În 90% dintre cazuri, planificările profesorilor sunt identice cu cele din anii trecuți, spune directorul Viforel Dorobanțu: Le cer doar să fie adaptată planificarea. Sunt convins ce înțelegeți când spun adaptată, adică anului acestuia școlar

4.357 de vizualizări
Foto: Captură TVR Info – tvrplus.ro/live
Directorul Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Curcani, Viforel Dorobanțu, a vorbit despre planificările profesorilor și a afirmat că, în 90% dintre cazuri, acestea sunt identice cu cele din anii trecuți. „Le cer doar să fie adaptată (planificarea – n.red). Și sunt convins ce înțelegeți când spun adaptată. Adaptată anului acestuia școlar, chiar dacă este identică cu cea de anul trecut”, a precizat acesta. Declarațiile au fost făcute la emisiunea InfoEdu de la TVR Info.
  • Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a ridicat un semn de întrebare despre modul în care sunt evaluați profesorii în România. Într-un interviu acordat revistei Dilema, acesta a spus că, deși școala românească este percepută ca un sistem cu multe disfuncționalități, evaluarea cadrelor didactice nu reflectă deloc această realitate: peste 99% dintre profesori primesc anual calificativul „foarte bine”.

Silvia Mușătoiu, profesoară de Matematică la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din București: Domnule director, câte planificări ați reparat? Aveți timp să faceți lucrul acesta?

Viforel Dorobanțu: Eu, sincer, că o să spun mai multe lucruri mai încolo puțin, le-am cerut în variantă electronică aceste planificări.

Silvia Mușătoiu, profesoară de Matematică la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din București: Cum e firesc, să știți.

Viforel Dorobanțu: O să vă spun de ce le-am cerut în variantă electronică. Exact cum a spus doamna Mușătoiu: a citit programa, planul-cadru, ca să știe să-și facă planificarea? Îndrăznesc să spun că pe alocuri nu. Ce am zis: dacă îl nu mai chinui să și-o dea jos de pe cine știe ce site, le cer doar să fie adaptată (planificarea – n.red). Și sunt convins ce înțelegeți când spun adaptată. Adaptată anului acestuia școlar, chiar dacă este identică cu cea de anul trecut. Dar exact asta voiam să spun și să preiau una dintre declarațiile de care sper ca domnul ministru să se țină: să scădem birocrația. Ok, măcar să am acea planificare trimisă pe mail și eu, atunci când mă duc într-o asistență, să verific dacă conținutul pe care-l avea e în concordanță cu nevoile acestei clase, că poate el în programă trebuie să fie în altă parte, dar nevoile clasei nu l-au lăsat să se ducă acolo.

Diana Dumitrașcu, moderatoare: Dar e aceeași planificare, de cu un an în urmă, poate de cu doi, de cu trei.

Viforel Dorobanțu: În proporție de 90%, îndrăznesc să spun că e aceeași planificare. Dacă am spus lucruri care nu trebuiau spuse, nu e prima dată, da, îndrăznesc să spun că așa sunt în 90% dintre cazuri.

Diana Dumitrașcu, moderatoare: Și a luat calificativul foarte bine.

Viforel Dorobanțu: Cum să nu i-l dau, că respectă structura anului școlar. În primul rând, profesorii ar trebui să lucreze pe planificare, să spună «ok, nu pot să ajung la nu știu ce concept din aritmetică, aș evita să spun matematică, și trebuie să mai stau câteva ore pe ce am făcut înainte». El s-ar putea să stea, dar notificarea să nu o facă. Sincer, nici eu nu aș fi atât de stresat, încât să mă duc și să zic «ia să vedem, tu ar trebui să fii aici și nu ești. Deci, scădem două puncte». Copiii aceștia știu ceva, da, asta are important.

Ministerul Educației a schimbat în 2020 metodologia (OMEC 4.247/2020) de evaluare aprobată inițial în 2011, prin ordin de ministru (OMECTS 6.143/2011).

În cadrul inspecțiilor școlare din județul Giurgiu, un aspect vizat se referă la verificarea respectării reglementărilor legale referitoare la evaluarea anuală a personalului didactic și didactic auxiliar, potrivit unui document publicat de inspectoratul școlar

Potrivit Ministerului Educației și Cercetării, evaluarea activităţii profesorilor se realizează anual, la nivelul fiecărei școli:

„Evaluarea activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar din unităţile şi instituţiile de învăţământ preuniversitar se realizează anual pentru întreaga activitate desfăşurată pe parcursul anului şcolar, la nivelul fiecărei unităţi şi instituţii de învăţământ preuniversitar şi are două componente: autoevaluarea; evaluarea potrivit fişei postului şi a fişei de evaluare. Ministerul Educației aprobă metodologia specifică.”

Elevii au dreptul de a dreptul de a oferi feedback, la finalul anului școlar, cadrelor didactice care predau la clasă, conform Statutului Elevului, document publicat în Monitorul Oficial în august 2024.

Statutul elevului prevede, la articolul 7, că „Elevii beneficiază de următoarele drepturi în sistemul educațional: z) dreptul de a oferi feedback, la finalul anului școlar, cadrelor didactice care predau la clasă, prin fișe anonime sau prin intermediul unor chestionare online anonime securizate, elaborate conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezentul statut, în baza unei proceduri stabilite de consiliul de administrație. Rezultatele feedbackului sunt discutate cu profesorul de la clasă la începutul anului școlar următor, în vederea îmbunătățirii activității de la clasă”.

Art. 168 (1) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 stabilește că încadrarea și menținerea într-o funcție didactică sunt condiționate de prezentarea unui certificat medical. Certificatul medical eliberat de medicul specializat de medicina muncii, care atestă că este apt pentru prestarea activității.

Citește și:
Prestația la clasă contează cel mai puțin în evaluarea cadrului didactic, spune profesoara Silvia Mușătoiu: Dacă citiți fișa de evaluare, o mare parte se referă, într-adevăr, la hârțogăraie
Este extrem de greu să depunctezi un profesor, pe baza fișei actuale de evaluare, spune directorul Viforel Dorobanțu: N-am dat chiar tuturor calificativul foarte bine
Ministrul Educației: Peste 99% din profesori au calificativul „foarte bine”. Vi se pare normal?
Inspecții an școlar 2025-2026. Verificarea evaluării anuale a profesorilor – unul dintre aspectele vizate de Inspectoratul Școlar Județean Giurgiu


7 comments
  1. hârtii inutile pe care nu le citesc, poate doar debutantii. si oricum sunt orientative ca se adapteaza din mers. motiv de incordarea mușchilor unor mai mari in școală …. bafta

  2. >> Le-am cerut si nu au livrat.
    O abordare tipica a unui meneger (sic!) de scoala romaneasca.

    Si? Solutia? A rezolvat problema sau doar se plange la TV?

  3. În planificare sunt trecute săptămânile și conținuturile de parcurs. Conținuturile țin de programe. Programele sunt aceleași de zeci de ani.

    Schimbați voi programa anual și schimb și eu planificarea anual.

    Hai s…. idioților.

  4. După ce ca lucrez diferențiat pe clasa ar trebui sa fac spume la gura sa și scriu,nu ajunge ca muncesc la clasă, ar trebui sa și scriu detaliat sa vadă populimea!!Pe bune?!Voi vreți sa plecam toți acasă!
    Da’ eu, ca am IQ peste medie, nu ma apuca plictisul si exasperarea de prostimea și idioțenia situațiilor și cerințelor?

  5. Sau, mai simplu si mai eficient – de ce nu vine o planificare standard de la minister?
    Da, de la musiu david, ca tot a zis ca vrea debirocratizarea profesorilor.

    Ia sa faca maretii dein educatie un set de planificari standardizate la începutul anului pe care sa le folosească toti profesorii din tara. Pe licee teoretice, pe tehnologice, pe vocationale, etc.

    Se poate? Se poate!
    Se vrea? david – ce zici, se vrea?

    1. In unele judete la unele discipline este standard, emisa de isj si platita de prof. La sfarsit are o rubrica de observatii unde poti nota mici ajustari, adaptari. Taiem paduri intregi de copaci pentru ce? Planificarea mea are 360 de foi xerox, inca putin si terminam un top de hartie, avand o materie cu 1 ora pe saptamana si foarte multe clase. E normal?? Sa faca una la nivel national si noi aducem adnotari in functie de specificul claselor. Mai si spune ca a marit norma dar a micsorat birocratia. Profesorii in continuare fac planificari de se taie padurile Apusenilor, fac dosare de burse, rechizite, liste de parinti plecati inafara la munca etc. Un mincinos patologic.

  6. La cata munca avem crezi ca mai contează?Important este ca ei pornesc de la aceeași bază, e învățământ de masă și drepturi egale și la ora adaptăm!!
    Nu fac același lucru sau dacă fac același exercițiu, în funcție de clasă adaptez cerința!!
    O tot țineți cu hârtiile!Am înnebunit pe hârtii și nu va mai pasa de ce facem la ora!!
    Hârtii,hârtii,hârtii!
    Dovada reala este ce știe copilul,da?
    Ați băgat specialii în învățământul de masă, le fileaza câte zece lămpi odată,apoi ,pentru ca ei nu pot tine pasul,e logic și normal,ați tras în jos învățământul de masă cerând ore remediale.Ca sa fim cât mai obosiți.
    Ce ore remediale fac eu cu unul special care nu înțelege asa cum un copil normal înțelege?Este epuizant sa lucrezi cu asa ceva.Dar ați desființat școlile speciale ca să faceți economie și i-ati trimis sa distrugă și restul clasie care poate și vrea și sa ne epuizeze pe noi.
    Orele remediale în străinătate se fac cu alt profesor,nu cu același. Voi vreți de toate de la același om și pe aceeași bani!!
    Și acum vine X-ulica și iese în fata ca nu este adaptată materia!!Zău?!
    La fiecare ora fac altfel și altceva în funcție de nivelul lor ,se vede în caiete,dar eu trebuie sa am hârtii frumoase și variate!!
    Sictir!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Andrei Cornea / Foto: Agerpres

Filologul și filosoful Andrei Cornea, după acuzația lui Sorin Cîmpeanu că ar face parte dintr-un “grup de interese”: “Este un grup de interese. Avem interese”, anume ca un viitor prim ministru “să se exprime un pic mai articulat” decât actualul, sau ca “o mulțime de domni, inclusiv prim ministrul”, “să nu mai plagieze”

„Da, sigur că da, are dreptate. Este un grup de interese. Avem interese. Și o să vă spun care: de exemplu, unul dintre interesele noastre este ca un viitor prim…
Vezi articolul
Simulare BAC 2025

Toți profesorii care predau discipline de examen sunt obligați să evalueze lucrările de la simulările pentru Evaluarea Națională și BAC 2025 – înștiințări ale inspectoratelor către școli

Profesorii care predau discipline de examen sunt obligați să participe la evaluarea lucrărilor din cadrul simulărilor naționale ale examenelor, după cum se arată într-o înștiințare a unui inspectorat școlar. „În…
Vezi articolul

Olimpiade școlare 2023. Modificări la calendarele oficiale, anunțate într-o erată de Ministerul Educației: etapa județeană de Fizică este mutată duminică, 5 martie / Naționala de Informatică se ține în 1-5 aprilie

Ministerul Educației (ME) a publicat vineri după-amiază, 3 februarie, un document – erată pentru calendarele olimpiadelor și concursurilor școlare din anul școlar 2022-2023 pe care le-a anunțat în urmă cu…
Vezi articolul

UPDATE Ziua de 29 noiembrie, luni, este zi liberă în sistemul public – hotărârea a fost publicată în Monitorul Oficial / Elevii, copiii, studenții și profesorii din școlile, grădinițele și universitățile publice vor avea o perioadă de 5 zile libere

Premierul Nicolae Ciucă a anunțat că Guvernul va aproba în ședința de azi declararea zilei de 29 noiembrie ca zi nelucrătoare în sistemul public. Elevii și profesorii nu vor mai…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Ministerul Educației încearcă să împiedice elevii de clasele primare să participe la peste 200 de etape pe țară ale concursurilor extrașcolare 2024. Profesorii organizatori au avut termen să modifice regulamentele – adresă trimisă școlilor

Elevii din clasele primare nu pot trece mai departe de fazele pe județ sau regionale ale concursurilor școlare din cadrul proiectelor educative 2024 (CPEENI, fostele CAEN), transmite Ministerul Educației școlilor.…
Vezi articolul