Inspectorul școlar general din Argeș, către profesorii de matematică: Cred că au uitat cumva că meseria se face la clasă și nu la meditație, chiar dacă la meditație e plătită mai bine / Peste jumătate din elevi n-au luat 5 la simularea Evaluării Naționale

31.257 de vizualizări
Foto: © Digitalpress | Dreamstime.com
Dumitru Tudosoiu, inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Argeș, a declarat, după ce 52% din elevii de clasa a VIII-a nu au luat 5 la simularea probei la Matematică (EN), faptul că profesorii „au uitat cumva că meseria se face la clasă și nu la meditație, chiar dacă la meditație e plătită mai bine”. „Am să zgudui un pic această chestiune, că așa trebuie făcut, și sunt în plină desfășurare a unor modificări în graficul de inspecție cu toți colegii mei”, a precizat acesta. Declarațiile au fost făcute la Argeș TV.

„Eu cred că și ei, colegii mei, mulți dintre ei, au o problemă. Cred că au uitat cumva că meseria se face la clasă și nu la meditație, chiar dacă la meditație e plătită mai bine. Eu îi invit pe toți să înțeleagă că 52% din populația județului n-a obținut 5 la matematică, cu 4 ore pe săptămână. Atunci ce rost mai are să avem 4 ore pe săptămână? Hai să tăiem 2 ore pe săptămână. Să rămânem ca și la alte discipline. De ce să facem matematică 4 ore? ”, a menționat șeful inspectoratului școlar Argeș.

Moderator: Se pot lua ceva măsuri?

Dumitru Tudosoiu: Se pot lua. Bineînțeles că eu am am glumit un pic cu asta din 4 ore. Nici n-aș fi de acord, dar prea se duc la școală, nu știu, în căutare de noi clienți la meditație, că nu-și fac treaba. N-ai cum. Dacă tu te asiguri, ca profesor, că ai o lecție și că copiii din fața ta sunt atenți și îți pasă de ei, e clar că nu toți vor fi super atenți și vor înțelege super bine, că nu toți suntem setați cu creierul să înțelegem matematica așa cum e, dar majoritatea dintre ei ar trebui să fie în procentul acela de peste 5, nu majoritatea sub 5.

Am să zgudui un pic această chestiune, că așa trebuie făcut, și sunt în plină desfășurare a unor modificări în graficul de inspecție cu toți colegii mei. Luni am avut ședință cu ei și le-am povestit această chestiune și le-am spus: dacă nu facem ceva, o să ne acuze toată lumea și acum, și mai târziu, că noi suntem instituția care aveam pârghia și n-am făcut. O să fie asistență la ore la toată lumea, o să fie verificare de notare, dacă e ritmică sau nu. O să fie verificare de modul în care profesorul a predat, verificări ad-hoc despre nivelul la care a ajuns copilul.

Verificăm și caietele elevilor dacă scriu ceva pe la orele de matematică, că știu că matematica se facem cu pixul pe hârtie și cu creionul, și cu ochii la tablă. Matematica nu e poezie, nu citești din carte și, după ce ai citit de 2 ori, ai reținut și a doua zi poți să redai la școală.

Moderator: Deci, asta în următoarele săptămâni.

Dumitru Tudosoiu: În toată perioada până la examenele naționale, iar în plus, toate unitățile de învățământ, din județul Argeș, unde au înregistrat rezultate de sub 5, au obligația – și de săptămâna viitoare intră în pâine, ca să spun așa – de planuri remediale, ore neplătite, că n-am cum să-i plătesc, că ce să le plătesc? Să le plătesc nemunca lor de 4 ani? Nu am cum să fac asta. Ore în plus cu copiii, mai ales la discipline de examen, sunt mai puțini la limba și literatura română. De asta n-am dat procentul, adică 22% nu au luat cinci, dar și acolo unde acești 22% se regăsesc vom avea ore remediale pentru clasa a VIII-a a și la română, și la matematică. La fel și la bacalaureat.

Despre rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024 – nivel național

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.

Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrieMinisterul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.

La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.

Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.

Inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, Bogdan Suruciuc, a declarat, după rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „vom merge în școli cu profesorii metodiști ca să vedem ce putem face pentru elevi, pentru a crește rezultatele”, potrivit botosaninews.ro.

Inspectoratul Școlar Județean Neamț a anunțat că au fost luate măsuri de remediere a rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, potrivit unui comunicat de presă. Una dintre măsuri vizează formarea comisiilor alcătuite din inspectori şcolari, informaticieni, profesori metodiști pentru disciplinele matematică, limba si literatura română, care vor aplica în teritoriu Planul de măsuri stabilit, conform sursei citate.

Profesoara Aida Ionescu, inspector general adjunct la Inspectoratul Școlar Județean Dolj, a declarat, într-un interviu acordat TVR Craiova, că „cei care au luat note sub 5 pot depăși această barieră având încredere în ei, muncind și obținând rezultate remarcabile.”

Foto: © Digitalpress | Dreamstime.com /


38 comments
  1. Îl voi “zgudui” și eu puțin pe acest DOMN INSPECTOR răspunzându-i cu propriile lui cuvinte…”nu toți suntem setați cu creierul să înțelegem matematica așa cum e…”.No comment!

  2. ISJ-urile, ca și 500 de fotolii de parlamentar, 15 ministere, vreo 3500 de primării (cu milițienii lor locali) TREBUIESC desfiintate asap.
    ISJ-urile sunt niste structuri politice îndreptate împotriva actului pedagogic. Daca tot vrem o țară ca afară

  3. Presiunea de a crea Romania educata este din ce in ce mai mare. Realitatea este că nu toți elevii reușesc să fie de nota 5 la clasa, dar sunt trecuți în anul următor. Evident nu vor fi de nota 5 nici la un examen national. Dar procentele de promovabilitate contează, precum in epoca de tristă amintire. Daca la examenul din vara subiectele la matematica vor fi mai ușoare, iar procentul va fi net superior, toată lumea și-a făcut treaba!

  4. Domnul inspector sa mai treacă și prin scoli din când în când, sa vadă ce carte se face….. ca domii profesori când nu au chef sa predea le spune copiilor sa scoată telefoanele și sa se joace……pai asta mai e școală?
    Tu ca om de rand mergi la serviciu și vrei nu vrei trebuie sa muncești chiar dacă nu ai chef iar ei nu pot ca de sunt obosiți,supărați, plictisiți!

  5. dar despre bullyingul pe care îl fac anumiți profesorii asupra unor copii nu vb nimeni…la sc nr 19 odă duce bullyingul la rang de artă..

  6. Ce măsuri poate lua un profesor când un elev nu vrea să-și facă tema și părintele îi ține partea? Matematica se învață cu creionul în mână doar dacă elevul vrea. Profesorul nu poate lucra în locul lui, nici nu se poate lupta cu părintele care consideră că e prea multă matematică. Dacă elevul nu învață, tot profesorul e de vină. Când în clasa a5-a vine un elev care nu știe tabla înmulțirii, ce poate face profesorul pentru el? Lucrurile de la primar de strică. Dacă invatatorul atrage atenția părintelui, se trezește cu reclamație. E foarte ușor să se arunce cu noroi in cadrul didactic. Pe el nu-l ia nimeni în seamă. El este doar tras la răspundere.

  7. Doamne, dacă un inspector general e atât de prost, la ce să ne așteptăm de la un copil înconjurat de tentații și învăluit într-o bulă din care nu vrea nimeni să îl scoată. Sunt 100 de factori ce influențează aceste rezultate, înaintea calității actului de predare, dar cine le bagă în seamă.

  8. Omul e politician. Altfel nu primea funcția. Ca si alti 80% dintre inspectorii generali din țară.

    El e in campanie electorală.
    Ca si Deca.
    Ca si alți inspectori școlari din țară.

    Nu are nicio legătură ce a spus cu soluțiile la problemele educației.
    Cauza acestor rezultate obținute este mult prea greu de depistat și corectat că să se obosească cineva cu asta și să vină și cu soluții reale.

  9. Daca ar fi avut asa multi clienti la meditatii, rezultatele ar fi fost mult mai bune, ca invatau copiii de la meditatie. Pe bani, dar invatau si aveau rezultate. Daca un inspector poate face astfel de afirmatii negandite, inseamna ca si el a invatat carte la fel ca si acesti copii, nedusi la meditatie.

  10. ”52% din populația județului n-a obținut 5 la matematică, cu 4 ore pe săptămână. Atunci ce rost mai are să avem 4 ore pe săptămână? Hai să tăiem 2 ore pe săptămână. Să rămânem ca și la alte discipline. De ce să facem matematică 4 ore? ”

    Hai s-o scoatem de tot. Așa sigur nu-și mai dau seama când din salariul minim pe care-l vor obține (la negru sau la gri) plătesc tunurile trase de politruci precum acest mare șef de inspectorat, pus cu mâna de partid, nu prin concurs (deși, chiar dacă dădea concurs, era aranjat totul ca să iasă cine trebuie).

    De fapt, ia să nu mai facem școală deloc. Stră-străbunicii noștri făceau 4 clase și nu mai cârcoteau atâta, cine vrea mai mult să plătească din buzunarul propriu. /s

    Ăștia-s toți niște cre*ini, intrați în campanie electorală deja, care-și dau arama pe față pentru că știu că nimănui nu-i mai pasă.

  11. Oare acest directoraş, care are un limbaj de lemn, câți elevi a pregătit pentru examenele naționale? Are idee cum sunt elevii în ziua de azi? Generalizarea aceasta nu ține. Cred că vrea să facă campanie electorală pe pielea unor profesori. Asta se întâmplă la nivel de țară, din păcate. Elevi minori lipsesc de la ore, fac campanie în oraş.

  12. Felicitări domnului inspector Dumitru Tudosoiu, inspectorul general al Inspectoratului Școlar ! Foarte bine face că ia măsuri împotriva unor profesorilor șpăgari care îi torc de bani pe părinți și elevi cu meditațiile, iar apoi le reproșează în mod ilegitim tot elevilor și părinților că nu au înțeles materia . ,, Profesorii „au uitat cumva că meseria se face la clasă și nu la meditație, chiar dacă la meditație e plătită mai bine” – foarte bine punctat domnule inspector , le-ați spus-o bine de tot ! Profesorul trebuie să fie profesor, nu bișnițar ! Unii profesori umblă numai după bani și unii din ei au devenit un fel de bancheri. Domnule Inspector, vă sfătuiesc să îi controlați pe toți profesorii din țara asta până în pânzele albe și să scoateți la iveală toate abuzurile . Controlați tot de la meditațiile pe care le oferă până la comportamentele nepotrivite pe care le au unii profesori față de elevi. Propun ca în fiecare instituție de învățământ să existe câte un inspector pentru a se stopa abuzurile. ,, Le plătesc nemunca lor de 4 ani? Nu am cum să fac asta. ,, – foarte bine spus ! Introduceți vă rog frumos criteriile de performanță și plata în funcție de efortul depus !

      1. @Gica ! Doar atât știi ? Să vorbești te rog atunci când o să te comporți civilizat și când o să știi să scrii! Până atunci lasă-ne în pace cu oile tale ! Nu ai înțeles nimic .

    1. Habar n-ai ce spui. Ești total pe lângă. Cum crezi că tu că se măsură performanța? Sunt toți elevii la fel ? Și vine să facă asta , inspectorii școlari , puși politic. Să-ti arăt eu procese verbale întocmite de inspectorii școlari. Nu mai zic că mulți dintre ei nu au auzit de legislație elementară, dar nici cu Lb.Română nu stau foarte bine….și atunci cine evaluează profesorii ?. ..politrucii politic. Ce ușor vedem soluția când nu știm despre este vorba…

  13. Mars, mah,ghiocel de partid! Eu predau matematica. Nu vin nici la pregatirea gratuita de la scoala. Le e lene.

  14. Asta e prof cu 3 facultăți 🤣🤣🤣
    Educație, Fizică și Sport 🤣🤣🤣
    Stimabile domn, inspector școlar general Argeș, dacă ați da o Evaluare Națională la sport ce procent din elevi ar sări capra sau câți ar alerga 1000 m în barem?
    Sa va mai spun ceva stimate domn, la ora de matematică participa toți elevii, la ora de sport jumătate sunt scutiți.
    La competiții școlare vă lăudați cu performante care nu sunt ale voastre deoarece participanții sunt legitimați pe la diverse cluburi. Asa că…. uitati-va în ogradă

  15. Păi și ce vrei sa facă profesorii de la gimnaziu când peste jumătate din elevii claselor nu știu să citească bine , nu știu tabla înmulțirii și împărțirii pe de rost, nu știu adunări și scăderi peste 10???? Ce să facă cu astfel de elvi care intră așa în clasa a V-a și vor termina tot așa până la clasa a VIII-a , apoi tot neștiind adunarea și scăderea peste 10, înmulțirea și împărțirea vor intra în liceele tehnologice cu medii de 1 , de 2 sau de 3 ori 4.

  16. vorbe din înaltul inspectoratului …sunt acolo unii care au uitat sa mai plece….au vârsta de pensie, au depășit o dar ce contează?!

  17. Inca un “ober-inspector” care din cauza copacilor nu vede padurea! Penibil! Dureros! Chiar nu intelegeti ca asta este rezultatul politicilor de “prevenire a abandonului scolar”, care au ca rezultat promivarea fara niciun fel de retinere a elevilor care in mod normal trebuie declrati repetenti? Chiar nu vedeti ca din cauza politicilor proaste, aplicate fara niciun discernamant, a fost distrus invatamantul romanesc?

  18. El se apără , atacând. Dovedește clar că nu cunoaște legea, și, din păcate, nu e singurul care ocupă funcții mai mari, fără să aibă cunoștințe solide de legislație. Dacă elevii nu învață, ce să le facă profesorii ?!. Matematica nu e baschet…unde le dai mingea…și pa…Ar trebui să-i fie rușine când își jignește colegii în modul âsta, dar, atât poate omul, atâta educație are…

    1. Bună seara!
      Un test de educație fizică la evaluarea națională ar trebui introdus obligatoriu, așa pentru ca domnul profesor în rezervă, actualmente general să poată fluiera și să înțelegem toți ăia care nu știu matematică, că e mai simplu și dânsul se știe mai bine, se pare. Mai pot continua și cu o demonstrație a acestei propuneri.
      Ar dovedi faptul că și materia pe care o ,, predă ” domnul general, profesor de sport o prețuiește nu doar matematica.
      Nu vede că mai mult de jumătate din generația examinată a fost sub 5?
      ISGA de la Argeș…un fenomen inedit, mare om, mare caracter de…

  19. inspectorul trăncănește că orice politruc. ar trebui că profesorii de mate, română și alte discipline de examen sa fie plătiți mai bine. are același salar cu cel de la desen, muzica, educație cetățenească sau fizică, aceștia din urmă ne având nici cea mica durere de cap că elevii ore lua vreo nota slabă la examene. este că la o întreprindere. nu toți inginerii sunt plătiți la fel, sunt plătiți în funcție de importanța muncii.

    1. Ca orice inspector ( a se citi politruc) acest anonim nu face nimic altceva decât politica guvernului. El are ordin de sus să atace cadrele didactice. Mă întreb câți din elevii cu note sub 5 au citit acasă o formulă la mate?!
      Ceea ce nu știe acest ilustru anonim politruc numit inspector este că sunt destui elevi care nu deschid caietul niciodată acasă. Degeaba explică profesorul la clasă dacă elevul nu e atent și nu citește nimic.
      Concluzia este simplă și amară : populism ieftin venit din partea unui politruc.
      P. S. : când a intrat domnul inspector ultima dată la clasă ca să predea?! 😉

  20. Corect !!!
    Nepăsare …si copii au învățat ce le au predat domnii profesori.
    Controale cât mai mult și salariu după performanta.

    1. Și părinții ce rol au ? Jumătate de an nu zic nimic, le convine inerția și îi trezește câte un ex. Am copii, am stat în spatele lor și la șc și la meditație. Dar, e mai ușoară nesimțirea și să dai vina pe altul pentru propriul eșec ca părinte.

    2. ca orice politruc arunca vina pe altii, si pe cine pe “profesorii” plăți la nivel de necalificați. pai bine tovarăși voi sa dati salarii la nivel de epoca de piatra si rezultate la nivel de savanți

  21. Bună ziua!
    M-am amuzat “copios” la citirea acestui articol.
    Domnul inspector Dumitru Tudosoiu este genial! A remarcat un adevăr crunt si anume” Să le plătesc nemunca lor de 4 ani”, fantastic!
    Și nu numai….
    Felicitări pentru atitudinea promptă a d-lui inspector, Dumitru Tudosoiu.
    O zi minunată!

    1. Pentru a preveni ” nemunca de 4 ani” a profesorului, nu ar fi trebuit, domnule inspector scolar sa va faceti datoria, constatand faptul ca nu se munceste suficient la clasa cu elevul, prin inspectii curente sau si periodice?
      Aveti asemenea inspectii in care ati constat ca profesorii nu si- au facut datoria la clasa?
      O faceti acum, ca in comunism:
      ” hei rup, ca la brigada”!
      “Nu se ingrasa porcul in ajun!”
      Dar e mai usor sa gasesti un vinovat ” de serviciu” sau o cauza mai simpla, cum ar fi meditatiile, decat sa va faceti toti datoria.

      Profesorul nu are voie, nu trebuie, sa iinfricoseze elevul. Dvs. de ce amenintari profesorii ca ii puneti la munca neplatita?
      Stiti ca asta e impotriva Codului muncii?
      Ce face Sindicatul ?

      Asta ar fi un raspuns la modul gresit in care inspectoratul vrea sa rezolve, intr- un timp scurt, aceasta problema.
      Nu asa trebuie intelese lucrurile.
      Nu mai suntem in comunism demult.

      Respirati adanc!
      Asezati-va la masa!
      Si intelegeti- va!
      Fara amenintari!

      ” Intelegerea e primul pas spre intelepciune!”

      A bon entendeur, salut!

    2. wow ce …. de inspector! ministerul, inspectorii și directorii au înmormântat învățământul facandu-se preș in fata specialiștilor în educație numiți părinți și asociații de elevi! să-ți fie rușine inspectorasul “super bine”, mergi și fa liniște la orele de matematica “care nu folosesc la nimic”!

  22. Acest Tudosoiu e de vreo 10 ani în funcția asta. Cred că nu are dreptul moral să vorbească. Ce a făcut el în cei 10 ani de când e inspector general ? Nimic ! Vede acum că nu au învățat elevii ?! Păi , elevii aceștia , erau în clasa a -II – a când a ajuns el inspector general. În 10 ani, nu a făcut inspecții?! Ba da, dar le face de formă, ca să nu-și ” deranjeze ” colegii. Ce să facă profesorii la liceu, când clase întregi, și nu puține, intră în clasa a IX a , și nu știu tabla înmulțirii…?!… și e profesorul de liceu…de vină…câtă ipocrizie….Cred că , în primul rând, el ar trebui să plece…a stat destul și nu a făcut chiar nimic pentru învățământul argeșean…dar…nu va pleca…

    1. Daca tot aruncam vina de la unu la altul nu rezolvam nimic. Trebuie un reset total, fara schimbari de pe o zi pe alta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educaţiei, despre cei 3.456 de elevi din clasa a VIII-a apăruţi în “sistem” între Simulare şi Evaluarea Naţională: “Datele pe care le prezintă MEN sunt de la directorii şcolilor”

Aplicaţia informatică a Ministerului Educaţiei afişa pe 28 iunie 2019 un număr de elevi înscrişi în clasa a VIII-a cu 3.456 mai mare decât cel care figura în aceeaşi aplicaţie…
Vezi articolul