Clotilde Armand, primarul Sectorului 1: Solicit public autorităților franceze retragerea ordinului „Palmes académiques” acordat lui Sorin Cîmpeanu, pentru că nu este permis ca acest ordin să fie acordat pentru impostură și plagiat. Am anunțat și Agenţia Universitară a Francofoniei despre acest plagiat grosolan

631 de vizualizări
Clotilde Armand și Laurence Auer, ambasadoarea Franței în România / Foto: Facebook.com/Clotilde Armand
Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, a cerut public autorităților franceze să-i retragă ordinul „Palmes académiques” ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, “pentru că nu este permis ca acest ordin să fie acordat pentru impostură și plagiat”. La o zi după ce jurnalista Emilia Șercan a dezvăluit în cadrul unei anchete că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori, Clotilde Armand declară că a anunțat și Agenţia Universitară a Francofoniei “despre acest plagiat grosolan”.

“Anul trecut ministrul Educaţiei a fost ales și preşedinte al Agenţiei Universitare a Francofoniei (AUF). Am anunțat și AUF despre acest plagiat grosolan și le-am explicat că un astfel de caz duce în derizoiu ideea de merit, de etică și performanță academică”, a scris pe Facebook Clotilde Armand, primarul Sectorului 1 (USR).

Dacă nu știți, în iunie 2021, domnul Sorin Cîmpeanu a primit Ordinul „Palmes académiques”, în grad de Comandor de la ministrul francez al Educației. Un ordin care a fost înființat în 1808 de Împăratul Napoleon ca o decorație pentru a onora membrii eminenți ai Universității din Paris, transformat, în 1955, într-un ordin de merit. În prezent, este una dintre cele mai vechi distincții civile acordate de Republica Franceză și răsplătește meritele depuse de unele personalități pentru servicii aduse universităților, în activitatea didactică sau științifică. Acest ordin are trei grade ierarhice: Cavaler, Ofițer și Comandor. De ce vă spun toate aceste lucruri și cât de important este acest ordin. Solicit public autorităților franceze retragerea ordinului „Palmes académiques” acordat lui Sorin Cîmpeanu, pentru că nu este permis ca acest ordin să fie acordat pentru impostură și plagiat”, a mai spus Armand.

Clotilde Armand și-a obținut în 1996 diploma de inginer la Ecole Centrale Paris, în 1997 a devenit Master of Science la prestigioasa Massachusetts Institute of Technology (MIT), SUA, unde a fost și Teaching Assistant (sursa și detalii).

Anunțul integral făcut de Clotilde Armand, primarul Sectorului 1:

“M-am gândit să vă spun ceva despre care nu veți auzi în presa cumpărată de PNL și PSD. Dacă nu știți, în iunie 2021, domnul Sorin Cîmpeanu a primit Ordinul „Palmes académiques”, în grad de Comandor de la ministrul francez al Educației. Un ordin care a fost înființat în 1808 de Împăratul Napoleon ca o decorație pentru a onora membrii eminenți ai Universității din Paris, transformat, în 1955, într-un ordin de merit. În prezent, este una dintre cele mai vechi distincții civile acordate de Republica Franceză și răsplătește meritele depuse de unele personalități pentru servicii aduse universităților, în activitatea didactică sau științifică. Acest ordin are trei grade ierarhice: Cavaler, Ofițer și Comandor.

De ce vă spun toate aceste lucruri și cât de important este acest ordin. Solicit public autorităților franceze retragerea ordinului „Palmes académiques” acordat lui Sorin Cîmpeanu, pentru că nu este permis ca acest ordin să fie acordat pentru impostură și plagiat.

Anul trecut ministrul Educaţiei a fost ales și preşedinte al Agenţiei Universitare a Francofoniei (AUF). Am anunțat și AUF despre acest plagiat grosolan și le-am explicat că un astfel de caz duce în derizoiu ideea de merit, de etică și performanță academică.

Oameni buni, plagiatul înseamnă furt intelectual. Iar atunci când plagiezi 13 capitole dintr-un curs universitar avem de-a face cu un autentic furt calificat academic. Plagiatul domnului ministru al Educației a fost documentat într-o investigație jurnalistică semnată de Emilia Șercan. Sunt facsimile de pe cărți, declarații și informații factuale concrete.

Știu, este incomod ceea ce spun și mă aștept să arunce din nou cei din PNL și PSD cu bani grei de la partid (tot din banii noștri) prin presa lor ca să ne atace. Dar nu putem închide ochii la așa ceva, nu putem să ne resemnăm. ”Pentru ca răul să triumfe, este suficient ca oamenii buni să nu facă nimic.” Iar noi am ales să facem ceva. Cazul de plagiat al ministrului Educației nu trebuie ignorat așa cum vor cei care plătesc bani mulți pentru ”liniște”.”

Citește și:
Pressone: Cum legiferează Sorin Cîmpeanu în interes propriu: a plagiat în 2006, ca universitar, iar în 2022, ca ministru, încearcă să-și auto-amnistieze plagiatul
VIDEO Ordinul „Palmes academiques” în grad de Comandor, oferit ministrului Educației Sorin Cîmpeanu de ambasadoarea Franței Laurence Auer / Cîmpeanu: Trebuie să mărturisesc că nu am învățat limba franceză în școală
BREAKING Reacția Universității din București la acuzațiile de plagiat aduse ministrului Sorin Cîmpeanu: Considerăm necesară o analiză realizată de îndată de instituțiile responsabile ale statului / Condamnăm orice acțiune care încalcă etica și integritatea academică
EXCLUSIV Mircea Dumitru, reacție la plagiatul de care este acuzat Sorin Cîmpeanu: Dacă nu ești autorul unei lucrări, nu ai dreptul să îți arogi autoratul / Plagiatul nu se iartă pentru că lucrarea n-ar fi fost publicată
Amendă pentru Marian Rădună, unul dintre cei care au protestat în fața ministerului Educației azi, cerând demisia lui Cîmpeanu pe fondul acuzațiilor de plagiat
Consiliul Național de Etică poate analiza acuzațiile de plagiat aduse lui Sorin Cîmpeanu în cazul unor sesizări sau autosesizări – președintele forului, Dacian Dragoș, despre procedurile aplicabile în privința actualului ministru al Educației
USR şi Forţa Dreptei anunţă moţiune simplă împotriva ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, în urma acuzaţiilor de plagiat: „România educată să fure. Sorin Cîmpeanu face şcoala de ruşine”
Lidia Bodea, directorul Editurii Humanitas, despre justificarea plagiatului invocată de Cîmpeanu prin lipsa ISBN-ului pe materialul incriminat: Este furt, este plagiat. Ar însemna că lucrările de licență care se vând la drumul mare al netului nu mai pot fi în niciun fel respinse ca plagiate de către profesori, pentru că nu au ISBN / Mâine ne vedem la 8:00 la protest la Minister
Gabriel Liiceanu: Este stupefiant că președintele României socotește că e normal să aibă doi plagiatori în Guvern
Sorin Cîmpeanu, despre acuzațiile de plagiat: Cei care le lansează sunt un fel de habarnişti în domeniul educaţiei / Ministrul îi numește „analfabeți puri” pe cei care critică propunerile din proiectele de legi
Dezbatere online despre plagiat, vineri, organizată de profesoara de filosofie Dana Jalobeanu și de jurnalistul Petru Clej, în contextul noilor acuzații de plagiat la adresa ministrului Educației: “Ce le spunem studenților despre plagiat?”
Decanul Facultății de Științe Politice a Universității din București, Cristian Preda, intră în grevă japoneză: „E inacceptabil să avem un ministru care a plagiat și care-i apără pe plagiatori”
Mai multe persoane au protestat în fața Ministerului Educației. I-au cerut demisia lui Sorin Cîmpeanu, acuzat de plagiat
Justificarea ministrului Cîmpeanu în cazul materialului pentru care este acuzat de plagiat: “Aceste lucruri se partajează la nivelul colectivului”
“Obiectivele” presupus politice ale acuzațiilor de plagiat – noua eschivă a ministrului Educației Sorin Cîmpeanu, devenit la rândul său subiectul unei anchete de presă. În cazul Ciucă, el trecuse de la argumentul irelevanței la cel al “coincidențelor” politice. Cum s-au schimbat pozițiile PNL și ale președintelui Iohannis pe tema plagiatelor
Demisia ministrului Educației, solicitată de Asociația Voci pentru Democrație și Justiție: Sorin Cîmpeanu nu mai poate ocupa funcția de ministru al educației
Scriitorul și profesorul Radu Vancu: Un student care copiază e dat afară din examen. Un ministru care copiază trebuie scos din politică
Purtătorul de cuvânt al PNL, despre acuzaţiile de plagiat la adresa lui Sorin Cîmpeanu: L-am ascultat foarte bine, din capul locului am înţeles că nu e voba de niciun plagiat
Rectorul Universității de Vest din Timișoara, deputatul PNL Marilen Pirtea, acuzat la rândul său de plagiat, îi ia apărarea ministrului Sorin Cîmpeanu, în afacerea plagiatului: Nu s-ar include într-o zonă de plagiat / Pirtea este consilier onorific al premierului Ciucă, acuzat de plagiat în teza de doctorat
Secretar de stat PSD, despre acuzațiile de plagiat la adresa lui Sorin Cîmpeanu: ”Atâta timp cât ţii în funcţie un om care este pătat, îţi faci rău propriului partid / Riscăm să transformăm marele proiect trâmbiţat atâţia ani de zile din România educată în România eșuată”
SNSPA, prima universitate care reacționează la acuzația de plagiat adusă lui Sorin Cîmpeanu: Implicațiile sunt devastatoare, mai ales atunci când vorbim de credibilitatea și de performanța spațiului academic românesc
Cîmpeanu trebuie să plece, solicită reprezentanții partidului REPER: „Într-o Românie educată pe bune, acest plagiator ar fi fost istorie”
Prima reacție a lui Cîmpeanu, după acuzațiile de plagiat: Principalul obiectiv e blocarea legilor educației
USR: Sorin Cîmpeanu trebuie să-și dea urgent demisia. Astăzi. Este demonstrat că a plagiat și că a construit noua lege a educației în interes propriu, pentru a-și prescrie faptele


1 comment
  1. Sunt surprins ca am fost prima persoana care a bagat lucrarea Clotildei printr-un soft de detectare a plagiatului. Lucrarea este publicata la https://dspace.mit.edu/bitstream/handle/1721.1/42604/37145438-MIT.pdf . Softul de plagiat zice ca e 23% plagiata, desi probabil exagereaza, fiindca unele duplicate apar in lucrari ulterioare.
    De exemplu, intr-un articol mai vechi cu ~20 de ani decat teza ( http://goo.gl/RjoI3y ), gasim cuvant cu cuvant o fraza „gandita” si „scrisa” de Clotilde Armand la pagina 28 a tezei ei, fara ghilimele: „more specifically the world’s great and growing dependence on oil and its recently developed capabilities for constructing supertankers are themselves direct products of the burgeoning world economy”.
    Pagina 10 a lucrarii povesteste fara ghilimele, ceea ce se gaseste intr-o carte mai veche cu 4 ani decat teza ( http://goo.gl/g18FQi ): „social and economic impacts: Environmental degradation has social and economic impacts with both monetary and non monetary components. The tourism and recreation industries, and commercial fisheries will decline after an oil spill. Health can be threatened.”
    La pagina 32 avem, fara ghilimele sau referinta, ceva ce gasim si intr-o carte care precede teza cu ~4 ani ( http://goo.gl/YaeW9q ): „There are probably no two countries in the world which have an identical scale of social values, although countries at the same stage of economic and social growth will tend to have very similar scales, for instance in Western Europe. The most fundamental of these social values are human health and safety. Safety standards, for example, reflect the value attached to human life.”
    Pagina 33, aceeasi carte mai veche ( http://goo.gl/Gibz5K ), aceeasi lipsa de ghilimele: „Economically speaking, there is no more unfairness in the competition of sub-standard ships than in the competition of low paid labor, so long as the price paid for the labor is at least equal to its opportunity cost in its own country. [..] Many developing countries feel that the attempts of rich countries to force identical standards of safety on all countries are a device to lower the competitive position of the poor countries; they see the insurance companies as collaborating in this effort.”
    La pagina 37, Clotilde trage, fara ghilimele, o concluzie cumva predestinata, deja scrisa intr-o carte mai veche cu ~20 de ani decat teza ( http://goo.gl/4YmMge ): „We have the duty to protect the international environment and inaction can be as wrong as action. From this perspective, unilateralism can be a contribution to world order, helping to overcome the obstacles inherent in a voluntaristic international legal and political system. In conclusion, political strategies that can lead to greater environmental protection with reduced chance of confrontation must be pursued.”
    Samd

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii din 15 școli și licee din București și alte orașe vor planta 7.500 de bulbi în grădinile școlilor, iar apoi vor documenta dezvoltarea lor / În primăvară se organizează un concurs de fotografii între școli cu cele mai frumoase flori

Proiectul “Copiii iubesc natura” se desfășoară în 15 școli din București, Buzău, Ialomița și Ilfov. Timp de o săptămână, până în data de 4 noiembrie, elevii vor planta în curțile…
Vezi articolul

Extremele de acasă – Oana Moraru: Un copil cu părinți nediscriminatoriu permisivi, inconstanți, indeciși, superprotectivi, este la fel de rănit sufletește ca cel care este bătut acasă

“Suntem într-o mare eroare dacă ne imaginăm că educarea lor în clase ar trebui să se facă numai pe fascinație, atragere hipnotică spre învățare. Că e rolul dascălului să-l ‘păcălească’…
Vezi articolul

Mai multe asociaţii ale elevilor spun că nu au fost chemate la discuţii: Ministerul îşi dorește să se folosească de copii, sub pretextul examenelor naţionale, pentru a antagoniza greviştii şi a opri greva

„Ministerul Educaţiei a anunţat organizarea unor consultări cu reprezentanţii elevilor şi părinţilor referitoare la greva profesorilor. Asociaţiile de elevi nu au fost invitate. Astfel, se încearcă din nou manipularea opiniei…
Vezi articolul

Înlocuirea alocării a 6% din PIB pentru Educație cu 15% din cheltuielile din Bugetul General Consolidat reprezintă, în esență, o scădere a angajamentului finanțării educației – Salvați Copiii

Înlocuirea alocării a 6% din PIB pentru Educație cu 15% din cheltuielile din Bugetul General Consolidat reprezintă, în esență, o scădere a angajamentului finanțării educației, susține organizația Salvați Copiii România,…
Vezi articolul