Țările UE care au închis toate școlile până acum, pe lângă România: șase state motivate în general de o situație epidemiologică mult mai gravă decât a României

4.219 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Premierul Ludovic Orban a afirmat, miercuri seară, într-un interviu la România TV că “aproape toate țările care păstraseră învățământul în clasă între timp au suspendat cursurile în clasă.” El nu a putut da exemple, însă. Analiza EduPedu.ro arată o cu totul altă situație: țările care au oprit toate cursurile față în față sunt foarte puține. Șeful guvernului a făcut declarațiile în ziua în care prima țară europeană care a închis complet școlile după începerea anului școlar, Cehia, țară mult mai afectată decât România, în acest moment, de pandemia Covid-19, a început deja procesul redeschiderii școlilor. La nivel european, multe țări păstrează școlile deschise în continuare, altele au închis învățământul secundar, dar păstrează deschise școlile primare, iar doar câteva – România, printre primele – au optat până acum să mute totul online.

Țări care, pe lângă România, au închis total școlile în fața actualului val pandemic

Republica Cehă, țara care multe săptămâni a înregistrat cea mai mare rată a cazurilor de Covid-19 din Europa (și acum rata este aproape dublă față de cea a României) a închis toate școlile pe 14 octombrie, invocând inclusiv un număr foarte mare de cazuri în școli (ceea ce n-a fost cazul României). Miercuri, 18 noiembrie, această țară a redeschis școlile pentru primii elevi de școală primară – clasele I-a și a II-a – dar și pentru elevii cu nevoi speciale. Nu este clar, încă, momentul când ar urma să se reia școala pentru alte clase, potrivit Radio Prague International.

Polonia, alături de România, a fost următoarea țară care a închis tot.  A apelat la o închidere treptată: a început cu clasele mari și a încheiat prin a închide școlile primare în momentul în care și România îi trimitea pe elevi în online. În această țară, în prezent, rata cazurilor Covid-19 este cu 50% mai mare decât în România.

Austria a închis școlile săptămâna aceasta. Țara are a doua cea mai mare rată a cazurilor de Covid-19 din Europa, după Luxembourg, în acest moment – peste 1000 de cazuri la 100.000 de locuitori.

Belgia este o altă țară care a ținut, practic, închise școlile timp de două săptămâni, sub pretextul prelungirii vacanței de sfârșit de octombrie. Școlile primare și ciclul gimnazial s-au redeschis săptămâna aceasta, în timp ce liceele urmează modelul hibrid. Belgia este a doua țară după Cehia din punct de vedere al ratei deceselor.

În Slovenia, după vacanța de sfârșit de octombrie școala a fost reluată în sistem online. Și în această țară rata de infectare este mult mai mare decât a României.

Grecia a anunțat tot săptămâna aceasta închiderea școlilor timp de două săptămâni. Este singura țară cu o situație epidemiologică mai puțin gravă decât a României, dintre cele care au decis închiderea totală.

Pe lângă acestea, majoritatea țărilor europene au optat pentru alte soluții:

  • Multe țin școlile deschise, optând pentru închideri punctuale, în funcție de numărul de cazuri înregistrate în școală, sau închideri locale/regionale (similare cu modelul aplicat de România până la începutul lunii noiembrie) – cele mai multe landuri germane, țările nordice, Marea Britanie, Franța (care acum permite, dar nu recomandă liceelor să mute 50% din predare online), Spania, Portugalia.
  • Închiderea totală sau parțială a claselor mari – liceu sau liceu plus gimnaziu – menținerea predării la clasă pentru clasele de școală primară și grădiniță – Italia (unde există și închideri regionale), Ungaria, Bulgaria, Țara Galilor, Slovacia, Belgia (după redeschiderea școlilor), Lituania.

Photo 77342802 © Uatp1Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Minciuna galbena! Sunt foarte putine state care au inchis scolile. De exemplu in Franta cu mare dificultate s-a realizat un sistem hibrid, cu aproximativ 50% din discipline predate online. Adevarul este ca scoala online este o gluma si la noi dar si in vest. Chiar daca elevii au tablete si telefoane inteligente, le lipseste un ingredient esential: autodisciplina. Fara un acest ingredient scoala online se transforma intr-o gluma sinistra, o adevarata fabrica de analfabeti. Din aceasta cauza scoala online este aplicabila doar in universitati. Noi propunem doar niste reguli de bun simt, care respecta si recomandarile date de OMS, care sustin prezenta fizica a elevilor in scoli. Sustinem asadar prezenta elevilor la disciplinele la care vor sustine examen, si online la celelalte discipline care nu sunt fundamentale. Vedem ca alesilor le pasa doar de salvarea alegerilor si de castigarea acestora, fara sa se gandeasca la consecinte, la distrugerea a aproape doua generatii, viitorii culegatori de sparanghel din Germania. #rezist #ghinion #carciuma

  2. E dreptul fiecarei tari sa aleaga calea! Chiar daca nu e o tara, de curand si New York-ul, la o rata de putin peste 3% a luat aceeasi decizie! E greu de spus cine are dreptate! Problema cea mai mare e, nu acticitatea in scoala, cat interactiunile ce au loc inafara ei, cum ar fi in autobuzele scolare, multe cu numar mic de locuri, care transporta un numar mare de copii! E doar una din probleme! Oricum, nu e Romania singura care a luat decizia!

  3. Și vreți să deschidem școlile și să așteptăm să ajungem la numărul de cazuri din aceste țări și apoi să le închidem?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Cum îți gestionezi emoțiile la examenul de clasa a VIII-a și ce pot face părinții, în ultima săptămână dinaintea Evaluării Naționale. Psihologii Laura Visu-Petra, Andrei Miu și Lavinia Damian: La fel se simt și campionii înainte de o cursă pe care o vor câștiga

Elevii “să se bucure dacă au emoții înainte de examen pentru că acestea, inclusiv cele negative cum e anxietatea, reflectă faptul că creierul și corpul lor sunt pregătite pentru acțiune”.…
Vezi articolul

Pilotarea testării standardizate trebuia să evalueze competențele elevilor la finalul anului școlar 2021-2022. Ministerul și partenerul Brio prezintă acum obiective complet diferite de cele din ordinul de ministru și din protocolul de parteneriat

Partenerii din programul de testare standardizată prin care trebuia să fie evaluat nivelul de competențe al elevilor din România declară, la 3 luni de la desfășurarea programului, cu totul alte…
Vezi articolul

The Guardian: Da, așteptați-vă la mai multă supraveghere pe timpul crizei, dar păziți-vă de ea odată ce pericolul va fi trecut. Chiar vom dori să urmăm modelul Chinei, care folosește tehnologia digitală pentru control social?

Acum un an, sistemul Chinei bazat pe un scor de credit social și programul ei de spionaj în masă erau considerate în Vest „orwelliene”. Acum sunt privite ca asigurând instrumente…
Vezi articolul

Viitorul universităților după pandemie: de ce prezic doi cercetători britanici că va crește bătaia pe locuri în facultăți / Ce domenii ar urma să atragă interes masiv, în urma crizei

Universitățile vor trece prin schimbări majore, de la accesul elevilor la învățământ superior la conținutul și prioritățile programelor de cercetare, după criza cauzată în prezent de pandemia Covid-19, potrivit unei…
Vezi articolul