Gabriel Ispas, fost secretar de stat în Educație: Dacă aveți curaj, abrogați toate modificările legii educației! Avem nevoie de reașezarea educației pe baze corecte

13.463 de vizualizări
Foto: Facebook Gabriel Ispas
“Declarațiile ministrului nu sunt acceptabile! Nu ne trebuie o nouă lege, aceasta a fost scuza sub care s-au ascuns toate tarele învățământului românesc. Nu de lege ducem lipsă, sau, dacă aveți curaj, abrogați toate modificările legii nr.1! Avem nevoie de reașezarea educației pe baze corecte, reale!”, spune Gabriel Ispas, decan al Facultății de Drept de la Universitatea Titu Maiorescu și membru al Pro România.

Reacția fostului secretar de stat din Ministerul Educației vine după ce România a obținut cel mai slab punctaj din ultimii 9 ani la testele PISA, cu o rată a analfabetismului funcțional de 44%, în medie, în creștere față de 2015. Ministrul Educației a declarat ulterior lansării raportului OECD că “nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea [PISA] nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”.

Într-o reacție pe pagina sa de Facebook, Gabriel Ispas a spus că “astăzi s-au dat publicității rezultatele evaluării PISA și, ca de obicei, suntem oripilați de rezultate. Astăzi facem o adevărată revoluție, pe care mâine o vom uita. Și, totuși…

“Declarațiile ministrului nu sunt acceptabile! Nu ne trebuie o nouă lege, aceasta a fost scuza sub care s-au ascuns toate tarele învățământului românesc. Nu de lege ducem lipsa, sau, dacă aveți curaj, abrogați toate modificările legii nr.1 [Legea educației nr. 1/2011 – n.red.]! Avem nevoie de reașezarea educației pe baze corecte, reale!”, a continuat Ispas.

“Dl Barna cere urgență națională pentru educație! Pe bune? Aducem smurd? Sau ISU? Aducem niște perfuzii, să ținem muribundul în viață? Fiți serioși!”, susține acesta.

Ispas le propune guvernanților și parlamentarilor următorul “decalog în educație”:
  1. “Formarea imediată a cadrelor didactice, mai ales a celor care predau în rural și în urbanul mic; formarea calitativă, nu cantitativă, cu accent pe predarea aplicativă și pe noile tehnici și metode de predare!
  2. Profesionalizarea funcției didactice. Fără numiri politice în școală!
  3. Revederea curriculumului, de la clasa 1-8.
  4. Resurse educaționale deschise pentru elevi și profesori!
  5. Realizarea curriculumului pentru liceu (zace între instituții de ceva timp)!
  6. Finanțarea învățământului după nevoi, nu împărțirea sărăciei la numărul elevilor;
  7. Regândirea salarizării și stimularea cadrelor didactice care predau în învățământul rural și în comunitățile dezavantajate;
  8. Obligativitatea grădiniței pentru toți copiii;
  9. Program prelungit în toate școlile, de la grădiniță și până la clasa a șasea.
  10. Investiții în învățământul profesional, axate pe dezvoltarea practicii!”

“În afara decalogului, poate se uită cineva și la fabricile de diplome din învățământul românesc”, a încheiat decanul Facultății de Drept de la Titu Maiorescu.

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reclamațiile anonime ale studenților hărțuiți sexual sunt blocate în toate universitățile din România printr-o Hotărâre a Guvernului Ciolacu, elaborată de ministerul Ligiei Deca. Codul-cadru de etică interzice legal un instrument-cheie pentru combaterea abuzurilor / Ce fac mari universități ale lumii

Consiliul Național al Rectorilor a cerut, miercuri, universităților, printr-o rară intervenție a sa în dezbaterile publice, să ia măsuri clare împotriva hărțuirilor sexuale, pe care să le „identifice” fără întârziere,…
Vezi articolul

Pierderile cauzate de închiderea școlilor primare în pandemie, analizate în SUA și Anglia: Speranța de viață a copiilor americani se estimează că a scăzut cu câteva luni / Minusuri “șocante” în cunoștințele dobândite de elevii englezi, după lockdown-ul din primăvară

Speranța de viață a copiilor americani din școlile primare care s-au închis în prima parte a anului ar înregistra o scădere de câteva luni, potrivit unui nou studiu dat publicității…
Vezi articolul

Mircea Cărtărescu: Din punctul de vedere al învățământului, eu cred că lucrurile nu sunt atât de grave cum ni le imaginăm / Profesorii de vocație sunt cei care fac învățământul, ei sunt cei care decid

Școala o fac oamenii, nu politicienii, spune scriitorul Mircea Cărtărescu într-un interviu acordat lui Cristian Leonte pentru ȘtirileProTV.ro. „Timp de 10 ani am fost profesor la o școală din Colentina”,…
Vezi articolul