Elevă de clasa a III-a de la o școală din rural, despre introducerea programului after school: Primim masă caldă și facem temele, iar după orele de școală avem lectură. Facem un cerc mare și unii colegi sau doamna citesc

13.608 vizualizări
Foto: Școala Gimnazială Pesceana
Maria Trașcă este elevă în clasa a III-a la Școala Gimnazială Pesceana din județul Vâlcea și învață în sistem simultan, cu elevii de clasa a IV-a. Face parte din programul Pâine și Mâine, derulat de World Vision România, care se desfășoară în școala sa de anul trecut. Ce înseamnă participarea la acest program? După orele de curs, ea rămâne două ore la școală, timp în care mănâncă o masă caldă, împreună cu ceilalți colegi, și își face temele cu doamna învățătoare.

Maria a povestit că după ce mănâncă și termină de scris temele, îi rămâne timp și pentru alte activități educaționale. „La Pâine și Mâine, după ore, noi primim masă caldă și facem temele ca să ne mai rămână timp pentru alte activități. Uneori mai desenăm, uneori ne jucăm, ne jucăm pe tabla interactivă. Tabla interactivă mi se pare foarte interesantă. Doamna învățătoare este bună și ne ajută, nu ne ceartă așa des”. Ea a mai spus că este încântată de tabla interactivă: „Tabla interactivă mi se pare foarte interesantă”.

  • Colectivul din care face parte este unul închegat, deoarece Maria spune că se înțelege bine atât cu doamna învățătoare, cât și cu ceilalți elevi: „Doamna învățătoare este bună și ne ajută, nu ne ceartă așa des. Colegii mei sunt toți buni”.
Foto: Școala Gimnaziala Pesceana

În privința temelor, aceasta a mărturisit că nu sunt dificile pentru ea, iar în situația în care are nevoie de explicații suplimentare, cadrul didactic le acordă sprijinul în realizarea sarcinilor: „Temele pe care ni le dă doamna sunt ușoare. La unele ne mai trebuie ajutor, la unele nu. Sunt în clasa a III-a, dar de fapt lucrez de clasa a IV-a. Nu este chiar așa de greu cum credeam. (…) M-a ajutat să fac temele la școală. Dacă facem temele la școală, doamna ne vine în sprijin și dacă le facem acasă, poate că avem alte activități”.

Eleva a spus că în fiecare zi au ore de lectură și, la final, ei povestesc ce au înțeles. Copiii se așază într-un cerc, pe covor și ascultă textul pe care îl citesc colegii sau profesorul: „După orele de școală, avem lectură. Facem un cerc mare, stăm jos pe covor și unii colegi citesc sau doamna. După aceea, noi trebuie să povestim ce înțelegem. Îmi place să citesc. Povestea mea preferată este „Matilda”, deoarece ea este o fată silitoare care a învățat de mică să citească singură. A reușit prin a citi ziare”.

Vinerea, după ore, elevii de clasa a III-a de la Școala Gimnazială Pesceana au un program special, deoarece merg în laboratorul de informatică și învață elementele de bază: „Vinerea, noi avem religie, engleză și franceză. După aceea, mâncăm și facem afterschool-ul cu mama mea. Ne ducem sus la informatică și ne uităm pe calculatoare. Mă descurc pe calculator”.

Citește și:
Ce înseamnă afterschool-ul și masa caldă pentru elevii de la sat. Mărturia directoarei Școlii Gimnaziale Pesceana: Pentru unii dintre copii este singura mâncare gătită pe care o primesc în acea zi. Comparând efectele de la noi cu rezultatele școlilor învecinate unde nu există acest program, diferențele se văd cu ochiul liber
EXCLUSIV SONDAJ Peste 40% dintre români vor școală cu masă inclusă. Doar 6% spun că sunt de acord cu testarea elevilor acasă, 42% vor ca școala să rămână deschisă în orice condiții


1 comment
  1. Minunat! Păcat că nu mulți copii pot beneficia de educație în rural, afterscol și o masă caldă e lux…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației cheamă la discuții sindicatele profesorilor marți, 17 iunie, „pentru a clarifica lucrurile și a porni cu toții de la o bază reală” / Protest în școli și facultăți anunțat miercuri de FSE „Spiru Haret”, FSLI și „Alma Mater”

Ministerul Educației le-a chemat la discuții pe cele trei sindicate reprezentative din educație, marți, 17 iunie, potrivit unui comunicat de presă. Reacția vine în contextul în care toți profesorii din…
Vezi articolul

EXCLUSIV Salariile personalului nedidactic din școli și grădinițe nu au fost majorate conform modificării legii obținute în timpul grevei generale din Educație. Sunt vizați 55 de mii de angajați / Marius Nistor: Așteptăm un răspuns din partea Ministerului Muncii

Personalul nedidactic din școli și grădinițe nu a primit majorarea de 9%, conform Ordonanței de Urgență nr. 45/2023, astfel încât să ajungă la maximul grilei din Legea salarizării nr. 153…
Vezi articolul

Profesorul Răzvan Pantelimon, de la Universitatea „Ovidius” din Constanța: Foarte mulți, mai ales cei tineri, fug de muncă, fiind văzută ca ceva obositor, ceva impus. Munca ar trebui să fie până la urmă ceva pe care să-l faci din plăcere și să rămână în continuare principala activitate a unei fințe umane

Ar trebui gândite politici foarte bine stabilite și foarte bine definite pentru rezolvarea problemelor legate de muncă în rândul tinerilor, spune profesorul Răzvan Pantelimon, lector la Facultatea de Istorie şi…
Vezi articolul

Le Monde: România nu reușește să oprească emigrația masivă a tinerilor / Calitatea proastă a serviciilor publice, corupția, lipsa infrastructurii rutiere, printre motivele care îi fac români să-și părăsească țara

Cu 19 milioane de locuitori, România se scufundă într-un declin demografic îngrijorător. Peste 5 milioane de români și-au părăsit patria în căutarea unei vieți mai bune în Europa de Vest.…
Vezi articolul

Este nevoie de noi măsuri restrictive pentru a tempera dinamica răspândirii Omicron, care afectează și copiii, iar în câteva zile se va intensifica activitatea școlară, atrag atenția reprezentanții MedLife

Este nevoie de noi măsuri restrictive pentru a tempera dinamica răspândirii Omicron, care afectează și copiii, iar în câteva zile se va intensifica activitatea școlară, atrag atenția reprezentanții MedLife, potrivit…
Vezi articolul