Lista profesorilor titulari repartizați prin transfer, publicată de Ministerul Educației. Continuă ședințele pentru posturile de suplinire

12.375 de vizualizări
Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com
Lista profesorilor titulari repartizați prin transfer a fost publicată de Ministerul Educației. Conform metodologiei, în zilele următoare au loc ședințele de repartizare pentru posturile de suplinire. Aici sunt vizați cei cu note sub 7 la Titularizare și din ultimii 3 ani, precum și candidații cu note peste 7 din ultimii 6 ani.
  • În zilele de 17 și 18 august au fost repartizate posturile de suplinire, deci prin contracte pe perioadă determinată, pentru candidații care au participat la concursul național de Titularizare 2023, potrivit metodologiei. În această etapă au participat candidații care au luat peste 7 la Titularizare 2023 și care fie nu au reușit să ocupe posturi titularizabile în ședința din 27 iulie, fie pentru disciplina lor nu au existat posturi titularizabile.

În ședința de repartizare din 22-23 august se repartizează tot posturile de suplinire și bineînțeles tot prin contracte pe perioadă determinată. În cele două zile sunt vizați candidații care au obținut note sub 7 la Titularizare 2023, candidați cu note peste 7 din ultimii 6 ani (2022, 2021, 2020, 2019, 2018, 2017), candidații cu note sub 7 din ultimii 3 ani (2022, 2021, 2020), candidați pe a doua specializare, conform Anexei 18 din Metodologie.

Lista actualizată a posturilor

Posturi actualizate Județul Alba

Posturi actualizate Județul Argeş

Posturi actualizate Județul Arad

Posturi actualizate Municipiul Bucureşti

Posturi actualizate Județul Bacău

Posturi actualizate Județul Bihor

Posturi actualizate Județul Bistriţa-Năsăud

Posturi actualizate Județul Brăila

Posturi actualizate Județul Botoşani

Posturi actualizate Județul Braşov

Posturi actualizate Județul Buzău

Posturi actualizate Județul Cluj

Posturi actualizate Județul Călăraşi

Posturi actualizate Județul Caraş-Severin

Posturi actualizate Județul Constanța

Posturi actualizate Județul Covasna

Posturi actualizate Județul Dâmbovița

Posturi actualizate Județul Dolj

Posturi actualizate Județul Gorj

Posturi actualizate Județul Galaţi

Posturi actualizate Județul Giurgiu

Posturi actualizate Județul Hunedoara

Posturi actualizate Județul Harghita

Posturi actualizate Județul Ilfov

Posturi actualizate Județul Ialomița

Posturi actualizate Județul Iaşi

Posturi actualizate Județul Mehedinți

Posturi actualizate Județul Maramureş

Posturi actualizate Județul Mureş

Posturi actualizate Județul Neamț

Posturi actualizate Județul Olt

Posturi actualizate Județul Prahova

Posturi actualizate Județul Sibiu

Posturi actualizate Județul Sălaj

Posturi actualizate Județul Satu-Mare

Posturi actualizate Județul Suceava

Posturi actualizate Județul Tulcea

Posturi actualizate Județul Timiş

Posturi actualizate Județul Teleorman

Posturi actualizate Județul Vâlcea

Posturi actualizate Județul Vrancea

Posturi actualizate Județul Vaslui

Cristian Miu, inspector școlar pentru Resurse Umane din cadrul IȘJ Olt, a semnalat, pentru adevărul.ro, criza de profesori calificați de la disciplinele reale:

„La informatică am avut un singur candidat (n. red. – la ședința de repartizare a candidaților care au susținut examenul de Titularizare în acest an și au obținut notă peste 7), cu 7,30, dacă nu mă înșel. Încă unul are notă între 5 și 7 și ceilalți sunt cu notă sub 5.  La fizică, la chimie, nu am avut niciun candidat ieri. Se iau greu note peste 7. Posturile în principal le vom ocupa cu cei care au note între 5 și 7 din anii anteriori sau din acest an, în ședința următoare. Sau, în cazul în care nu avem soluții nici așa, mai organizăm un concurs de suplinire, în 29 august, cu înscriere în 24 și 25 august”, a spus inspectorul școlar Cristian Miu.

În județul Alba, un singur candidat s-a înscris la Titularizare 2023 pentru a preda Fizica și a luat sub nota 3, conform rezultatelor finale ale concursului național. Situația a fost semnalată de către inspectorul școlar general, Cornel Sandu, după cum a scris alba24.ro

În august 2021, inspectorul școlar Daiana Bălan (ISJ Bistrița-Năsăud) spunea pentru Centrul de Evaluare și Analize Educaționale că sunt județe din țară în care, în ultimii 10 ani, niciun nou profesor nu a ajuns la catedră să predea fizica:

„Eu sunt inspector de fizică, cu atribuții pe biologie și vă pot spune că la fizică nu a intrat niciun absolvent în ultimii 10 ani. Am avut absolvenți de clasa a XII-a care au dat Bac-ul la fizică și au obținut nota 10, dar au spus clar că nu vor veni în învățământ și se vor orienta probabil către cercetare. Media de vârstă a profesorilor de fizică este de 40 spre 50, iar acum cu pandemia s-au pensionat mulți colegi, care ar mai fi rămas în sistem”, spune inspectoarea Daiana Bălan.

Tot în 2021, la prezentarea raportului detaliat al rezultatelor testării internaționale TIMSS 2019, Lucian Ciolan, prorectorul Universității din București, declara că în 10 ani o să ne confruntăm cu o criză de profesori calificați, mai ales în zona matematicii, unde sunt mai multe ore, dar și în zona științelor, unde peste jumătate dintre profesori au peste 50 de ani.

Informații de context

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat într-un interviu pentru Edupedu.ro că școlile nu scot posturile titularizabile de teamă că, după ce se ocupă în ședințele publice, oamenii vor pleca la începutul anului școlar:

„Există o temere în sistem, mai ales în zonele considerate greu atractive pentru cadrele didactice, să le scoată la concurs, pentru că, după aceea, se ocupă în ședințele publice de repartizare și, la începutul anului școlar, oamenii pleacă”, a spus Ligia Deca.

În acest an, doar proba teoretică s-a susținut la Titularizare 2023, ceea ce face ca această testare să fie cea mai importantă probă de angajare.

Potrivit Ministerului Educației, au fost înregistrate 5.261 de contestații (5.083 în anul 2022 și 6.248 în anul 2021). În cazul a 5.076 de contestații (96,48%), notele au fost modificate astfel: pentru 3.179 de lucrări notele inițiale au fost mărite, în timp ce pentru 1.897 de lucrări notele inițiale au fost micșorate.

O analiză Edupedu.ro a arătat că sunt cele mai multe posturi netitularizabile din ultimii 11 ani, potrivit datelor Ministerului Educației. Sunt peste 65.800 de posturi pe perioadă determinată. Concret, din 2012 și până în prezent sunt cele mai multe posturi. Acest lucru înseamnă că România se confruntă cu un deficit de cadre didactice. O posibilă explicație a faptului că sunt atâtea posturi netitularizabile poate fi generată de plecarea profesorilor din sistem. O altă cauză ar putea fi mascarea posturilor titularizabile de către directorii de școli, ceea ce este o corupție.

O altă analiză Edupedu.ro a arătat că există o scădere a numărului de candidați la Titularizare 2023, față de anii trecuți – din 2021 până în prezent. În plus, sunt sub 1.000 de posturi pentru profesorii din centrele și cabinetele psihopedagogice, deși Ligia Deca anunța că a repartizat în județe mai multe posturi.

Peste 2.600 de candidați prezenți la concursul de Titularizare 2023 s-au retras după ce au văzut subiectele, iar 26 au fost eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă. Rata de participare a fost de peste 83%, a anunțat Ministerul Educației.

Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Inspector școlar: Rădăcina relelor este învățământul primar, după mine. Acolo ar trebui făcute niște analize și contractul învățătorilor să se facă pe cinci ani
La Fizică, un singur candidat din Alba s-a înscris la Titularizare 2023 și a luat sub nota 3. Șeful inspectoratului școlar: Atât timp cât sunt oameni care sunt la pensie și vor să predea, vor preda aceia. Tinerii nu prea vin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raport al ministerului Educației: Doi din zece absolvenți de liceu nu se înscriu la bacalaureat, trei din zece nu reuşesc să-l treacă. 28% au luat medii între 6 și 7

Doi din zece absolvenți de liceu nu se înscriu la bacalaureat, potrivit celui mai recent raport despre starea învățământului preuniversitar publicat de Ministerul Educației.  Documentul analizează examenul de Bacalaureat și…
Vezi articolul

Subiecte și bareme de notare Olimpiada de Științe socio-umane 2024, etapa județeană. Descarcă ce au primit elevii la Logică, Psihologie, Sociologie, Economie Filosofie și Educație socială

Subiectele de la etapa județeană a Olimpiadei Naționale de Științe socio-umane (ONSSU) 2024, susținută de elevi, în țară, sâmbătă, 23 martie, au fost publicate de un liceu organizator din județul Prahova. Descarcă…
Vezi articolul

DOCUMENTE Modificări de reguli în timpul apelurilor deschise pentru dotarea școlilor cu smart lab-uri și cu mobilier. Primăriile și școlile trebuie să depună proiectele pe platforma UEFISCDI / Noile calendare, ghiduri și anexe

Apelurile pentru dotarea școlilor cu smart laburi și dotarea laboratoarelor de informatică, a cabinetelor școlare și a claselor cu mobilier au fost schimbate de Ministerul Educației prin doua ordine de…
Vezi articolul

Examenul de admitere la colegiile naționale să poată fi dat și cu subiecte realizate din afara acestora, procentul maxim de admitere să fie coborât de la 90% la 75%, limba română să fie probă separată la Bacalaureat – printre propunerile Alianței Colegiilor Centenare pe tema proiectului de Lege a Învățământului Preuniversitar

Proiectul legii învățământului preuniversitar să păstreze prevederea privind admiterea la Colegiile Naționale, dar să stipuleze că aceasta poate fi organizată și la nivelul consorțiilor școlare sau al unor asocieri în…
Vezi articolul