Daniel David, Ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la prezentarea raportului săptămânal, referitor la temele elevilor, că „profesorii trebuie să se coordoneze între ei, dar în același timp este nevoie și de, cum să spun, flexibilitate”. Acesta a afirmat că „până la urmă, temele sunt date de profesori în interesul și în beneficiul copiilor”.
„Întrebări legate din nou de temele pentru acasă. Nu mai vreau să intru în detalii. Este o reglementare veche, despre care am mai vorbit: numărul de ore pe care îl știm – două ore la liceu, gimnaziu; o oră la nivel de învățământ primar. Profesorii trebuie să se coordoneze între ei, dar în același timp este nevoie și de, cum să spun, flexibilitate. Până la urmă, temele sunt date de profesori în interesul și în beneficiul copiilor. Nu dai teme neapărat în beneficiul profesorilor, dar regulile sunt reguli și trebuie să le respectăm cu toții”, a precizat Daniel David.
Despre temele pentru acasă
Recent, Ministrul Educației și Cercetării le-a transmis părinților îngrijorați că elevii primesc prea multe teme „să sesizeze dirigintele, directorul școlii”. Dacă nu primesc răspuns, să se îndrepte spre inspectorat și abia apoi la minister, a spus acesta.
Adriana Iancu, profesoară de Limba română și directoare a Școlii Gimnaziale nr. 206 din București, a declarat, pentru Prima TV, că „temele nu trebuie privite numai din perspectiva aceasta a formării, a învățării imediate”. Aceasta este de părere că temele sunt „un exercițiu, în primul rând, pentru gestionarea timpului, pentru gestionarea atenției”.
Dana Bobocea, directoarea Colegiului Național Grigore Moisil din București, a spus, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că elevii trebuie să vină să spună profesorului dacă a înțeles sau nu a înțeles ceva din temă sau din lecția predată. Dacă lucrurile sunt în neregulă, abia atunci să solicite ajutorul unui alt profesor, consideră Dana Bobocea.
Un studiu experimental condus de cercetătorul Dacian Dolean, care a explorat impactul temelor asupra elevilor de clasa a III-a, la Română și la Matematică, a întors „efecte uriașe la dezvoltarea cunoștințelor (2.58), dar și la rotunjirea numerelor naturale (0.71) și la aflarea termenului necunoscut (0.20)”, în condițiile în care „efectele medii ale programelor de intervenție educațională sunt în general pe la 0.1 dintr-o abatere standard”, a explicat acesta pentru Edupedu.ro.
Cercetătorul a declarat, într-un interviu acordat Edupedu.ro, că a derulat cercetarea pornind „de la premisa că la clasa a III-a timpul de rezolvare a temei pentru acasă nu ar trebui să depășească 40 de minute”. O altă specificitate a acestui experiment a fost implicarea părinților elevilor, care au fost sprijiniți cu ghiduri create special pentru ei să își ajute copiii cu efectuarea temelor pentru acasă.
În februarie 2023, Oana Moraru, educatoare, expert educațional și director de școală privată, a explicat de ce părinții trebuie să îi ajute pe copii la teme, în special în primele clase: “Recomand părinților, cel puțin la clasele I și a II-a, să-și dedice cât mai mult timp temelor copiilor și să se oprească din a formula în jurul lor expresii de genul: hai mai repede, să le terminăm ca să te joci, hai mai repede, hai să nu le mai lăsăm pe ultima sută de metri, să scăpăm de ele”. “Felul în care privim noi învățarea se duce în sistemul copilului ca un virus”, a spus Oana Moraru în podcastul Cu capul în Nori.
„Tema nu trebuie să fie o pedeapsă sau o armă. Tema trebuie să fie efectiv o posibilitate ca el (elevul – n.red) să-și consolideze acasă, să-și însușească foarte bine ceea ce a învățat la școală, să-și întipărească lucrurile acelea în minte, atât”, a precizat Florentin Gheorghe, profesor de Limba română, la Radio România Actualități.
5 comments
In sfârșit a spus și ministrul ceva care are sens. Doamne ajută!
Iar cade totul in spinarea parintilor??
Pentru ce mai merg la școală daca totul depinde de ce fac acasa?
Chiar nu sunteți constienti ca in conditiile actuale, foarte rari sunt părinții care stiu si pot sa isi ajute copiii. La fel va fi si performanța școlii daca continuă sa se bazeze pe teme si munca de acasă!
M-am saturat sa vad copii foarte inteligenti dar fara posibilități pe care ii ratează școala cu discriminarea asta cruntă bazată pe sprijinul de acasă.
Adevarul e ca pe foarte putini din sistemul vostru îi interesează cu adevarat soarta copiilor.
E evident si trist ca in România scoala e pentru profesoare si nu pentru copii.
Să le fie rușine!
Școala Românească e un bazar infect unde se joacă la pariuri viitorul copiilor.
Măriți salariile cum spune legea, după grevă generală!
Parca zicea ca ministrul nu se ocupa de micromanagement.
Poate face niste proceduri bune si trimite directorii la un curs de management?? Ah, dar el e ocupa cu raportul din luna mai.
Corect! Susțin!