Elevă de clasa a III-a de la o școală din rural, despre introducerea programului after school: Primim masă caldă și facem temele, iar după orele de școală avem lectură. Facem un cerc mare și unii colegi sau doamna citesc

13.585 de vizualizări
Foto: Școala Gimnazială Pesceana
Maria Trașcă este elevă în clasa a III-a la Școala Gimnazială Pesceana din județul Vâlcea și învață în sistem simultan, cu elevii de clasa a IV-a. Face parte din programul Pâine și Mâine, derulat de World Vision România, care se desfășoară în școala sa de anul trecut. Ce înseamnă participarea la acest program? După orele de curs, ea rămâne două ore la școală, timp în care mănâncă o masă caldă, împreună cu ceilalți colegi, și își face temele cu doamna învățătoare.

Maria a povestit că după ce mănâncă și termină de scris temele, îi rămâne timp și pentru alte activități educaționale. „La Pâine și Mâine, după ore, noi primim masă caldă și facem temele ca să ne mai rămână timp pentru alte activități. Uneori mai desenăm, uneori ne jucăm, ne jucăm pe tabla interactivă. Tabla interactivă mi se pare foarte interesantă. Doamna învățătoare este bună și ne ajută, nu ne ceartă așa des”. Ea a mai spus că este încântată de tabla interactivă: „Tabla interactivă mi se pare foarte interesantă”.

  • Colectivul din care face parte este unul închegat, deoarece Maria spune că se înțelege bine atât cu doamna învățătoare, cât și cu ceilalți elevi: „Doamna învățătoare este bună și ne ajută, nu ne ceartă așa des. Colegii mei sunt toți buni”.
Foto: Școala Gimnaziala Pesceana

În privința temelor, aceasta a mărturisit că nu sunt dificile pentru ea, iar în situația în care are nevoie de explicații suplimentare, cadrul didactic le acordă sprijinul în realizarea sarcinilor: „Temele pe care ni le dă doamna sunt ușoare. La unele ne mai trebuie ajutor, la unele nu. Sunt în clasa a III-a, dar de fapt lucrez de clasa a IV-a. Nu este chiar așa de greu cum credeam. (…) M-a ajutat să fac temele la școală. Dacă facem temele la școală, doamna ne vine în sprijin și dacă le facem acasă, poate că avem alte activități”.

Eleva a spus că în fiecare zi au ore de lectură și, la final, ei povestesc ce au înțeles. Copiii se așază într-un cerc, pe covor și ascultă textul pe care îl citesc colegii sau profesorul: „După orele de școală, avem lectură. Facem un cerc mare, stăm jos pe covor și unii colegi citesc sau doamna. După aceea, noi trebuie să povestim ce înțelegem. Îmi place să citesc. Povestea mea preferată este „Matilda”, deoarece ea este o fată silitoare care a învățat de mică să citească singură. A reușit prin a citi ziare”.

Vinerea, după ore, elevii de clasa a III-a de la Școala Gimnazială Pesceana au un program special, deoarece merg în laboratorul de informatică și învață elementele de bază: „Vinerea, noi avem religie, engleză și franceză. După aceea, mâncăm și facem afterschool-ul cu mama mea. Ne ducem sus la informatică și ne uităm pe calculatoare. Mă descurc pe calculator”.

Citește și:
Ce înseamnă afterschool-ul și masa caldă pentru elevii de la sat. Mărturia directoarei Școlii Gimnaziale Pesceana: Pentru unii dintre copii este singura mâncare gătită pe care o primesc în acea zi. Comparând efectele de la noi cu rezultatele școlilor învecinate unde nu există acest program, diferențele se văd cu ochiul liber
EXCLUSIV SONDAJ Peste 40% dintre români vor școală cu masă inclusă. Doar 6% spun că sunt de acord cu testarea elevilor acasă, 42% vor ca școala să rămână deschisă în orice condiții

1 comment
  1. Minunat! Păcat că nu mulți copii pot beneficia de educație în rural, afterscol și o masă caldă e lux…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Teodora Dumitru, ambasadoare a campaniei „Împreună pentru drepturi” a Comisiei Europene: Sunt un caz fericit, în ciuda diagnosticului, am ajuns studentă la Medicină. Dar de ce trebuie să mă consider norocoasă când vine vorba despre un drept fundamental?

Teodora Dumitru, o tânără din România care a trăit toată viața cu paralizie cerebrală, a fost numită ambasadoare a campaniei „Împreună pentru drepturi” a Comisiei Europene, alături de alte persoane…
Vezi articolul

Judecătoarea care a suspendat analiza tezei de doctorat a premierului Ciucă, invocând nevoia de stabilitate politică, a avansat spectaculos în carieră. A devenit magistrat cu drepturi depline și șefa unei secții nou-înființate la Curtea de Apel București

Avansare profesională fulger pentru judecătoarea Ionela Tudor de la Curtea de Apel (CAB) București, cea care a motivat, anul trecut, prin nevoia de stabilitate politică a țării, controversata decizie de…
Vezi articolul