Plagiatul ar trebui oprit și prin practicile de evaluare. Nu cred că mai este suficient să ceri un eseu, susține Ligia Deca

7.735 de vizualizări
Foto: © Noppon Kobpimai | Dreamstime.com
„Plagiatul ar trebui oprit și prin practicile de evaluare. Nu cred că mai este suficient să ceri un eseu. Cred că trebuie să și dialoghezi cu elevul sau cu studentul, să vezi modul în care argumentează. Trebuie să punem preț pe modul în care un elev alege să filtreze informația și să îi dea un nou sens și mai puțin pe cum o memorează”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, la TVR2, pe 17 octombrie.

„Integritatea întregii societăți este generată și de integritatea sistemului de educație, Școala este ca un micro-cosmo a ceea ce se întâmplă în societate”, a susținut Ligia Deca.

Intervenția ministrului Ligia Deca despre integritate academică și plagiat:

„Integritatea întregii societăți este generată și de integritatea sistemului de educație, Școala este ca un micro-cosmo a ceea ce se întâmplă în societate. Nu putem să cerem implicare civică, dacă nu implicăm elevii și profesorii în decizii în școală, că n-au exercițiul acesta, când devin mari și intră în vâltoarea deciziilor de adulți. Integritatea se învață în familie și în școală. 

Trebuie să punem preț pe modul în care un elev alege să filtreze informația și să îi dea un nou sens și mai puțin pe cum o memorează. Spun asta gândindu-mă la discuțiile pe integritate din învățământul superior și cred că soluția aici este toleranță zero pentru încercarea de a trișa în școală încă de mici, de la copiat, de la a lua referate de pe internet. 

Avem prevederi foarte clare, inclusiv de închidere a acestor site-uri care, din păcate, vând lucrări de diverse feluri. Trebuie oprit la furnizor, dar ar trebui oprit și prin practicile de evaluare. Nu cred că mai este suficient să cer un eseu, cred că trebuie să și dialoghezi cu elevul sau cu studentul, să vezi modul în care argumentează și în care îl regăsești în ceea ce a trimis în scris.”

Foto: © Noppon Kobpimai | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Ligia Deca: Toleranța în ce privește plagiatul în universitățile românești trebuie să fie zero / Nu numai lucrările de doctorat, masterat sau licență trebuie să fie verificate. Orice examen sau evaluare trebuie să asigure condiții de integritate. Abaterea, sancționată în primul rând în universitate și după, în context național
Un nou sprijin pentru hoții academici: Ministerul Educației a anulat atribuirea a 22 de milioane de euro, fonduri PNRR, destinate unor softuri de identificare a plagiatelor în universități
Cel mai întârziat proiect de digitalizare din fonduri PNRR al Ministerului Educației este cel dedicat managementului eticii universitare. Mediul academic se confruntă cu o avalanșă de plagiate

12 comments
  1. Este evident ca asa ar trebui procedat, dupa cum la fel de evident este ca nu are cine sa adopte o astfel de masura, legiferata, de vreme ce cam toti politicienii si parlamentarii ‘doctorizati” post-revolutionar au recurs – in masura diferita, dar au recurs – la plagiat, din lipsa minimei capacitati intelectuale necesare elaborarii unei teze de doctorat cinstite. Cine sa sutina o astfel de prevedere legalizata ? Bode ? Ciuca ? indrumatorul de doctorat al lui Bode ? “dottore” Ponta ? ministrul Grindeanu ?….Cine ? Nu mai visati cu ochii deschisi !

    1. Dar nu este rau sa le amintesti ca ei au plagiat si ca problema trebuie rezolvata candva!
      Macar asa o mica spaima sa aiba…

      1. e adevarat, dar doar asa….o mica spaima…e ca un act de constiinta cerut unui ucigas in serie (fiindca a perpetua plagiatul, cu incapatanare, prin lipsa oricarei masuri LEGIFERATE impotriva sa, este echivalent cu un act de crima in serie pt scoala si cultura romaneasca).

  2. Doamna ministru are dreptate. Din cate stiu,competență înseamnă cunoștințe plus deprinderi plus atitudine. Parafrazîndu-l pe domnul Daniel David ,competența se obtine plecând de la cunoașterea declarativa si ajungand la cunoasterea procedurală. Se pare ca nu se obține nicio competență fara cunoștințe, ele sunt temelia peste care se adauga si restul.
    Pe de altă parte,nu e neapărat o soluție sa luam exemplele negative, mai bine sa fim noi schimbarea pe care o dorim.

  3. M-me ministru, ești în afara subiectului… Ai rămas în urmă cu… știința… Evaluările scrise (cele de la clasă, nu cele “de la Minister”) sunt axate pe “formarea de priceperi și deprinderi”, nu pe “toceală”. Ar trebui să mai faci “practică pedagogică”, se pare că îți e străină…

  4. Da, la orice evaluare respinsa tentativa de plagiat, adica picarea examenului, respingerea tezei de doctorat, etc. Numai prin masuri dure de pedepsire a furtului se poate face putina ordine in jaful facut de unii in invatamant! Chiar si la elevii din clasele mici daca persista in copiat, masura este cea a repetentiei.

  5. Adevarat, perfect spus, dar ce facem dna ministru cu ministrii plagiatori din tara asta, atat fosti cat si actuali??? Cum mai pot copiii sa va asculte sfaturile, atata vreme cat suntem inundati de oameni care si-au construit asa zisa cariera, prin furt intelectual??? Le oferiti indicatii si sfaturi, dar cata vreme modelul oferit de cei care au ajuns de-a lungul vremii in varf, nu este un model de urmat….lasati-ne cu sfaturile! Noi, parintii incercam sa-i invatam sa nu urmeze aceasta cale insa domnii de prin ministere ne cam ” saboteaza” munca!

  6. Ha! Ha!
    Ce face politica din om.

    Cere lui Bode si lui Ciucă sa lămurească cum au obținut doctoratul apoi caută dacă profesorii din preuniversitar greșesc că folosesc evaluarea complementară.

    Legat de memorare poate nu știi încă d-na Deca dar in majoritatea evaluărilor se verifică cunoștințele care ce să vezi trebuie memorate.

    Deca, demisia!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Propunerea de a trece la “orarul de iarnă” vine de obicei de la directorul școlii, nu de la elevi, iar cadrele didactice sunt majoritare și votează în acord cu directorul, spune Robert Avram, președintele Consiliului Național al Elevilor

Consiliul Național al Elevilor susține recomandarea trimisă marți de Ministerul Educației conform căreia „descurajează practicile unităților de învățământ care trec la orarul de iarnă și reduc durata orelor și a pauzelor”. Președintele…
Vezi articolul
Andrei Cornea / Foto: Agerpres

Filologul și filosoful Andrei Cornea, după acuzația lui Sorin Cîmpeanu că ar face parte dintr-un “grup de interese”: “Este un grup de interese. Avem interese”, anume ca un viitor prim ministru “să se exprime un pic mai articulat” decât actualul, sau ca “o mulțime de domni, inclusiv prim ministrul”, “să nu mai plagieze”

“Da, sigur că da, are dreptate. Este un grup de interese. Avem interese. Și o să vă spun care: de exemplu, unul dintre interesele noastre este ca un viitor prim…
Vezi articolul

DOCUMENT Cîmpeanu a prezentat Hotărârea Comitetului pentru Situații de Urgență care aprobă scenariile de redeschidere a școlilor: În învățământul tehnologic, profesional și postliceal stagiile de practică vor fi cu prezență fizică

Scenariile de redeschidere a școlilor au fost aprobate de CNCSU prin Hotărâre, potrivit ministrului Educației. Cîmpeanu a prezentat în conferința de presă de la Guvern conținutul acestei decizii. Redăm cele…
Vezi articolul

Spațiu multisenzorial pentru vizitatorii cu deficiențe, inaugurat la Muzeul Luvru din Paris. Mulaje de atins, jocuri, tur în limbajul semnelor și plăci tactile, printre noutățile pentru accesibilizarea artei

Încurajarea atingerii, panouri explicative scrise în Braille, limbajul semnelor, jocuri: Luvru, cel mai vizitat muzeu din lume, situat în centrul capitalei Franţei, a deschis începând de joi un nou spaţiu…
Vezi articolul