Nu sunt de acord cu metodele vechi de a critica elevii, spune profesorul Flavian Georgescu / Copilul de vârstă fragedă își dorește să obțină note mari pentru a-i face fericiți pe profesorul lui, pe tata, pe mama, pe bunici

4.108 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Profesorul de matematică Flavian Georgescu a spus că nu este de acord cu metodele vechi de a critica elevii. „Copiii de azi nu mai sunt cei de acum 30 de ani. Aceștia nu vor mai reacționa la astfel de stimuli, decât poate pe moment”, a precizat acesta. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

Flavian Georgescu a povestit că elevii de vârste fragede învață de dragul profesorului și că își doresc să ia nota 10 pentru a-i face fericiți pe profesori, pe părinți și pe bunici:

„Dragii mei, copilul la vârstă fragedă nu învață de dragul materiei respective, ci de dragul profesorului. Copilul nu vrea să obțină nota 10 pentru a fi trecută undeva în catalog și arhivată apoi în baza de date a secretariatului școlii. El își dorește să obțină note mari pentru a-i face fericiți pe profesorul lui, pe tata, pe mama, pe bunici. De aceea, noi, adulții, avem un rol major în acest proces educațional: profesorii ar fi de dorit să fie cât mai plăcuți în ochii elevilor, iar părinții să se bucure de toate reușitele copiilor lor. Să îi aprecieze, să le evidențieze efortul, pentru că asta îl va motiva pe copil să facă și mai mult din ceea ce a văzut că poate să facă bine”, a punctat cadrul didactic.

Profesorul a explicat de ce nu sunt eficiente metodele vechi de a critica elevii și ce efecte pot avea acestea asupra viitorilor adulți:

„Nu sunt de acord cu metodele vechi de a critica elevii, de a le scoate în evidență lucrurile negative, tocmai, vezi Doamne, pentru că așa se îndrepta. Copiii de azi nu mai sunt cei de acum 30 de ani. Aceștia nu vor mai reacționa la astfel de stimuli, decât poate pe moment. Pe termen lung, astfel de metode conduc la dezvoltarea unor adulți fără încredere în ei, plini de frustrări, anxioși și care nu vor avea abilitățile necesare pentru a-și realiza propriile obiective.”

Informații de context

Recent, Flavian Georgescu a declarat că „în ziua de azi nu mai e deloc suficient să intrăm în clasă, să facem prezența, să ne predăm lecția, să le dăm teme elevilor și apoi să plecăm”.

Cadrul didactic a mai spus că problema nu este cât de mult învață elevii, „ci cum învață”. „Mi se pare că învață într-un sistem învechit, care nu mai este actual pentru societatea din prezent. Copiii din ziua de azi nu mai învață așa cum învățam noi când eram elevi”.

Unul dintre cele mai importante aspecte ale rutinei școlare este ca elevul să se simtă apreciat, să se simtă util și bun în ceea ce face”, este de părere profesorul Flavian Georgescu. Aceasta a precizat că profesorii trebuie să se adapteze nevoilor copiilor din ziua de azi. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

Foto: © Igor MojzesDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Aud tot mai mulți colegi care se plâng că elevii nu mai pot să se concentreze 50 de minute la lecție, spune profesorul Flavian Georgescu: Profesorii trebuie să conștientizeze că nu mai lucrează cu elevii de acum 4-5 generații


6 comments
  1. Elevii au nevoie de feedback pozitiv si negativ.

    Cand copilul are stima de sine scazuta si o imagine de sine proasta are nevoie de feedback pozitiv si de intariri pozitive. In cazurile extreme behavioristii vorbesc de un bombardament de intariri pozitive.

    Profii care nu au facut un curs de comunicare sau de behaviorism ar trebui sa colaboreze cu un psiholog scolar. Dar vai, noi nu avem psihologi scolari, avem niste struto-camile consilieri, care stiu sa faca hartii.

  2. Scoala este un mediu in care copiii isi afla talentele si limitele. Prin urmare, notele trebuie sa reflecte efortul si munca depusa de ei. Acestea sunt apreciate prin note si calificative. A da note doar in ideea de a multumi parinti este o ineptie. Acum 4- 5 generatii nu erau retelele de socializare pe care sa stea copiii de la 4- 5 ani si pe jocuri digitale. Normal ca nu se mai pot concentra la lectii. De aici, interzicerea tel mobile la clase si reducerea timpului pe jocuri calculator si chat- uri diverse.

  3. Păi să se pună numai note de 10, indiferent dacă elevii vin sau nu la școală.
    În felul acesta toți elevii, părinții și bunicii vor fi fericiți.
    Oricum dacă ne uitam în carnetele de note și notele de la simulare, diferențele sunt uriașe.

  4. Copiii de vârstă fragedă și profesorii de vârsta expirata, la 55 ani diferenta de vârstă și concepții, fără metode pedagogice moderne sau de predare înțepeniți pe scaune la catedra, fără jenă fiindcă legea le da dreptul, fără verificări , fără perfecționări Trimiteți -i la formare pe pedagogie digitala, să stea până la 80, pe pensii și salarii sau pensii și plăți cu ora după pensie, iar tinerii cu titularizări luate nu au posturi

  5. atunci sa i ținem Intr un clopot de sticlă și să le spunem ce grozavi și inteligenți sunt,aproape perfecți …până Intr o zi …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Consiliul Legislativ contrazice Ministerul Educației: Legile Iohannis intră în vigoare pe 3 septembrie, nu pe 4 / OUG prin care Deca își modifică propria lege ar putea fi neconstituțională, avertizează Consiliul

Consiliul Legislativ contrazice Ministerul Educației în privința zilei când trebuie să intre în vigoare legile Educației. Concret, Consiliul Legislativ transmite că Legea învățământului superior intră în vigoare pe 3 septembrie,…
Vezi articolul

Asistențele la ore ale directorilor sunt verificate în școlile din județul Dolj / Directorul Viforel Dorobanțu: Dacă se mai așteaptă cineva din inspectorat sau minister ca vreun director să-și facă numărul de asistențe la ore, atunci are, din punctul meu de vedere, o imaginație bogată

Unul dintre aspectele urmărite în cadrul inspecțiilor școlare din județul Dolj se referă la asistențele la ore ale directorilor, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Dolj. Este vorba despre graficul…
Vezi articolul

Consiliul pentru Combaterea Discriminării anunță Ministerul Educației că încalcă Constituția prin eliminarea elevilor din școlile particulare din rândul beneficiarilor de burse școlare

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării transmite Ministerului Educației că proiectul de OUG prin care ministrul Ligia Deca vrea să-și modifice pentru a treia oară propriile legi ale învățământului limitează beneficiarii…
Vezi articolul

Subiecte grilă BAC și Evaluarea Națională 2019 Președintele Federației de Părinți: Ministerul va amâna pentru anul viitor, cel mai probabil, testele grilă la examene

Subiectele grilă la Bacalaureat și Evaluarea Națională vor fi amânate cel mai probabil, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Federației de Părinți, Iulian Cristache. Ministerul „ne-a chemat mâine la discuții”, împreună cu…
Vezi articolul

EXCLUSIV Noua directoare a Institutului Cultural Român din Londra, Catinca Nistor, nu a absolvit London School of Economics, așa cum a susținut la audierile din Parlament și în CV, potrivit unui răspuns oficial al LSE

Actrița Catinca Maria Nistor, numită de Parlament director la Institutul Cultural Român din Londra fără concurs, nu a absolvit și nici nu a urmat cursurile prestigioasei universități London School of…
Vezi articolul