Redeschiderea şcolilor nu a dus la o creştere a cazurilor de Covid-19, au fost informaţi miniştrii Educației din Uniunea Europeană. Ministrul francez spune că un risc mai mare este să fie ţinuţi copiii acasă

7.846 de vizualizări
Foto: captură youtube.com / Peter Camiciottoli
Reînceperea şcolilor în 22 de ţări europene nu a dus la vreo creştere semnificativă a infecţiilor de coronavirus în rândul copiilor, părinţilor sau personalului, s-a spus la o videoconferinţă a miniştrilor Educaţiei din toată Uniunea Europeană, potrivit G4Media.ro.

Din cele 22 de ţări în care şcolile şi-au reluat cursurile în etape, în ultima lună, 17 au permis întoarcerea copiilor doar în grădiniţe, şcoli primare şi anii finali ai ciclului gimnazial, într-o încercare de ridicare a restricţiilor impuse pentru combaterea pandemiei de coronavirus.

Douăzeci de ţări au asigurat condiţii pentru ca elevii care termină liceul să poată da examenele, deşi în formate amendate. Totuşi, marea majoritate a şcolilor redeschise şi-au putut relua activitatea doar pentru două săptămâni, ceea ce a determinat-o pe Blaženka Divjak, ministru al Educaţiei din Croaţia, care deţine preşedinţia rotativă a Consiliului UE, să sugereze că este necesar ca rezultatele pozitive să fie tratate cu oarecare prudenţă.

Danemarca a devenit prima ţară europeană care şi-a redeschis creşele, grădiniţele şi şcolile primare din 15 aprilie, după o lună în care au fost închise, în pofida împotrivirii semnificative a părinţilor care au acuzat guvernul că îi tratează pe copiii lor ca pe cobai.

Într-o conferinţă de presă la finalul întrunirii miniştrilor, Divjak a spus că lipsa unei creşteri semnificative a cazurilor sau a oricărui alt impact negativ ar trebui să fie analizată de asemenea în contextul măsurilor speciale luate pentru ca şcolile să ofere condiţii cât mai sigure posibil.

Ea a spus: „Ceea ce s-a subliniat foarte puternic este că aceste şcoli au condiţii extrem de atent urmărite, precum grupuri mai mici decât cele din clasele normale, de obicei de aproximativ 15 (elevi) şi… o cooperare foarte strânsă cu ministerele Sănătăţii şi serviciile epidemiologice la nivel naţional pentru a furniza şcolilor şi profesorilor şi părinţilor recomandări foarte detaliate asupra modalităţilor de a face faţă noii situaţii. Până acum nu am auzit nimic negativ despre redeschiderea şcolilor, dar este probabil prea curând pentru a trage concluzii finale în această privinţă.”

Citește articolul integral pe G4Media.ro


6 comments
  1. Acum 2 săptămâni toți umblau cu moartea si apocalipsa in gură.
    Cum a încetat starea de urgență, cum au încetat cazurile.
    Cineva a mințit.
    Fie înainte, fie acum!

  2. Daca prin acest articol incurajati redeschiderea scolilor in Romania sapati groapa a mi de oameni. In acele tari copiii sunt transportati la scoli , acele tari isi permit sa aibe grija de copii prin distribuirea de masti, dezinfectant si asigura o buna igiena; intre timp ce in Romania inca e la moda WC-ul in curtea scolii, copiii platesc o parte din transportul in comun cu autobuze supraincarcate cu oameni varstnici si foarte multe scoli nici nu au macar o asistenta medicala.

  3. Tocmai ce s-a anunțat ca la o săptămână de la redeschidere 70 de grădinițe și scoli primare din Franța s-au închis din nou după apariția mai multor cazuri de coronavirus.
    Deci ?

    1. Nici ei nu mai stiu ce sa faca. Cel mai sigur este sa ramana inchise orice fel de unitati unde sunt mai multi copii !!! Altfel…riscam sa murim cu miile. Romania a procedat corect, iar Iohannis a dat dovada de multa implicare, chiar daca el n-are copii, a stiut ce inseamna sa trimiti copiii in gradinite si scoli.

    2. 70 din 40.000. În majoritatea cazurilor cazurile au fost depistate încă de la început, adică oamenii erau deja infectat, dar nu știau, asimptomatici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bugetul alocat pentru cardurile educaționale în valoare de 500 de lei a fost epuizat pentru că s-a dublat numărul de beneficiari, spune ministrul Proiectelor Europene / Marcel Boloș: Estimăm ca plățile să fie finalizate până la sfârșitul lunii mai 2025

Bugetul alocat pentru cardurile educaționale din anul școlar 2024-2025 a fost epuizat pentru că „numărul de beneficiari era de 300.000 și a crescut până la 600.000”, a spus ministrul Proiectelor…
Vezi articolul

Cătălin Ciupală, profesor de matematică, propune calibrarea corecturii la Bacalaureat și Evaluarea Națională pe o lucrare-test, ca la BAC-ul internațional: dacă profesorul evaluator supraevaluează sau subevaluează o lucrare, atunci îi apare în platformă un steag roșu de atenționare

Cătălin Ciupală, profesor de Matematică la Colegiul Naţional „Andrei Şaguna”, din Braşov, are două propuneri privind corectarea lucrărilor de la examene naționale în platformă astfel încât să nu mai existe…
Vezi articolul

Roxana Mînzatu, vicepreședinta Comisiei Europene, anunță în premieră inițiativa mentoratului între generațiile de tineri: Fiți mentori pentru colegii mai mici! Știu că și voi vă căutați direcția, dar aveți deja experiențe valoroase

O inițiativă „care să încurajeze mentoratul între generații de tineri” este în lucru la Comisia Europeană (CE), anunță în premieră Roxana Mînzatu, vicepreședintă a structurii europene, comisară al cărei portofoliu…
Vezi articolul

Istoria comunismului din România – programa pentru disciplina obligatorie de liceu, aprobată de Ministerul Educației / În contradicție cu valorile democratice clamate, ministrul Educației a decis lansarea noii programe într-un eveniment la care jurnaliștii acreditați nu au fost invitați – surse

Ministerul Educației a aprobat programa școlară pentru disciplina obligatorie „Istoria comunismului din România” care va fi studiată la liceu, în clasa a XII-a din anul școlar 2025-2026. Lansarea a avut…
Vezi articolul

Director de liceu, despre creșterea normei didactice de predare pentru profesori: Există o incompetenţă crasă la nivelul ministerului pe ceea ce se întâmplă în teritoriu. La mine la şcoală pierd cinci norme

Ion Ionici, directorul Liceului Jean Louis Calderon din Timișoara, a vorbit, într-o intervenție telefonică la TVR Info, despre ce înseamnă creșterea normei didactice de predare pentru profesori: „La mine la şcoală…
Vezi articolul