Excursiile în afara localității pe banii părinților, interzise în „Școala altfel” – proiect

41.532 de vizualizări
Foto: pch.vector on Freepik
„Nu sunt permise deplasările în afara localității care presupun costuri și pentru care unitatea de învățământ nu a identificat surse de finanțare, în cadrul programului național „Școala altfel”, potrivit proiectului de ordin pentru aprobarea Metodologiei de organizare a Programului național „Școala altfel”, pus în consultare publică de Ministerul Educației.

Noutăți din proiect, față de metodologia „Școala altfel” din 2016:

  • Nu sunt permise deplasările în afara localității care presupun costuri și pentru care unitatea de învățământ nu a identificat surse de finanțare.
  • Se precizează obligativitatea desfășurării programului, nu doar a participării la program a profesorilor și elevilor: Programul național „Școala altfel” se desfășoară obligatoriu în unitățile de învățământ primar, gimnazial și liceal, din cadrul sistemului național de învățământ preuniversitar, conform prezentei metodologii.
  • Priorități transmise anual către Inspectorate: Prioritățile Ministerului Educației pentru programul „Școala altfel” vor fi stabilite, anual și comunicate Inspectoratelor Școlare Județene/ Inspectoratului Școlar al Municipiului București, prin notă semnată de secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar.
  • Sancțiunile în cazul în care nu se respectă metodologia sunt actualizate cu cele prevăzute în Legea Învățământului Preuniversitar nr. 198/2023 și în Regulamentul – cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, în vigoare.
  • Orarul programului național „Școala altfel” și distribuția antepreșcolarilor/preșcolarilor/ elevilor pe activități sunt afișate în școală și comunicate elevilor și părinților cu cel puțin 2 săptămâni înainte de perioada pentru care s-a planificat programul.
  • Competiția „Școala altfel” se va desfășura doar la nivel județean, nu și național, cum este precizat în metodologia din 2016
Alte prevederi din metodologia de organizare a Programului național „Școala altfel”, pusă în dezbatere publică

„În cadrul programului, în vederea dezvoltării competențelor, se recomandă utilizarea:

  •  tehnicilor de învăţare colaborativă, inclusiv bazată pe proiecte;
  •  metodelor de schimbare socială: bibliotecă vie, teatru forum, teatru ziar;
  •  dezbaterilor;
  •  filmelor artistice, documentare și de animație, cu caracter educativ;
  •  resurselor educaţionale online;
  •  abordărilor transdisciplinare, interdisciplinare sau pluridisciplinare.

În perioada Programului național „Școala altfel”, unitățile de învățământ preuniversitar pot organiza activități împreună cu unitățile pentru activități extrașcolare (palatele și cluburile copiilor, cluburile sportive școlare, centrele județene de excelență).

Programul național „Școala altfel” se desfășoară în conformitate cu un orar special, în fiecare dintre cele 5 zile, cu doua excepții:.

  1. pentru învățământul liceal – filiera tehnologică și pentru învățământul profesional se pot organiza, în această perioadă, activități prevăzute în curriculumul de specialitate, la stagiile de pregătire practică, urmărind și scopul Programului național „Școala altfel”, prevăzut la art. 2 al prezentei metodologii.
  2. pentru învățământul postliceal în săptămâna dedicată Programului național „Școala altfel” se organizează activități de instruire practică.

Participarea la Programul național „Școala altfel” este obligatorie atât pentru elevi, cât și pentru toate cadrele didactice din unitatea de învățământ.

Unitatea de învățământ are obligația de a stabili oferta de activități din cadrul Programului național “Școala altfel” astfel încât să poată asigura, prin oferte alternative, participarea la aceste activități, a tuturor elevilor și cadrelor didactice.

În situația în care pe întreaga perioadă a programului sau doar în anumite zile, din motive obiective, nu se pot organiza activități conform orarului stabilit pentru programul „Școala altfel”, se desfășoară alte activități educative care contribuie la formarea și dezvoltarea competențelor din curriculumul național.

Deplasările în afara școlii

Activitățile din cadrul Programului național „Școala altfel” se pot realiza în unitatea de învățământ sau în afara acesteia, respectându-se prevederile legale cu privire la siguranța elevilor.

Orice deplasare în afara unității de învățământ trebuie să aibă un pronunțat caracter educativ. Nu sunt permise deplasări ale elevilor pe durata întregului program (5 zile sau mai mult) și deplasările în afara localității care presupun costuri și pentru care unitatea de învățământ nu a identificat surse de finanțare.

Nerespectarea prezentei metodologii atrage aplicarea sancțiunilor prevăzute în Legea Învățământului Preuniversitar nr. 198/2023 și în Regulamentul – cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, în vigoare.

Calendarul de derulare a Programului național „Școala altfel”

În vederea planificării activităților din cadrul Programului național „Școala altfel”, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la începerea anului școlar se stabilesc:

  •  echipa de coordonare a Programului național „Școala altfel”, alcătuită din director/director adjunct, cel puțin 1 membru din comisia pentru întocmirea orarului, cadre didactice, consilierul școlar, mediatorul școlar, reprezentanți ai elevilor, reprezentanți ai părinților,;
  •  calendarul de derulare a Programului național „Școala altfel”, care va cuprinde:
  • –  perioada de identificare a nevoilor și intereselor antepreșcolarilor/preșcolarilor/
    elevilor,
  • –  perioada de alcătuire a ofertei „Școala altfel”;
  • –  perioada de desfășurare a programului;
  • –  perioada de reflecție/analiză a rezultatelor.

Componența echipei de coordonare și calendarul Programului național „Școala altfel” vor fi analizate în cadrul Consiliului Profesoral și aprobate de Consiliul de Administrație al unității de învățământ. La ședința consiliului profesoral vor fi invitați reprezentanți ai elevilor și părinților.

Orarul detaliat al programului național „Școala altfel” este elaborat de către echipa de coordonare și instituit prin decizia Consiliului de Administrație.

Cadrele didactice ale căror activități nu întrunesc numărul minim proiectat de antepreșcolari/preșcolari/elevi înscriși participă și sprijină derularea celorlalte activități din unitatea de învățământ.

Cu cel puțin 2 săptămâni înainte de perioada pentru care s-a planificat desfășurarea Programului național „Școala altfel”, conducerea unității de învățământ comunică inspectoratului școlar orarul programului.

Orarul programului național „Școala altfel” și distribuția antepreșcolarilor/preșcolarilor/ elevilor pe activități sunt afișate în școală și comunicate elevilor și părinților cu cel puțin 2 săptămâni înainte de perioada pentru care s-a planificat programul.

Inspectori școlari vor evalua participarea cadrelor didactice și a elevilor la Programul național „Școala altfel” și respectarea prevederilor metodologiei

Directorul unității de învățământ monitorizează prezența antepreșcolarilor/ preșcolarilor/elevilor și a cadrelor didactice la activitățile Programului național „Școala altfel”.

Activitățile educative aprobate se înscriu în condica de prezență a cadrelor didactice, absențele elevilor se înscriu la rubrica Purtare din catalog.

În săptămâna planificată pentru desfășurarea Programului național „Școala altfel”, inspectoratele școlare deleagă inspectori școlari pentru monitorizarea activitățile organizate de unitățile de învățământ în cadrul programului național „Școala altfel”.

În cadrul inspecțiilor școlare se evaluează participarea cadrelor didactice și a antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor la Programul național „Școala altfel” și respectarea prevederilor prezentei metodologii.

La sfârșitul anului școlar, inspectoratele școlare vor include în raportul privind starea învățământului, un capitol referitor la programul național „Școala altfel”.

Competiția „Școala altfel” se va desfășura doar la nivel județean, nu și național, cum este precizat în metodologia din 2016

În baza instrumentelor și criteriilor de evaluare agreate, fiecare unitate de învățământ va selecta o activitate din cele desfășurate, cu care să participe la competiția „Școala altfel” desfășurată la nivel județean/al municipiului București.

Pentru a participa la competiția organizată la nivel județean/al municipiului București, unitatea de învățământ va încărca pe site-ul inspectoratului școlar dosarul celei mai bune activități selectate, la rubrica dedicată competiției din cadrul Programului național „Școala altfel”.

La nivel județean/al municipiului București, competiția își propune să selecteze și să promoveze pe site-ul inspectoratului 10 activități care s-au desfășurat în cadrul programului național „Școala altfel” și s-au dovedit eficiente în dezvoltarea competențelor de învățare și a abilităților socio- emoționale.

Selecția activităților se va face de către o comisie constituită la nivel județean/al municipiul București, în baza unor criterii stabilite de inspectoratul școlar printr-o procedură transparentă, prin implicarea consiliului județean/al municipiului București al elevilor, a organizațiilor reprezentative ale părinților și a consiliului consultativ al cadrelor didactice. Criteriile și modul de evaluare vor fi stabilite de fiecare inspectorat și comunicate unităților de învățământ din subordine și publicului larg în timp util, dar nu mai târziu de data de 20 octombrie. Termenul limită de trimitere a dosarelor activităților selectate de fiecare școală este 16 iunie.

Fiecare inspectorat va stabili, prin decizie a inspectorului școlar general, componența comisiei de evaluare a dosarelor activităților primite de la unitățile de învățământ. Comisia va evalua dosarele depuse, în conformitate cu modalitățile și criteriile stabilite la nivelul inspectoratului și comunicate public.

În baza instrumentelor și a criteriilor de evaluare stabilite la nivelul inspectoratelor școlare, activitățile desfășurate pot fi premiate la nivelul județului/al municipiului București, cu sprijinul autorităților administrației publice locale, al partenerilor educaționali, din resurse proprii etc. și vor fi publicate pe site-urile inspectoratelor, ca exemple de bună practică.

La nivel județean/al municipiului București, inspectoratul școlar va selecta și 10 exemple de orare detaliate ale programului național „Școala altfel”, din unitățile de învățământ în care acest program se desfășoară cu succes, ca modele de organizare și derulare a programului, în conformitate cu scopul prevăzut la art. 2 al prezentei metodologii.”

Informații de context 

Școala Altfel este un program introdus în 2016 ca și o completare a învățării. Potrivit metodologiei în vigoare a programului Școala Altfel, fiecare școală trebuie să analizeze rezultatele și eficiența programului. Ministerul Educației nu a dat publicității niciun raport de centralizare din 2016 până în prezent a datelor din țară privind modul de desfășurare al programului.

Există însă o analiză realizată de UBB, în 2021, la 5 ani de la introducerea programului. Din document reies punctele tari, dar și cele slabe ale programului. 

  • Plusurile ar fi faptul că au participat 90% dintre elevi și toate cadrele didactice, iar raportul mai arată că a fost vorba despre „dezvoltarea spiritului competitiv, atât sportiv, educaţional, spiritului civic şi ecologic al elevilor, descoperirea de către elevi a unor abilităţi/ deprinderi necunoscute de ei”. 
  • Printre punctele slabe: „mijloacele de transport suprasolicitate, transportul în comun foarte aglomerat, probleme cu existenţa unei baze sportive adecvate sau acolo unde a existat a rezultat suprasolicitarea acesteia, lipsa finanțării”. 
  • La recomandări, raportul sugera ca Ministerul să pună la dispoziția școlii fonduri materiale pentru procurarea mijloacelor necesare, elaborarea unor auxiliare didactice care să sprijine cadrele didactice și elevii în organizarea și desfășurarea activităților din programul „Școala Altfel”, asigurarea transportului elevilor de către școală.
DOCUMENT Proiect de ordin pentru aprobarea Metodologiei de organizare a Programului național „Școala altfel”

18 comments
  1. Bine că statul plătește ucrainieni: masă, casă, școală în limba maternă, iar părintele român din fonduri proprii asigură fonduri pentru excursii.
    Sunt OK excursiile în timpul săptămânii Școala Altfel și votez pentru excursii.
    Mulțumim doamnelor învățătoare și profesoare diriginte pentru implicarea în astfel de inițiative extra-școlare(excursii).
    Eu ca părinte și ca cetățean, cer statului să nu mai plătescă ucrainieni, ci să plătească excursii pentru toți copiii, în săptămâna: Școala Altfel.
    Un astfel de proiect ar trebui pus în dezbatere, nicidecum interzicerea excursiilor, stimată doamnă Ramona Florea.
    Tot nu vrem să scăpăm de metehnele cu interzisul și cu încălcarea drepturilor și libertăților cetățenești.

  2. Interesant. Din dorința de a crea o egalitate, se interzice deplasarea in excursii pe banii părinților. Adevarul este ca nici un părinte nu este nerăbdător sa sponsorizeze aceste excursii, dar in același timp toți facem asta, pentru ca o excursie înseamnă pentru copii un timp de calitate petrecut împreuna cu colegii si cadrul didactic, vizitează obiective turistice, socializează. Alternativa ar fi probabil sa stea in clasa sa nu facă nimic, pentru ca este destul de greu de creat activitatile pe care si le doreste (imaginează) ministerul. Deci eu ca părinte vreau sa am posibilitatea sa plătesc pentru copil acest tip de excursie si nu sa fiu obligat sa respect o lege aberanta. De unde ar avea banii unitățile școlare? Primesc cumva bani de la bugetul statului/local pentru astfel de activități? Dacă nu da statul nimic, atunci consider ca statul nu are nici un drept sa decidă ce face parintele cu banii. Ce ar fi sa își facă griji statul ca majoritatea școlilor au grupuri sanitare improprii, nu sunt zugravitate, igienizate corespunzător clasele, mobilierul este vechi si își rup copiii hainele in scaune&pupitre. Dar evident, acestea sunt probleme pe care ministerul nu le vede, in schimb le mai taie copiilor cate o bucurie, din putinele rămase din programa școlară. Dacă dispar si excursiile propun sa nu se mai tina școala altfel, ca oricum la clasele mari este un altfel de a nu face școala.

  3. Programul acesta national este interesant, util pentru toti daca am avea si buget alocat de Minister.Sunt copii care nu isi permit sa participe in afara scolii la activitati ce implica deplasari.Pe de alta parte, ce ne impune noul ordin sa nu mai plecam in afara scolii, daca nu gasim sponsorizari …ok dar elevii sunt plictisiti, demotivati sa stea tot in perimetrul scolii, sa vizioneze filme online si alte activitati online, deoarece si acasa tot online stau.
    Elevii din ziua de azi se plictisesc repede, au nevoie sa exploreze alte domenii, sa mearga practic pe teren, sa simta, sa interactioneze cu lumea reala.
    Nu cred ca noul ordin ne ajuta.Intr-adevar, ii inteleg si pe parinti ca tot dau bani pentru excursii si alte activitati.Nu este normal sa plateasca mereu, plus alte lucruri, invatamantul nu e gratuit.
    Vrem sa facem schimbari, sa copiem totul din occident, insa doar la suprafata.In vest copilul si educatia lui sunt primordiale.
    In Romania, sistemul de invatamant aduce schimbari in fiecare an, nici noi , nici parintii nu stim ce provocari ne mai asteapta.Este trist ce se intampla!

  4. Pe hartie , 90 la suta cica. Ce e asa greu sa se minta in scris? In realitate, la licee a batut vantul in acele zile. Doar nu era prost dirigintele sa treaca absentele copiilor. Voi sunteti intregi la minte? Este un program esec, bagat pe gat. Acum si obligatoriu.
    Nu-i nimic. Tot pe hartie, va fi un succes. Ca nu e nimeni prost sa scrie adevarul. Ca nu il lasa directorii, capuse de partid.
    Dragi parinti, va vom scrie adevărul din interior sa pricepeti o data pentru totdeauna ca nu suntem dusmanii vostri, asa cum va instiga presa. Si ajungem sa inghitim toate inepțiile. Au avut grija sa ne umileasca, sa ne calce in picioare, sa ne birocratizeze excesiv, sa ne indatoram la banci datorita salariilor mici. Si sa ne lege de glie. Sclavi pe tarlaua acolitilor de partid!

  5. Ha ha.Pai sa va zic cum va face directoarea lipita de scaun de zeci de an. Nici ca va gasi sponsorizări. Va tine copiii in scoala pe motiv ca asta e asa e legea. Halal scoala altfel. O mare prostie. Pe noi parintii nu ne – a intrebat nimeni. Acum nu mai cotizam cum cotizam anii trecuți. Acum vor fi ținuți copiiii in scoala.
    Ati îngropat invatamantul. Voi va trimiteti copiii la scoli private si apoi in străinătate. Iar pe ai nostri ii tâmpiți.

  6. o bataie de joc, astia mai si gandesc? Stiu copii de la tara care nu au mers nicaieri in afara satului lor si cu ocazia acestor excursii au vazut si ei putin din lumea asta! Nu au avut bani, dar au pus ceilalti parinti, ca sa mearga toti. Unde se doreste, exista solutii. Asa ce facem, ii tinem inchisi in clasa, se uita unii la altii? Sunt inca sali si scoli fara internet!

    1. Daaa, sunt tare deștepți ! Să stea mai bine elevii în “bătătura” lor, căci dacă descoperă prea multe în țărișoara asta, s-ar putea la “nu prea îndepărtata maturitate”, să nu-i mai voteze pe IMBECILI !

      Dați voi IMBECILILOR bani, de la bugetul ” pe care îl mulgeți și sugeți de nu vă mai ajunge, dar nu-i privați de oportunitățile de cunoaștere, măcar a țărișoarei acesteia, care pentru voi de mult e “desuetă, nu se compara cu Maldive, Coasta de Azur, Madagascar, etc. Pe care voi le vizitați, e adevărat, GRATIS, din banii contribuabililor de la BUGET, nu vă stresează BUZUNĂROAIELE. De ce ar mai vedea și “unii cetățeni/ educabili” care populează țărișoara aceasta, câte ceva ? Căci probabil ar vedea prea multe din câte s-au furat și nu mai există, …, sunt doar amintiri în imagini prăfuite de istorie !

  7. Filme ,teatru la tara? cum? niste imbecili care fac astfel de metodologii fara sa gindeasca invatamint gratuit nici macar manualele in unele scoli nu au ajuns cite sau cerut iar ei se ocupa cu inchisul in curtea sc.si cu teste de droguri fara sa caute sursele.

  8. iar imi trimit copiii la scoala sa se uite zilnic 2 ore la film, si restul timpului sa il petreaca la pizzeria din colt; macar puneti saptamanile astea inainte de olimpiade, sa-i tin acasa sa invete

    1. bine spus…atâta timp cât nu am cum umple acea săptămână prin acțiuni interesante IN școală,la asta vom ajunge….stat aiurea in clasa și ne uitam la film…copiii vor aduce scutiri (nu i poți condamna,vor muri de plictiseala) și uite așa va fi compromisul ..

  9. Mai aveti idei??? Se pare ca nu prea aveti ce face domnilor. Cum sa interziceti copiilor sa iasa in afara localitatilor, pe banii parinilor, daca ei sunt de acord??? Voi va auziti ce spuneti??? Numai aberatii!!! Mai bine cautati solutii de imbunatatire a modului de predare in scoli, ca sa nu mai fim nevoiti parintii sa facem pregatire cu copii! De prostiile voastre suntem satui…

    1. Doamna, noi stim sa predam, suntem calificati. Doar CA NU MAI SUNTEM LASATI SA FIM PROFESORI, SA NE FACEM MESERIA. DE CATRE MINISTERUL cu limbaj de lemn. Ajung sa cred ca nu oamenii fac asemenea metodologii ci niste roboti.
      Nu mai avem timp si nici stare psihica sa ne facem orele. Trebuie sa înțelegeti toti parintii ca ne-a pus la mijloc sa parem noi cei incompetenți. Ni se ocupa timpul cu multe statistici absurde, hartii hartii de functionar. Ca diriginte, vai de noi.
      Or fi si uscaturi printre noi. Dar marea majoritate suntem cotropiti de ani de zile de hartii. In fiecare an, se mai adauga alte hartii la stiva. Prin asta ei vor sa nu ai timp sa gandesti, sa te robotizeze. Vrei sa iti iei salariul? Faci ce iti cerem. Deja am colegi carora le-a disparut empatia. Si ii cunosc de ani de zile. Se comporta ca robotii, cu instinct de supraviețuire. Prefera sa faca ce li se cere sa aiba liniste. Este o greva in tacere,,fac minimul necesar” si ma duc acasa. In fata voastra, se cearta si si se fac ca nu va inteleg. Dar nu au ce face. Au rate la banci, au datorii, au copii de intretinut si suporta toate toanele directorilor care daca nu faci ca ei te calca in picioare, iti fac viata un calvar, iti fac orarul in asa fel cu pauze de ore incat sa stai in scoala 8 ore etc
      Nu ne mai condamnati. Incercati sa vedeti dincolo de ceea ce se intampla. Sa intelegeti ca ei incearca sa ne dezbine, profesori de părinți. De ar sti toti parintii adevarul… In ultimii ani, atata rautate la adresa noastră… Susținută de presa, directori, minister…
      O sa spuneți ca suntem lasi, ca greva nu a facut nimic sa schimbe aceste lucruri. Da, asa este, greva la comanda, politica. Colegi presati de directori sa nu participe. Colegi acoliti ai directorilor care le dau diverse recompense pentru buna,, purtare”, mai bine zis niste Iude.

  10. Dacă tot nu sunteți alături de noi, nu ne sprijiniți în niciun fel, dar aveți pretenții și impuneri pentru toate, ori renunțați la ele, ori ne lăsați în pace. Incoerenta voastră a stricat școală românească. Lăsați-ne în pace! Ocupați-voi de orice altceva. Cum poate fi o Şcoala altfel dacă nu îl scoți din școală? În alte țări se merge pe culturalizare elevilor. Dați o lege prin care elevii pot întra gratuit la muzee, teatru, film să-și cunoască tara…. Dar de fapt vă arătați neputință, orașul de 15 min vă doriți pentru copiii țării. Acolo SUS aude cineva că ne-am saturat de indicații, obligativității și de cerșetorie. Școala este subfinantata. Cine credeți ca va da bani pentru o excursie? Primăria? Firmele companii străine? Nu știu de unde vă vin aceste “idei” trăznite, dar, vai de acești copii ținuți ca într-un loc fără scapare(nu vreau sa spun cuvântul). Anul trecut a organizat o excursie la Alba Iulia. Am avut un copil care fusese luat în plasament. Nici nu știți ce dorință a avut de a merge. Era prima lui plecare. Era așa de avid de a cunoaște multe locuri, să vadă munții, cetatea. Aproape că nu putea dormi noaptea, așteptând să se facă ziua și să mai vadă ceva. Și voi NE OBLIGAȚI SĂ STĂM IN ȘCOALĂ! DA, AU MERS PE BANII PĂRINȚILOR! AR FI TREBUIT SA ALOCAȚI VOI BANI PENTRU ASTA, DAR, PĂRINȚII AU FOST MULȚUMIȚI. De ce? Pentru că unii nu au putut merge nicăieri când erau ei școlari. Vă bateți joc de noi, de părinți, de copii. După ce că nu ne ajutați, ne mai puneți și piexici. Plecați în excursii ca președintele. El are voie pe banii noștri să meargă în cele mai exotice locații cu cel mai luxos avion. Puțină decență vă rog!

    1. Asta se vrea. In ministerul acela, cu salarii babane, le coace mintea ce li se ordona. Nu le pasa. Vor doar sa tembelizeze copiii. Cititi cartea lui Taylor Gatto despre imbecilizarea scolii. Si veti intelege adevarul.
      Stati ca e doar începutul. Mai sunt cica vreo 368 ordine de copt in laboratorul de limbaje de lemn.
      Nu ii mai scoatem din scoli. Ii tinem plictisiți sa priceapa si mai mult ca scoala este o închisoare. Vor crede a mia oara ca noi le suntem dusmanii.
      Va aduceti aminte ce a patit profesoara care le-a zis in clasa copiilor de ministresa ce coace idei proaste? A fost pedepsita. Nu le mai poti spune adevarul. Ca te filmeaza, au pus camere video in clasa cu alt scop.
      La fel vor crede si parintii. Ca le suntem dusmani. Si uite asa turma de profesorime pusa la zid. Ca om cu educatie, cu gandire rationala ce poti face? O stiu si ei. Si asta vor. Ori suporti ce ti se cere, ori pleci. Sa vina in loc necalificații, vai de mama lor. Stiti ce specimene au venit la concursul județean? Ca au nevoie, oricat mint ei ca sunt oameni in sistem. Pe disciplinele realiste bate vantul. Iti era rusine sa spui ca esti profesor vazand ce specimene erau la concurs. Parintii nu stiu ce ii așteaptă. Vor regreta vremurile cand si-au batut joc si de bruma de profesori care si-au facut treaba.

  11. Dar de ce nu ne aratati cum se face ??? Dati-ne un exemplu oarecum concret de planificare desfasurata a activitatilor, cuprinzand TOTI elevii si TOTI profesorii, pe zile (5 la numar)si ore, intr-un liceu/ colegiu cu peste 1000 elevi si zeci de profesori- dintr-un oras sau o comuna oarecare. Nu uitati sa mentionati resursele!( aparatura, alte mijloace materiale, eventuali invitati, locuri de desfasurare – cu 0 bani pentru deplasari, intrari etc !!) Tineti cont ca in atatia ani de ‘scoala altfel’ au batut deja toate dealurile din imprejurimi (pe care oricum le cunosc din copilarie) de zeci de ori si nu uitati ca trebuie un numar minim de ore si pt elevi si pt profesori, in fiecare zi. De asemenea, sa aveti in vedere ca nu poti sa le ceri elevilor sa vina la scoala de la 8-10, 12-14, 16-18, evident, deci trebuie continuitate in programul tuturor. Si evitati orice suprapunere, natural!

    Repetati experienta cu o scoala mica rurala, cu un liceu tehnologic din zone defavorizate……Apoi, mai faceti o planificare la fel pentru ‘Saptamana Verde”, avand grija sa nu repetati activitatile, daca se poate. Folositi-va doar creativitatea si disponibilitatea, din nou avand 0 bani pentru orice.

    E imoral sa pretinzi copiilor bani pentru intrari la muzee, excursii- absolut de acord ! Dar nici nu intelege nimeni ce va asteptati sa facem in aceste conditii. Poate ne spuneti, dincolo de imperativul “se va face si se va drege in mod obligatoriu” si “se vor gasi resurse si se vor face eforturi”

    De ce nu renuntati la aceste saptamani? Va roaga toata lumea. Macar la una.

  12. N-ar fi rău că aceste activități, chiar și excursiile să fie suportate de stat, deoarece acestea au rol de învățare, iar impunerea desfășurării activităților din această perioadă numai la nivelul localității/unității de învățământ/județ o consider ca pe o îngrădire, o limitare, o nedorință de a ieși din cotidianul activităților respective….
    Și de ce n-ar suporta statul și costul transportului elevilor români care se deplasează într-o excursie, când ne-am arătat foarte ospitalieri cu alții…!?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Ministerul Educației va face denunț penal în cazul anunțurilor false de reîncepere a anului școlar, distribuite pe rețelele de socializare: Organele abilitate să identifice persoanele vinovate pentru distribuirea unor înscrisuri false

Ministerul Educației anunță că va face denunț penal în cazul anunțurilor false de reîncepere a anului școlar, distribuite pe rețelele de socializare. “Organele abilitate să identifice persoanele care se fac…
Vezi articolul

“Celor care consideră că stăm degeaba pe bani mulți în învățământ, le transmit că sunt o mulțime de posturi libere, pentru toată lumea. Aștept înghesuiala”. Mesajul profesoarei Mădălina Neagoe după ce a obținut un post de titular, la 12 ani de când a dat prima oară concursul. În acest timp s-a înscris la titularizare de 4 ori și de fiecare dată a luat peste 9

Profesoara Mădălina Neagoe a reușit după 12 ani de la primul examen de titularizare să obțină un post la liceul dorit, Liceul Teoretic din Azuga, povestește într-o postare pe Facebook.…
Vezi articolul

Programul de consolidare a școlilor în risc de prăbușire la cutremur a fost publicat în Monitorul Oficial, fără lista clădirilor / Ministerul Educației va transmite Ministerului Dezvoltării lista acestora, în cel mult două săptămâni

Programul național „Școli sigure și sănătoase” a fost aprobat prin ordonanța de urgență nr. 7 din 1 martie, potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial. Acest program este coordonat de Ministerul…
Vezi articolul

VIDEO E important că profesorii și personalul școlar să fie fericiți, elevii să fie fericiți atunci când vin dimineața la școală, spune ministrul Educației din Franța, în mesajul de Anul Nou

Este important ca profesorii, elevii și personalul școlar să fie fericiți la școală și aceasta să fie locul în care plăcerea învățatului să se împletească cu responsabilitatea, seriozitatea și dorința…
Vezi articolul