simplificat, „un copil care lua nota 6 înainte de pandemie, ia acum 4”

„18% înseamnă că o cincime au pierdut, în medie”, a declarat Dragoș Iliescu despre pierderile în cunoștințe ale copiilor, măsurate în perioada pandemiei în raport cu situația dinaintea acestei perioade.…
Vezi articolul

Efectele eliminării religiei ca materie obligatorie în școală – studiu de caz Germania: A scăzut religiozitatea oamenilor, dar nu și atașamentul față de valorile etice și nici satisfacția în viață, s-au schimbat atitudinile față de familie, au crescut piața muncii și veniturile

Germania, țară care după cel de-Al Doilea Război Mondial avea un sistem de educație cu o componentă religioasă extrem de puternică, stabilită, în Vest, chiar prin Constituție, a decis să…
Vezi articolul

BOOKMARK Toate resursele de învățare online și predare digitală, publicate până acum de Edupedu.ro, la un loc / Aplicații, platforme online, soluții software, teleșcoală, webinarii, tutoriale, programe de consiliere

EduPedu.ro a publicat o multitudine de resurse și referințe pentru predare și învățare la distanță din momentul în care autoritățile au decis închiderea școlilor, ca măsură de prevenție împotriva noului…
Vezi articolul

INTERVIU Lingvistul Alexandru Nicolae, cercetător la Academia Română: Trebuie să gândești strategii de predare, ca să ții oamenii interesați o oră. Dacă nu stârnim curiozitatea, pierdem atenția studenților / Sunt un fan al comunicării științei online, ne ușurează viața profesională

Trecerea la sistemul de predare online a luat cu asalt nu doar școlile, ci și mediul cercetării, iar oamenii de știință spun că metodele de comunicare care se dezvoltă acum…
Vezi articolul