Județul Constanța a evoluat în raport cu alte județe și a depășit județul Iași la simulările de la examenele naționale, spune șeful ISJ Sorin Mihai

1.185 de vizualizări
Foto: © Tero Vesalainen | Dreamstime.com
Șeful Inspectoratului școlar Constanța, Sorin Mihai, spune că județul a evoluat la simulările naționale de la BAC și Evaluarea Națională în acest an, față de alte județe, anul trecut. Invitat la ReplicaOnline, inspectorul general școlar remarcă faptul că Ministerul Educației nu a publicat anul acesta o situație la nivel național a rezultatelor simulărilor naționale. “N-am avut o situație dată de către minister pe simulare națională, unde ar fi fost relevant și am fi putut să facem o comparație cu celelalte județe, dar am tras și noi cu ochiul și am văzut ce au publicat alte județe”, spune Sorin Mihai.

Județul Constanța are rezultate mai bune la simulările de la examenele naționale, sugerează șeful Inspectoratului școlar, Sorin Mihai, fără să precizeze însă date concrete sau o analiză care să arate această evoluție. El remarcă și faptul că județul Constanța ar fi depășit județul Iași la rezultatele simulărilor naționale de la Evaluarea Națională și Bac. Șeful ISJ Constanța mai spune că instituția sa a făcut această comparație pentru că Ministerul Educației nu a publicat o situație a rezultatelor la nivel național, deși “ar fi fost relevant”.

Sorin Mihai mai spune că Inspectoratul a făcut vizite la școlile unde au fost rezultate mai slabe la simularea națională și că “tot ceea ce ținea de Inspectoratul Școlar General, inspectorul școlar județean și ceea ce ținea de organizarea activității s-a întâmplat“.

Declarația integrală a inspectorului general școlar Constanța privind rezultatele simulării naționale

Sorin Mihai, șeful ISJ Constanța: Având în vedere că suntem printre puținele județe care au reușit să treacă prin patru simulări. Vorbim de cele trei simulări județene și simularea națională. La momentul acesta putem spune că avem o imagine clară la nivel individualizat, fiecare părinte, fiecare elev, fiecare profesor știe cum s-a organizat și cum ar fi trebuit să organizeze, de fapt, pe această perioadă, pornind din luna decembrie. Așadar, din punctul meu de vedere, tot ceea ce ținea de Inspectoratul Școlar General, inspectorul școlar județean și ceea ce ținea de organizarea activității s-a întâmplat. Am avut de asemenea numeroase deplasări ale inspectorilor în teritoriu, cu precădere către unitățile de învățământ care nu au avut rezultate foarte bune pe simulări, mai ales pe simulările naționale, am avut și o simulare județeană care a venit după simularea națională.

La momentul acesta mă feresc să spun că stăm bine, pentru că vreau ca ritmul să fie în continuare unul susținut, dar trebuie și să apreciez munca tuturor colegilor mei cadre didactice din județ și să spun că județul Constanța are o evoluție în raport cu celelalte județe.

ReplicaOnline.ro Făcând o comparație notele obținute anul acesta cu cele obținute anul trecut la simulare? 

Sorin Mihai, șeful ISJ Constanța: N-am avut o situație dată de către minister pe simulare națională, unde ar fi fost relevant și am fi putut să facem o comparație cu celelalte județe, dar am tras și noi cu ochiul și am văzut ce au publicat alte județe. Și se vor supăra colegii mei din județul Iași, dar va trebui să spun că e o mândrie a noastră, dacă până acum ne uitam undeva în sus către rezultatele lor, acum, dacă i-am depășit, zic că este un moment care pune în valoare activitatea învățământului constănțean. Și un singur exemplu am mai multe ce s-a întâmplat și pe la Brăila și tot așa. Cine se uită pe ierarhiile din anii anteriori.. 

ReplicaOnline.ro: Anul trecut am fost pe locul 16 la Bacalaureat..

Sorin Mihai, șeful ISJ Constanța: Da, și sper ca anul acesta măcar să menținem această poziție, dacă nu o să urcăm în ierarhie. Și într-adevăr, la Bacalaureat ar conta cel mai mult, să spunem ierarhia, pentru că de fapt, raportarea la note strict la note, ține de ceea ce se întâmplă la examenul național de bacalaureat. De ce? Pentru că notele de la bacalaureat în multe situații de admitere la facultăți contează. În ceea ce privește Evaluarea Națională ne legăm strict de ierarhie. Acolo și ierarhia județeană este cea care contează. Pentru că acolo putem să vedem cum ne situăm și care pot fi opțiunile noastre în raport cu admiterea la liceu.

Inspectoratul școlar județean Constanța nu a publicat pe site vreo analiză a rezultatelor de la simulările naționale

Șeful ISJ Constanța spune că rezultatele de la simulările naționale sunt mai bune decât în trecut, însă instituția pe care o conduce nu a publicat vreo analiză în acest sens.

Presa locală a publicat însă datele despre simularea de la Evaluarea Națională:

Potrivit Dobrogealive, în urma încheierii etapei de evaluare, rezultatele obținute de elevi la aceste probe sunt:

Proba Limba și literatura română:

  • o note între 1-3.99-939 elevi
  • o note între 4- 4,99- 559 elevi;
  • o note între 5- 5,99-768 elevi;
  • o note între 6- 6,99- 1034 elevi;
  • o note între 7- 7,99- 1345 elevi;
  • o note între 8- 8,99- 1066 elevi;
  • o note între 9- 9,99- 447 elevi;
  • Proba Matematică:
  • note între 4- 4,99- 1205 elevi;
  • note între 5- 5,99- 889 elevi;
  • note între 6- 6,99- 702 elevi;
  • note între 7- 7,99- 626 elevi;
  • note între 8- 8,99- 473 elevi;
  • note între 9- 9,99- 209 elevi;
  • nota 10- 4 elevi”.
Informații de context

Ministerul Educației nu a publicat o ierarhie a rezultatelor pe județe la simulările naționale, ci doar a transmis un comunicat de presă privind rezulatele la nivel național. Edupedu.ro a scris că peste 135.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au obținut nota 7 la Matematică.

ISJ Iași a publicat o analiză a rezultatelor de la simulare din județ din care reieșea că patru din cinci elevi din mediul rural din Iași au luat note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024, la Matematică. Luciana Antoci, șefa inspectoratului școlar a spus apoi că: “Mergem deja în școli țintit pentru a vedea ce se întâmplă acolo unde rezultatele sunt îngrijorătoare. Patru luni înseamnă suficient cât să putem schimba semnificativ aceste date – detalii aici.

Apoi, în martie, ISJ Iași a organizat o altă simulare la nivel județean.

În județul Constanța au avut loc 4 simulări pe cele două examene naționale, cea mai recentă în 3 aprilie.

Foto: © Tero Vesalainen | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Patru din cinci elevi din mediul rural din Iași au luat note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024, la Matematică. Luciana Antoci, ISJ: Mergem deja în școli țintit pentru a vedea ce se întâmplă acolo unde rezultatele sunt îngrijorătoare. Patru luni înseamnă suficient cât să putem schimba semnificativ aceste date
Până pe 4 martie, diriginții și profesorii vor fi instruiți cu privire la atribuțiile lor pentru admiterea la liceu 2024, potrivit ISJ Mureș / Toate inspectoratele școlare au avut de făcut planul de măsuri pentru pregătirea și organizarea admiterii la liceu
Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică
Trei din patru elevi de clasa a VIII-a nu au obținut niciun punct la ultimul item al subiectului III, de geometrie, la simularea Evaluării Naționale 2024 / La acest subiect, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim
Record negativ la simulare – Evaluarea Națională 2024: Cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică / La Română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari ca 5
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024 la Matematică: Aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 / Doar 91 de elevi au luat nota 10
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024. Peste 135.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au obținut nota 7 la Matematică

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Diana Bâscă, învățătoare într-o comunitate dezavantajată din Săcele: Din cei 30 de copii pe care-i am la clasa a II-a, doar șase se pot conecta la orele online. Anul trecut am făcut citire la telefon, când se ridică restricțiile va trebui să recapitulez din clasa I

Doar șase copii din 30 au astăzi resursele necesare pentru a face școală online la o clasă dintr-o comunitate dezavantajată din Săcele. Chiar dacă au primit tablete, conexiune la internet…
Vezi articolul

Răzvan Cherecheș, profesor în sănătate publică: Școlile trebuie să poată funcționa on-site cât mai mult. Ministerul Educației să reducă la 15 numărul de elevi din clasă și să introducă sisteme de ventilație cu schimb mare de aer

Școlile vor funcționa tot anul viitor intermitent când în sistem hibrid, când complet online, pentru că și dacă vaccinul va fi disponibil în primăvară, el va fi distribuit și administrat…
Vezi articolul

Gindrovel Dumitra, vicepreședinte al Societății de Medicina Familiei, despre începerea școlii: Copiii trebuie să învețe mai ales comportamentul în condițiile epidemiei / La 100 de cazuri școlile erau închise pentru că nu știam cum să ne apărăm de virus, între timp am aflat cum să ne ferim

„Școala trebuie să înceapă. Copiii trebuie să învețe și trebuie să învețe în primul rând comportamentul adaptat condițiilor epidemiei”, a declarat pentru G4Media.ro medicul Gindrovel Dumitra, vicepreședinte al Societăţii Naţionale…
Vezi articolul