Grădinița digitală – Jocuri online cu preșcolarii recomandate de profesorii British Council

740 citiri
I-am întrebat pe profesorii British Council care lucrează cu preșcolari ce activități folosesc în lecțiile online cu copiii de această vârstă. Acestea sunt câteva din ideile menționate de ei.
Jocuri de mișcare
  • Simon Says (Simon spune): Un joc clasic care testează înțelegerea instrucțiunilor și atenția. Dă-le instrucțiuni copiilor, de exemplu: “Simon spune atinge-ți nasul/ fii o maimuță/ scutură-ți corpul/ sari de 5 ori“. Copiii execută instrucțiunea doar dacă aceasta este precedată de “Simon spune“. După ce joacă de câteva ori, profesorul poate numi un copil care să-i ia locul și să dea instrucțiuni. Dacă ace(a)sta are nevoie de puțin ajutor, profesorul poate oferi doua sau trei opțiuni din care copilul să aleagă.
  • I spy (spionez): Profesorul spune “spionez cu ochișorul meu mic… o fată cu un tricou verde/ ceva rotund/ ceva albastru etc.” Copiii decid despre cine sau despre ce este vorba. După ce joacă de câteva ori, profesorul poate numi un copil care să-i ia locul și să spună ce spionează.
  • Mimează sentimentul: Profesorul le spune copiilor că vrea să știe cum se simt, dar mai întâi trebuie să exerseze, și le dă instrucțiuni precum “Arată-mi un chip fericit / furios.” După ce joacă de câteva ori, profesorul poate numi un copil care să-i ia locul și să spună ce sentimente dorește să vadă.
  • Oglinda: O varietate a activității anterioare, în care copiii copiază mișcarea pe care o văd. De exemplu, profesorul își atinge umerii, iar copiii fac aceeași mișcare în același timp, ca și cum ar fi oglinda profesorului. Activitatea se poate face cu sau fără limbaj- profesorul poate descrie acțiunea pe care o face, de exemplu “Îmi ating umerii”. Ca și în activitățile precedente, copiii pot fi desemnați să ia locul profesorului și să dea instrucțiuni.
  • Vânătoarea de comori: Profesorul le spune copiilor că vor merge la o vânătoare de comori și ce să caute. De exemplu: “Găsește ceva roșu/ ceva rotund/ un obiect care începe cu sunetul /t/ o jucărie/ ceva lung etc.!” Copiii au la dispoziție câteva minute să meargă să găsească obiectul (care pot fi marcate prin folosirea unui cronometru online,sau a unui cântec. Când expiră timpul, profesorul numește copilul care să arate și să spună ce obiect au găsit. Copii pot fi rugați să decidă cum continua jocul, și să spună care este comoara următoare pe care să o găsească.
  • Dacă este adevărat: Profesorul clarifică ce acțiune vor face copiii dacă o afirmație este adevărată pentru ei, de exemplu “sari de 5 ori“, apoi face o afirmație legată de lecție, de exemplu “Îmi plac căpșunile. “Copiii aplaudă dacă afirmația este adevărată pentru ei. Jocul poate continua cu schimbarea acțiunii. De asemenea, copiii pot fi rugați să facă o afirmație la care colegii lor să răspundă.
  • Aplaudă: Acest joc este potrivit atunci când copiii și-au pierdut puțin concentrarea și profesorul dorește să varieze activitățile, dar și să-i ajute să se concentreze. Profesorul aplaudă de mai multe ori, după o structură (de exemplu, de doua ori lent și de trei ori rapid), iar copiii ascultă și reproduc structura.
Jocuri cu imagini

Aceste jocuri sunt potrivite pentru imagini prezentate electronic, de exemplu într-un fișier PowerPoint sau Word, dar pot fi folosite și cu imagini în format fizic pe care profesorul le arată în fața camerei.

  • Slow reveal (dezvăluie încet): Acest joc este potrivit atât pentru introducerea de cuvinte noi, cât și pentru recapitulare. Fiecare imagine este acoperită cu un dreptunghi de culoare diferită. Profesorul numește un copil care să aleagă o culoare, apoi dezvăluie puțin câte puțin imaginea, iar copiii încearcă să ghicească ce este.
  • Guessing game (Ghicește): Acest joc este mai potrivit pentru recapitulare. Ca și în jocul anterior, fiecare imagine este acoperită cu un dreptunghi de culoare diferită. Profesorul numește un copil care să aleagă o culoare, apoi 2-3 copii care să ghicească ce se ascunde sub dreptunghi. Profesorul dezvăluie imaginea, iar copiii văd dacă au ghicit.
  • What’s missing (ce lipsește?): Acest joc este mai potrivit pentru recapitulare. Profesorul le arată copiilor imaginile. Aceștia încearcă să-și amintească imaginile. Profesorul întrerupe funcția share și șterge/ acoperă o imagine. Apoi, copiilor le sunt arătate imaginile rămase, iar ei trebuie să spună ce lipsește.
  • What’s next (ce urmează?): Profesorul le arată copiilor o succesiune de imagini, aranjate după un tipar (de exemplu: ABAB, AAB, AABB, ABC etc). Aceștia încearcă să deducă pe baza tiparului ce imagini urmează.
  • Odd one out (Ce nu se potrivește?): Profesorul le arată copiilor o succesiune de imagini, grupate în jurul unei caracteristici comune (de exemplu: mâncare, obiecte rotunde etc.) cu o singură excepție (de exemplu, o imagine a unui cățel printre imagini cu haine). Copiii încearcă să deducă ce imagine nu se potrivește.
Jocuri de grup cu întreaga clasă:
  • Sunete: Joc potrivit pentru a exersa animalele, vremea, diverse vehicule etc. Profesorul spune animalul/ mijlocul de transport etc, iar copiii imită sunetul. Este mai distractiv dacă toate microfoanele sunt deschise pentru acest joc!
  • Repetă ca (o pisică): Acest joc este potrivit pentru repetarea cuvintelor și a structurilor noi. Profesorul articulează structura ca model și le spune copiilor “Repetă ca o pisică“. Copiii repetă structura respectivă mimând o pisică prin voce și/ sau gesturi. Structura se poate repeta de câteva ori, schimbând animalul. Copiii pot decide cum vor să repete structura care urmează.
  • Mare sau Mic? Profesorul spune ceva, iar copiii decid dacă este mare sau mic (de exemplu, hipopotam – mare; gărgăriță – mic (ă)). Jocul se poate adapta pentru alte caracteristici (lung, greu etc.)
  • Mystery box (Cutia misterioasă): Pentru acest joc se poate folosi o cutie ( sau geantă) reală sau o imagine din care profesorul scoate obiecte sau imagini din vocabularul pe care îl predau. Copiii pot încerca să ghicească ce este în cutie, sau pot repeta cuvintele.
Autor: Andreea Iorga – Senior Teacher Early Years & Primary în cadrul British Council
  • Această analiză face parte dintr-o serie realizată de experții educaționali ai British Council, prin care aceștia își deschid propria experiență de învățare digitală către întreaga comunitate de profesori, părinți și elevi din România.

British Council este organizaţia internaţională a Marii Britanii pentru relaţii culturale şi educaţionale. De peste 80 de ani, oferă oamenilor de pretutindeni o deschidere către creativitatea şi realizările britanice şi stabileşte relaţii durabile prin activitatea sa în domeniul educației, al limbii engleze și al artei.

De la predarea inovativă a limbii engleze pentru a modela noi generații și a susține valori umane universale, la programe care susțin formarea profesorilor în toate mediile, încrederea în puterea educației de a ne conecta și a crea oportunități și înțelegere sunt la baza activității British Council în lume și în România, iar acum sunt mai importante ca niciodată. 

În această perioadă, rețeaua globală British Council a convenit asupra unui obiectiv major: facilitarea accesului la diverse materiale și resurse culturale și educaționale, atât în sprijinul celor care doresc să învețe limba engleză și să acceseze noi oportunități, cât și al profesorilor și specialiștilor din sectorul educațional.

Citește și:

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate