Marcel Ciolacu, președintele PSD: Dascălii au ajuns bătaia de joc a unor elevi care consideră că au doar drepturi, fără nicio obligaţie. Avem legile Educaţiei în Parlament. PSD va insista ca noile reglementări să restabilească autoritatea profesorilor

2.755 de vizualizări
Marcel Ciolacu Foto: gov.ro
Liderul social-democrat Marcel Ciolacu a afirmat că PSD va insista în Parlament, la dezbaterile privind legile Educaţiei, ca noile reglementări să restabilească autoritatea profesorilor, făcând referire la profesoara din Prahova care a fost umilită de elevi sau cea din Capitală care a fost înjunghiată cu un cuţit, scrie Agerpres.

„Cazurile recente ale elevului care a înjunghiat premeditat o profesoară sau al celor din Prahova, care au umilit şi batjocorit un cadru didactic sunt cutremurătoare. Şi este cu atât mai grav cu cât astfel de lucruri se petrec într-o sală de clasă! Aceste cazuri pun în discuţie autoritatea profesorilor. S-a mers prea departe cu această libertate prost înţeleasă. Dascălii au ajuns bătaia de joc a unor elevi care consideră că au doar drepturi, fără nicio obligaţie. Lucrurile nu pot continua aşa! Înainte dascălul era una dintre cele mai respectate persoane din comunitate. S-a pierdut acest respect şi este foarte grav! Nu poţi avea educaţie de calitate dacă profesorii nu sunt respectaţi!”, a scris Ciolacu pe Facebook.

În acest context, Ciolacu spune că PSD va insista în Parlament ca noile reglementări din legile Educaţiei să restabilească autoritatea profesorilor.

„Iar, când vorbim de educaţie, vorbim de viitorul României. De aceea, trebuie intervenit urgent! Avem legile Educaţiei în Parlament. PSD va insista ca noile reglementări să restabilească autoritatea profesorilor şi respectul pentru cei care ne învaţă carte!”, a adăugat preşedintele PSD. 

Informații de background

Miercuri, un elev de 16 ani la Colegiul Național „Ion Creangă” din București a atacat cu un cuțit pe care îl avea în ghiozdan, o profesoară de japoneză, în timpul orei. Femeia a fost transportată la spital dar apoi externată.

Elevul de 16 ani a fost arestat preventiv pentru 30 de zile, este acuzat de tentativă de omor calificat. Procurorii spun că a premeditat săvârşirea faptei, s-a interesat despre pedeapsa aplicabilă, a făcut planuri în legătură cu modul în care urma să acţioneze şi s-a înarmat cu un cuţit.

În cazul de vineri de la școala gimnazială din Pietriceaua, când elevi de 13 ani care au batjocorit o profesoară în timpul orei de curs s-au ales cu nota scăzută la purtare cu şase puncte şi au primit mustrare scrisă, poliţiştii au deschis un dosar penal privind săvârşirea infracţiunii de ultraj contra bunelor moravuri, cercetările fiind continuate pentru stabilirea tuturor împrejurărilor în care s-a produs incidentul. 

Ministerul Educației a reacționat ca un observator la toate cazurile de violență asupra cadrelor didactice, din școli: instituția a anunțat că „a demarat discuții”.

Ministra Educației, Ligia Deca, a transmis și ea un mesaj pentru cadrele didactice după batjocorirea unei profesoare în timpul orei, de către elevi: ”Vă asigur că voi face tot ceea ce ține de mine să prevenim aceste fapte”. Doar că toate aceste fapte au avut deja loc.

Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret“ și FSLI au condamnat incidentul grav și au cerut Guvernului și Parlamentului să intervină legislativ pentru a proteja cadrele didactice. FSLI a anunțat apoi că depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice: „Şcolile devin un spaţiu al violenţei, al fricii şi al nerespectării legilor”.

Amintim că actuala variantă proiectului legii Învățământului Preuniversitar, care se află acum în Parlament, prevede interzicerea comportamentelor „care pot pune în pericol sănătatea sau integritatea fizică/psihică ale beneficiarilor primari și ale personalului din învățământ”, dar nu sunt prevăzute sancțiuni. În cazuri de agresiune asupra unui cadru didactic se aplică sancțiunile prevăzute în Codul Penal, cadrele didactice fiind considerate cu statut de funcționar public.

Citește și:
Elevii de 13 ani, cercetați pentru ultraj după ce au agresat batjocoritor o profesoară în timpul orei, vor rămâne repetenți, după ce le-a fost scăzută nota la purtare. Inspectoratul Școlar: Toți elevii din clasă au primit observație scrisă
Președintele Federației Naționale a Părinților, despre cazurile de violență în școli din ultimele zile: „Acești copii trebuie duși în niște centre de reeducare cu o pregătire specială, țintită”
Dosar penal pentru ultraj pe numele a doi elevi de clasa a VII-a care au batjocorit o profesoară în timpul orei
Elevul de 16 ani la Colegiul Național „Ion Creangă” din București, arestat preventiv pentru 30 de zile, este acuzat de tentativă de omor calificat / Procurorii: A premeditat săvârşirea faptei, s-a interesat despre pedeapsa aplicabilă, a făcut planuri în legătură cu modul în care urma să acţioneze şi s-a înarmat cu un cuţit
FSLI anunță că depune din nou în Parlament proiectul de lege privind protecția cadrelor didactice: „Şcolile devin un spaţiu al violenţei, al fricii şi al nerespectării legilor”
„Profesorii sunt lipsiți de apărare”, reacția Federației Sindicatelor din Educație după cazul de la Colegiul „Ion Creangă” din București / Cer parlamentarilor și Guvernului să includă în viitoarele legi ale Educației măsuri de protecție pentru cadrele didactice
Proiectul legii Învățământului preuniversitar, aflat în Parlament, nu prevede sancțiuni în cazul unor agresiuni asupra cadrelor didactice. Acestea sunt prevăzute în Codul Penal

20 comments
  1. Da, politica este populată cu tot felul de neisprăviți, incapabili să scoată legi clare și benefice dezvoltării generațiilor viitoare. Politrucii cred că sunt buricul pământului pentru că sunt parte a unor găști, chiar dacă au diplomele cumpărate la nenumăratele fabrici post-decembriste.

  2. Nu se va întâmpla nimic. Este un sistem absurd, plin de erori, care provoacă greață și stres tuturor celor implicați, elevi, profesori și părinți. Violența vine din toate părțile, și e un SIMPTOM. Ce trebuie făcut?

    1. programele, manualele și metodicile să fie făcute doar de persoane care au predat la gurpa de vârstă respectivă un număr de ani. Adică programe de gimnaziu făcute EXCLUSIV de profesori de gimnaziu. Se vrea acest lucru? Nu se vrea. De ce? Păi…d-aia!

    2. orice funcție deținută în sistem să fie incompatibilă cu calitatea de autor de manuale sau membru al unei echipe de programe. Să fie considerată CONFLICT DE INTERESE. Se vrea acest lucru? Nu se vrea.

    Așa că lucrurile vor continua și se vor degrada constant, pentru că tratăm simptomul, și nu cauza.

  3. Domnule Ciolacu,un fost prefect de la noi din județ a pus la intrare în instituția pe care o conducea un afiș pe care scria negru pe alb ca persoanelor cu probleme de igienă le este interzis accesul.Asta e situația, nu doar ca in toti acesti ani nu i a pasat nimănui sa promoveze politici publice coerente,dar toti politicienii nu au habar de problemele din teren.
    Poate ar fi bine sa știți că noi,profesorii ,trebuie sa suportăm inclusiv copii cu probleme de igienă și asta nu i nimic,copii cu educația celor șase ani de acasă promovată pe la fara frecvență sau la distanță. Cu toate acele interdicții de a nu leza copiii nici cu o floare, sa știți că eu le spun lucrurilor pe nume, sa vina la mine părinții sa mi reproșeze, ii poftesc la ore. Pana la urma,menirea noastră este să i învățam carte,nu sa le suportăm ifosele. Nu suntem nici mama ranitilor, nici moase comunale,nici bone gratis.
    Referitor la așa zisa educație personalizată intr un învățământ de masă, nu va supărați,ori e una,ori e alta.Sa ne uitam la lumea mărfurilor, ori cumpărăm bunuri de larg consum,ori premium,de lux sau ofertă exclusivistă. Nu pot călători la business class cu bilet de low cost.Asa e si aici.Sa fim realiști, cine vrea oferta exclusivistă sa plateasca 8000 de euro pe an la școală exclusivistă a Oanei Moraru.

  4. Marcel Ciolacu = zero școala, încurajează pensionarii speciali nu profesorii tineri .
    Doamna ministru Deca nu încurajează pe nimeni ,este un om de paie care nu poate și nici nu știe ce are de făcut in invatamant.

  5. Autoritatea profesorilor a fost știrbită și de faptul că sunt obligați să recite niște programe inepte venite de sus, multe din ele cu erori și fără legătură cu grupa de vârstă respectivă. Aceste programe sunt predate după manuale prost făcute, de către persoane care de multe ori dețin funcții în sistem.
    Soluțiile sunt simple, dar greu de aplicat:
    1. Participarea în comisiile de programe sau manuale școlare să fie condiționată de un număr de ani de predare la grupa de vârstă respectivă. N-ai predat la gimnaziu, nu poți face programă pentru gimnaziu. Simplu și logic. Numai că nu se vrea. De ce? Păi… na… pentru că…
    2. Deținerea de funcții în sistem să fie incompatibilă cu participarea în comisiile de programe sau manuale. Fără autori de manuale cu funcții. Simplu și logic. Numai că nu se vrea. De ce? Păi… na… pentru că…

  6. Școala românească este un loc periculos și halucinant. El provoacă halucinații la nivel național. Să dăm un exemplu concret: ce s-a dat bacalaureat, la proba de limbă și literatură română? Răspuns: Harap Alb. În realitate, răspunsul este o halucinație colectivă. Subiectul în cauză era analiza basmul cult, și nu textul lui Creangă. În literatură română există cel puțin trei basme culte: Harap Alb (Ion Creagnă), Făt-Frumos din lacrimă (Mihai Eminescu) și Abu-Hasan (basm în stilul celor 1001 de nopți, imaginat de I.L. Caragiale). Și totuși, ca într-o halucinație colectivă, toată suflarea elevilor și-a ales Harap Alb. De ce? Pentru că asta au învățat la școală. Însă programa nu cere învățarea unui basm anume, ci înțelegerea basmului în general. Ceea ce nu se întâmplă cu elevul român, chiar și cu cel de 10; dacă îl scoți din Harap Alb se simte ca peștele pe uscat.

    Motivul pentru care avem programe proaste, manuale proaste și metodică proastă ține de absența a două legi simple, mari și late:

    1. participarea în comisiile de programe școlare, manuale sau metodici să fie condiționată DE UN NUMĂR DE ANI DE PREDARE LA GRUPA DE VÂRSTĂ RESPECTIVĂ. Adică să nu faci programă de gimnaziu dacă n-ai predat o zi la gimnaziu. La fel pentru primar și liceu. Simplu și logic.

    2. în cazul acestor comisii, funcțiile să fie considerate CONFLICT DE INTERESE.

    Lucrurile sunt simple. Sunt însă greu de implementat. Nu se dorește acest lucru.

  7. De salariile profesorilor nu amintiti nimic? Am 26 de ani am luat bacul cu nota 9.02, am decis sa întru în învățământ. Un coleg de liceu care a rămas repetent și nu a terminat liceul lucrează pe buldozer la un constructor de autostrăzi cu 2500 de euro. Eu în acest moment am aprox 500 de euro. Dacă salariile profesorilor nu se reglează în maxim un an, intenționez sa plec din tara la sora mea în Anglia.

    1. Pleacă și nu te uita înapoi. Dacă vrei învățământ te angajează și acolo :dacă ai deja calificare îți plătesc ei relocarea, dacă nu ai calificare îți plătesc ei scoala.Imi pare rau ca m-am întors în țară, în învățământ. Totul merge din rău în mai rău și golania și prostia sunt la loc de cinste.Nici măcar pe legi nu te mai poți baza,legea e făcută tot pentru ei.O țară a nimănui, asa a ajuns.
      Pe mine m-a terminat stresul de aici.Si eu ma pregătesc sa plec din învățământ. Am ajuns sa predau la etnici care nu doar ca nu au 7 ani de acasă dar nu dau doi bani pe carte și învățătură și nici nu au cap de asa ceva.Purcelul e purcel,cățelul e cățel, intelectualul e intelectual și prostul orice ii faci ,orice ,orice nu are leac e condamnat pe viata fără drept și posibilitate de eliberare.Si unul ca asta vine cu haine de firma și încălțăminte de firma și se uita de sus la mine,ca ma-sa vinde flori în piață și tac-su o vinde pe ma-sa și fac bani iar eu trebuie sa îl educ!!
      Ce a ajuns țara asta.
      Deci:pleacă acum ,e pierdere de timp statul aici.Nu se merită. Ești tânăr, vei fi ajutat sa te relochezi, abia așteaptă sa te integreze acolo.

  8. Nu mai blamati PSD-ul, e singurul partid care a facut ceva pentru profesori si medici. Mai mult pentru medici, ce-i drept!
    Daca Dragnea – asa hulit cum e acum -, sau chiar Ponta ar fi fost lasati sa-si faca treaba, acum altfel discutam.
    Sa ne rugam sa candideze Geoana la presedintie (si sa castige), altfel e vai de noi!

  9. la facultatile tehnice (electronica, calculatoare..) de la upit cativa muncesc restul profita…ce nivel imprima asta studentilor? de “smecheri”?

  10. A elevilor?Nu.Totul pornește de la inspectorat,inspectori și directori ,toți puși politic.Eu,noua în liceu,pentru ca nu puneam note mari :a venit inspectoarea și m-a umilit la ordinul directorului.Imi arăta:ia uite ce note,uite!Cum îndrăzneam sa fac asa ceva!Ei nu erau de un 5 și eu trebuia să le dau 10.
    Și asta după ce Anisie dăduse ordine sa fie toată lumea trecută, sa nu se lase corigenți.
    Ce cauta cu note de 2,3,4, la liceu?Și apoi șoc și groază că nu se ia bacalaureatul. Cine sa îl.ia?Ei nu doar ca sunt analfabeți dar se și mândresc cu asta.Sa fii prost e o mândrie în ziua de azi.Sa fii o praștie, un cocalar este iar mândrie mare!Asta s-a promovat,asta s-a vrut.
    Pe cine votați, asta aveți. Au făcut societatea și viata noastră de zi cu zi după chipul și asemănarea lor.Si totul e o mizerie,o mocirla intelectuala și morala în care ne tot afundam.
    Va fi și mai rău de atât pentru ca războiul bate la ușă și vin vremuri cu adevărat grele. In învățământ vor rămâne pensionarii și pilele care nu vin la ore.Toata lumea va avea 10 și toți vor fi niște prosti fericiți.

  11. Școala românească este un loc periculos și halucinant. El provoacă halucinații la nivel național. Să dăm un exemplu concret: ce s-a dat bacalaureat, la proba de limbă și literatură română? Răspuns: Harap Alb. În realitate, răspunsul este o halucinație colectivă. Subiectul în cauză era analiza basmul cult, și nu textul lui Creangă. În literatură română există cel puțin trei basme culte: Harap Alb (Ion Creagnă), Făt-Frumos din lacrimă (Mihai Eminescu) și Abu-Hasan (basm în stilul celor 1001 de nopți, imaginat de I.L. Caragiale). Și totuși, ca într-o halucinație colectivă, toată suflarea elevilor și-a ales Harap Alb. De ce? Pentru că asta au învățat la școală. Însă programa nu cere învățarea unui basm anume, ci înțelegerea basmului în general. Ceea ce nu se întâmplă cu elevul român, chiar și cu cel de 10; dacă îl scoți din Harap Alb se simte ca peștele pe uscat.

    Motivul pentru care avem programe proaste, manuale proaste și metodică proastă ține de absența a două legi simple, mari și late:

    1. participarea în comisiile de programe școlare, manuale sau metodici să fie condiționată DE UN NUMĂR DE ANI DE PREDARE LA GRUPA DE VÂRSTĂ RESPECTIVĂ. Adică să nu faci programă de gimnaziu dacă n-ai predat o zi la gimnaziu. La fel pentru primar și liceu. Simplu și logic.

    2. în cazul acestor comisii, funcțiile să fie considerate CONFLICT DE INTERESE.

    Lucrurile sunt simple. Sunt însă greu de implementat.

    1. Care este legătura între programa școlară, manuale, metodică și subiectul de față? Aici vorbim de comportamente, nu de performanța academică. Poți fi neinstruit, chiar prost, dacă e permis termenul ăsta, și în același timp bine crescut, civilizat.
      Vedeți ordinea priorităților. Nu Harap-Alb este de vină pentru pierderea prestigiului profesorilor. Cei care predăm în școlile românești de stat am simțit de-a lungul anilor cum educația își pierde relevanța din multe motive. Și nu programa școlară este cel mai important dintre ele. Nu știu dacă măcar este printre ele.

  12. Elevul care a înjunghiat-o pe profesoara de japoneză este musulman. Dar asta nu spune nimeni. Gestul lui este puternic influențat de credința lor că femeia este o ființă inferioară șamd

    1. Noi nu am avut probleme cu musulmanii,aveam o întreaga comunitate în Constanta si niciodată nu s-a întâmplat asa ceva.Nu cred ca e asta problema.Sa fie un musulman radicalizat?Poate deși nu cred ca e cazul.Sa dai vina pe religie pentru ca are fluturași pe creier e cam nepotrivit.

  13. Era respectat dar in ultimii 30 de ani aceasta meserie a fost distrusa, iar pe partea de venituri singura data cand am avut o marire substantiala a fost in anul 2018.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Tarifele de autorizare, acreditare și evaluare externă periodică aplicate de ARACIP, agenția din subordinea Ministerului Educației, au crescut cu 68%, de luna aceasta. Taxele sunt aceleași pentru școlile de stat și private

Noile tarife practicate de agenția care acreditează și autorizează școlile și grădinițele din România, ARACIP, valabile de la 1 ianuarie a.c., sunt cu 68,5% mai mari decât cele valabile până…
Vezi articolul