Fasolea festivă și grafenul pierdut

3.058 de vizualizări
Cristian Pantazi / Foto: Arhiva personală
Cu școlile semi-închise și certificatul verde amânat fără termen, președintele Iohannis și adevăratul său guvern sărbătoresc 1 Decembrie cu fast. Și medalii fără număr pentru generalii omniprezenți în viața publică. Eventual și cu niște fasole festivă, pe unde se milostivesc primarii. Între timp, o nouă lume se construiește pe lângă noi, dar România se pregătește de un nou retard istoric, cu reformele abandonate încă trei ani.

Automobilul electric, industria bateriilor, digitalizarea, inteligența artificială, schimbarea din temelii a educației – toate sunt realități pe care le vedem din Ungaria până în Anglia, din Italia în Norvegia. Aproape nimic din toate acestea nu e pe agenda noii Puteri de la București. O putere tot mai militarizată, care sperie cu reflexele sale de conservare a unui status-quo ce împinge tot mai mulți români spre emigrare.

O alianță împotriva firii, pe care votanții de ambele părți au respins-o la alegerile din 2020, dar care a fost forjată de președintele Klaus Iohannis. Aflat la apogeul puterii sale și la minimul istoric al legitimității, Iohannis s-a transformat într-un conducător perfect rupt de popor, care fuge de orice întâlnire nemijlocită cu cetățenii ori cu opoziția – vezi absențele fără precedent de la comemorarea incendiului din Colectiv sau de la ședința festivă a Parlamentului.

Acest președinte, care și-a câștigat de două ori mandatul cu un discurs puternic reformist, a sfârșit prin a readuce PSD la putere și a binecuvânta o agendă de guvernare paralelă cu nevoile României. Justiția a fost pur și simplu evacuată din preocupările Puterii, iar garanția anti-reformistă este Laura Vicol, avocata interlopilor pusă la șefia Comisiei Juridice. Dan Tăpălagă a explicat pe larg implicațiile acestei mutări.

Dar justiția nu e singurul domeniu care necesită reforme profunde. Educația e sus pe agendă. Însă președintele – ce ironie, fost profesor – a îngropat și acest domeniu. Cu un program călăuzitor ”România educată” catalogat de experți drept maculatură, ba chiar una cu efecte nocive, cu un ministru incapabil să țină școlile deschise prin testare la doi ani de la începerea pandemiei, cu un guvern în care facultățile pe bune au fost înlocuite de cursurile miniștrilor la diferite instituții militarizate, Educația e condamnată la stagnare.

Citește pe G4Media.ro analiza integrală semnată de Cristian Pantazi.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premieră în școlile românești: Sistem de învățare a limbii române de către elevii ucraineni refugiați din calea războiului, dar și pentru copiii români care se întorc din străinătate cu familiile / Lista celor 71 de „școli deschise” identificate într-un proiect al Comisiei Europene, Băncii Mondiale și al Ministerului Educației

În premieră în sistemul românesc de învățământ, copiii care nu știu limba română și sunt fie refugiați din Ucraina, fie parte din diaspora românească reîntoarsă în țară vor avea la…
Vezi articolul

Județele cu cei mai mulți candidați nerepartizați după prima etapă de admitere la liceu 2023. În București sunt mai puține locuri neocupate decât elevi nerepartizați, în Ilfov au fost repartizați toți candidații și sunt cele mai multe locuri libere din țară

Rezultatele repartizării computerizate pentru admiterea la liceu 2023 arată că au rămas nerepartizați 1.619 elevi și sunt 7.727 de locuri neocupate. Desi, teoretic, ar fi locuri pentru toți elevii nerepartizați,…
Vezi articolul

Povestea lui Napoleon Dolar, abandonat într-o maternitate, în România anilor `90, care a ajuns apoi student la două facultăți și profesor la o școală gimnazială: ”Cărțile nu judecă, dar te ajută să judeci”

Napoleon Dolar Muntean a pornit în viață cu aproape toate dezavantajele: rom, abandonat timp de doi ani în maternitate, transferat pentru alți trei ani într-o casă de copii, bolnav și…
Vezi articolul

Unul din doi elevi participanți la un sondaj Salvați Copiii spune că a fost victima bullying-ului în școală, iar unul din patru admite că a fost agresor / Peste 80% afirmă că au fost martorii unor situații de bullying în școală

Jumătate (49%) dintre elevii participanți la un sondaj online realizat de Salvați Copiii România spun că au fost victime ale bullying-ului, iar unul din zece afirmă că a fost des…
Vezi articolul
Predare exclusiv online

Limbajul și vocabularul folosite de un copil în primii ani de școală prezic cel mai bine capacitatea de a înțelege mai târziu un text citit – Studiu condus de un cercetător român de la Universitatea Babeș-Bolyai, publicat în prestigiosul jurnal specializat în alfabetizare al editurii Springer

România a intrat în pandemia COVID-19 care a închis școlile pentru o perioadă record cu cel mai mare nivel al analfabetismului funcțional înregistrat în ultimii 6 ani: 44%. La un…
Vezi articolul

“O treime din tot ce înseamnă literația unui elev este dată de faptul că citește” / “Părinți iliterați au copii iliterați” și “asta ne  îngrijorează și mai mult, pentru că asta înseamnă că mai trebuie să treacă o generație” – studiu în rândul elevilor de școală primară și al părinților lor, anunțat de profesorul Dragoș Iliescu

“Cât de mult citește în acest moment elevul este important (…) O treime din tot ce înseamnă literația unui elev este dată de faptul că citește”, luând în calcul o…
Vezi articolul