Reprezentanții elevilor cer Ministerului Educației prelungirea mandatelor directorilor în funcție, în loc de numirea unor interimari până la concurs

11.508 vizualizări
Sursă foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Reprezentanţii elevilor solicită inspectoratelor şcolare să prelungească mandatele actualilor directori, „pentru a asigura atât continuitatea în managementul educaţional, cât şi coordonarea aspectelor care ţin de începerea anului şcolar în condiţii optime”, se arată într-un comunicat al Consiliului Național al Elevilor. Cererea elevilor vine în contextul în care în țară au început procedurile pentru ocuparea temporară a funcțiilor vacante de director și director adjunct din școli, după ce concursurile de directori au fost amânate din vară pentru la iarnă.

„Totodată, este necesar ca Ministerul Educaţiei să asigure organizarea unui concurs bazat pe competenţe, astfel încât, odată cu începerea semestrului al doilea al anului şcolar viitor, directorii de şcoli să nu fie aserviţi factorului politic, ci să aibă capacitatea de a evalua starea de fapt din teritoriu, dar şi de a aplica strategii manageriale care să satisfacă nevoile comunităţilor şcolare”, mai spun elevii.

„Educaţia din România va fi pusă în faţa faptului împlinit – numirile directorilor vor putea fi făcute de inspectoratele şcolare, care nu sunt obligate să desemneze persoane cu experienţă în domeniul managementului educaţional. În contextul debutului noului an şcolar, este iresponsabil ca unităţile de învăţământ să fie conduse de directori fără experienţă. Astfel, suntem îndreptăţiţi să ne întrebăm sub ce formă va începe şcoala peste doar o lună, având în vedere că vor exista directori nevoiţi să coordoneze pregătirea deschiderii şcolilor, într-un context incert şi neclar, pe care nimeni nu şi-l asumă cu adevărat”, a declarat Silviu Morcan, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Mai jos, comunicatul integral al elevilor:

În contextul expirării mandatelor actualilor directori şi directori adjuncţi din unităţile de învăţământ la sfârşitul lunii august 2021, dar şi în contextul amânării nejustificate a organizării concursurilor pentru ocuparea acestor posturi, inspectoratele şcolare vor avea atribuţia de a numi directori interimari cu doar câteva zile înainte de începerea anului şcolar.

Consiliul Naţional al Elevilor a atras atenţia în repetate rânduri cu privire la acest subiect, întrucât numirea unor directori interimari din pixul inspectoratelor şcolare, fără a se baza pe o serie de competenţe manageriale reale, poate conduce la situaţii în care unităţile de învăţământ din ţară să fie administrate de persoane fără experienţă, care nu cunosc nevoile comunităţii şcolare pe care vor fi nevoiţi să o coordoneze, mai ales în contextul începerii unui nou an şcolar.

De aceea, reprezentanţii elevilor solicită inspectoratelor şcolare să prelungească mandatele actualilor directori, pentru a asigura atât continuitatea în managementul educaţional, cât şi coordonarea aspectelor care ţin de începerea anului şcolar în condiţii optime. Totodată, este necesar ca Ministerul Educaţiei să asigure organizarea unui concurs bazat pe competenţe, astfel încât, odată cu începerea semestrului al doilea al anului şcolar viitor, directorii de şcoli să nu fie aserviţi factorului politic, ci să aibă capacitatea de a evalua starea de fapt din teritoriu, dar şi de a aplica strategii manageriale care să satisfacă nevoile comunităţilor şcolare.

Citește și:
DOCUMENT Directoriada a început. Inspectoratele, controlate 93% de PNL, se pregătesc să numească din pix 9.771 de directori și directori adjuncți, în condițiile în care Klaus Iohannis a retrimis în Parlament legea menită să depolitizeze managementul interimar al școlilor
Iosifescu: Școlile private, scoase din metodologia națională de concurs pentru directori. Există vreun interes?
Directorii fără putere. Cum pierd noii lideri școlari cel puțin un an din mandatul câștigat la concursul din vară
Legea care prevedea ca directorii interimari să nu mai fie numiți de inspectorii școlari județeni, ci de consiliul de administrație al școlii, a fost retrimisă Parlamentului de președintele Iohannis / În august toți directorii din toate școlile vor fi numiți de inspectorii actuali, majoritatea membri PNL
Senatorul Ștefan Pălărie, inițiatorul legii depolitizării numirii directorilor interimari, reintoarsă de Iohannis: România educată … mai încolo, nu astăzi / O decizie politică de a ține captive școlile în mâinile filialelor politice de județ
PNL ar putea avea 9.771 de directori de școli, în august, garantat Iohannis. „Să spunem adevărul: fiecare își dorește să aibă în partidul lui un director de școală” – Virgil Guran, liderul senatorilor PNL
OFICIAL Metodologia pentru concursul de directori a fost publicată / Bibliografia pentru examen va fi anunțată cu o lună înaintea probei scrise

5 comentarii
  1. Hai ma, chiar asa? Nu vreti niste PNL-isti competenti si cinstiti macar pe durata determinata? Voi credeti ca se plateste degeaba cotizatia la partid?

    >>concurs bazat pe competenţe
    Pai nu aveti deja? In 2 ore se face o evaluare comprehensiva :).

    Apropo de evaluare. O evaluare corecta si cinstita ar trebui facuta intr-un centru de evaluare. Ministerul nu a auzit de asa ceva. Prea complicat pentru mintea lor.

    O evaluare serioasa ar trebui sa cuprinda exercitii, teste diverse, jocuri de rol, studii de caz, interviuri structurate. O metoda moderna de evaluare / formare a managerilor este exercitiul e-tray. Acesta este de regula un exercitiu in grup in care se simuleaza o situatie, se prioritizeaza diverse aspecte, se rezolva probleme, se colaboreaza etc.
    Asa ies in evidenta talentele fata de incompetentii cu carnete de partid.

  2. Și eu vreau ca toți profesorii cu 20 de ani vechime sa devină automat titulari in sistem. Că la 20 de ani am înțeles că sunteți cu ușurință profesori, diriginți, mentori, maeștri etc. Și Ceaușescu a făcut școală cu noi tot cu profesori “ca la 20 de ani”. Acum tot titulari sunt în sistem.

    1. Sunt total împotriva acestui lucru. Sunt profesor titular de matematica de peste 20 de ani, chiar din anul in care am terminat facultatea. Va garantez ca inca exista in sistem profesori cu o vechime de peste 20 de ani si care inca habar nu au sa rezolve problemele care se dau la titularizare. Oare ce pot ei să-i învețe pe elevi ? Mi s-a întâmplat sa fiu întrebat la ora de către elevi cum se rezolva unele din problemele care se dau la bacalaureat deoarece profesorii cu care acești elevi făceau meditații habar nu aveau sa le rezolve. Acest lucru mi s-a părut ridicol si îngrozitor in același timp.

    2. Eventual sa devina automat titulari in sistem doar acei profesori care au o vechime de 20 de ani dar care fac dovada ca in toți acești ani au reușit macar o data sa obțină o nota de peste 7 la titularizare chiar daca din diferite motive nu au reușit sa obțină si un post cu aceasta ocazie. Dar cei care nu au reușit niciodată in 20 de ani sa obțină o nota de peste 7 chiar nu merita sa devina automat titulari in sistem cu toată vechimea lor. Oare e chiar așa de greu sa obții o nota de peste 7 la titularizare ?

  3. Desigur ca elevii au fost sfatuiti de părinți, dar este corect ceea ce afirma.
    Nici nu as fi crezut ca Ministerul Educatiei ar fi capabil sa prefere directori interimari(si chiar fara experienta manageriala sau cel putin nu in acea unitate de invatamant), ca sa poata manevra. Unitatile de invatamant nu sunt unitati militare, ca sa se ia masuri de asa natura.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like