OFICIAL Rezultate parțiale ale licitației pentru manuale: au fost admise 104 proiecte de manuale și respinse 72. Urmează evaluarea financiară

1.602 vizualizări
Foto: freepik.com
Rezultate parțiale ale licitației de manuale de clasa a VII-a, precum și de clasele I – VI la materiile rămase descoperite de anii trecuți, au fost anunțate astăzi de Ministerul Educației. Concret, rezultatele evaluării științifice a proiectelor de manuale școlare depuse la licitație le-au fost comunicate firmelor care au luat parte la licitație, a anunțat Ministerul, confirmând informațiile publicate de Edupedu.ro. În total, au fost admise 104 proiecte de manuale școlare și respinse 72. Proiectele admise trec în etapa de evaluare financiară.

Contactat de Edupedu.ro, Marian Șuță, directorul general al Centrului Național de Evaluare și Examinare (CNEE), a declarat că 176 de proiecte de manuale au fost evaluate la această licitație, dintre care 104 au trecut de etapa evaluării de calitate (au obținut cel puțin 95 de puncte din 100).

“Din 72 de proiecte de manuale picate, 17 au ratat evaluarea pe neconformitate (de exemplu, imnul nu a fost pus în manual, așa cum prevedea caietul de sarcini, cuprinsul nu exista sau alte elemente încălcau lucrurile cerute în fișa de evaluare) și 55 au picat pe punctajul de calitate (au avut sub cele 95 de puncte)”, a explicat Șuță, pentru Edupedu.ro.

Directorul CNEE (instituția din subordinea Ministerului Educației care este autoritatea contractantă în această licitație – n.red.) a adăugat că “sunt discipline care au aprobate și 8, 7, 6 propuneri de manuale”. Deși toate au trecut standardul de calitate și științific, numai primele 3 în ordinea punctajelor finale vor fi cumpărate de Minister anul acesta și scoase la alegerea profesorilor.

După etapa de evaluare a calității proiectelor, urmează partea financiară, care nu le mai descalifică, ci poate modifica ierarhia”, a declarat Șuță pentru Edupedu.ro.

În acest an, evaluarea calității științifice contează 90% din punctajul final (față de 85% acum doi ani) și evaluarea financiară are o pondere de 10% (față de 15% acum doi ani).

“Sperăm să anunțăm foarte repede rezultatele evaluării financiare, pentru că acum se încarcă în aplicația SICAP rezultatele evaluării de calitate. Nu poți trece la evaluarea financiară până nu le încarci pe toate, din punct de vedere tehnic. Sperăm ca la începutul săptămânii viitoare să fie finalizată și evaluarea financiară”, a anunțat pentru Edupedu.ro directorul CNEE.

Întrebat de ce nu există un calendar transparent al tuturor etapelor de licitație, ca anii trecuți, și de ce Ministerul Educației a stabilit pe SICAP ca termen de finalizare a licitației data 22 septembrie, Marian Șuță a declarat pentru Edupedu.ro că “termenul acel de 22 septembrie este pus de noi ca o măsură de siguranță, pentru a ne încadra și cu eventuale evaluări necesare în urma contestațiilor. Dacă puneam un termen care viza doar evaluarea inițială, legea achizițiilor nu ne dă voie să prelungim decât cu 22 de zile. Dar nu știm ce termen ne dă Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) la eventualele contestații”.

La disciplinele unde nu se depun contestații, cu siguranță vor fi manualele pe bănci când începe școala. Dacă se depun contestații, depinde de CNSC. Dacă ne dă repede termen să facem reevaluarea, vom avea la început de an manuale. Dacă CNSC ne ține o lună, nu avem ce să facem“, a afirmat directorul CNEE pentru Edupedu.ro.

Ministerul Educației: Au fost depuse proiecte de manuale pentru toate materiile obligatorii la clasa a VII-a

“Ca urmare a derulării procedurii de licitație deschisă în vederea asigurării manualelor școlare, în anul școlar 2019 – 2020, pentru elevii din învățământul preuniversitar de stat, Centrul Național de Evaluare și Examinare, în calitate de autoritate contractantă, a comunicat ofertanților astăzi, 13 iunie 2019, rezultatele evaluării calității științifice a proiectelor depuse”, a anunțat Ministerul Educației, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

“Astfel, au fost admise 104 proiecte de manuale școlare și respinse 72. Din cele 72 de proiecte, 17 au fost respinse ca fiind ‘neconforme’ și 55 au fost respinse, având mai puțin de 95 puncte”, precizează instituția. Aceste rezultate le-au fost comunicate ofertanților, care au dreptul să conteste rezultatele în termen de 10 zile.

Licitația a fost lansată pentru manualele de clasa a VII-a, precum și pentru manualele școlare necesare elevilor din clasele I-VI pentru care, fie nu au existat oferte în anii trecuți, fie acordurile cadru încheiate în urma achizițiilor anterioare au încetat.

“Ofertanții au depus 176 proiecte de manuale școlare. Au fost înscrise oferte pentru toate disciplinele din trunchiul comun pentru clasa a VII-a și pentru o bună parte din disciplinele de clasa a VI-a rămase neofertate în anul 2018”, a precizat Ministerul Educației.

Citește și:

SURSE Jumătate dintre manualele depuse de Editura unică a statului la licitația de anul acesta au picat la evaluarea de calitate

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Cercetării și Digitalizării, Florin Roman, susține în CV că a scris o lucrare pe care nu o găsește și despre care nu știu nimic nici editura, nici Biblioteca Națională – Libertatea

Ministrul Cercetării și Digitalizării, Florin Roman, nu-și găsește cartea “Teoria sistemelor informaționale” menționată din CV, “singura legătură cu domeniul pe care-l conduce” – carte despre care nu știu nimic nici…
Vezi articolul

Elevii și profesorii de la Colegiul „Ion Kalinderu” din Bușteni aduc spiritul Crăciunului pentru copiii de la Sanatoriul Balneoclimateric și pentru bătrânii imobilizați sau singuri / Proiectul continuă de 7 ani

Elevii și profesorii de la Colegiul „Ion Kalinderu” din Bușteni au pregătit cadouri atât pentru copiii care vin la tratament la Sanatoriul Balneoclimateric, cât și pentru bătrânii care sunt imobilizați…
Vezi articolul

Premierul Ciolacu cere criterii de performanță în învățământ, “pe lângă salarizarea corectă” / Ministra Deca susținea că salarizarea pe criterii de performanță nu ar fi posibilă

Șeful guvernului, Marcel Ciolacu, a făcut în mod repetat, marți, trimitere la nevoia de criterii de performanță în învățământ, “pe lângă salarizarea corectă și justificată” cerută de profesori, criterii necesare,…
Vezi articolul

Pricopie, rector SNSPA: „Încălzirea globală, factorii de risc pentru sănătatea publică, săracia și accesul la resurse de bază, extremismul, corupția, traficul de persoane”, printre temele de la conferința Global Leadership for the 21st Century, organizată de ONU

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, participă astăzi și mâine la conferința “Global Leadership for the 21st Century”, organizată de Biroul Națiunilor Unite de la Geneva, se arată într-un comunicat de presă…
Vezi articolul

Ajutor la învățat și la teme: soluția simplă prin care orice elev poate avea rezultate școlare foarte bune în acest an, indiferent de școală sau clasă, chiar și fără meditații (P)

Soluția completă de învățare SuperȘcoala.ro vine atât în ajutorul elevilor, cât și al părinților, care reușesc să mai amâne astfel intrarea în iureșul costisitor al meditațiilor, sau să pornească lecțiile…
Vezi articolul

Independența instituției care acreditează și autorizează toate școlile și grădinițele din România, în pericol. ARACIP ar urma să fie puternic politizată, atrage atenția Ovidiu Voicu, președintele Centrului pentru Inovație Publică: Nu pot să facă parte din consiliul Agenției cei care vor să fie evaluați, pentru că nu ar mai fi evaluarea externă

Ministerul Educației a organizat, luni, 27 decembrie, o dezbatere publică în legătură cu proiectul unei Hotărâri de Guvern care schimbă modul de funcționare al instituției care acreditează toate școlile și…
Vezi articolul