Rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor – amendament al sindicatelor din învățământ la proiectul legii Deca

2.652 de vizualizări
Foto: Max Fischer – Pexels.com
Sindicatele din Educație solicită ca rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor, potrivit amendamentelor trimise Ministerului Educației. În documentul obținut de Edupedu.ro se arată că sindicatele vor ca rezultatele evaluărilor sumative standardizate doar să stea la baza realizării planurilor individualizate de învățare.

Art. 96 alin. (6) – „Rezultatele evaluărilor sumative standardizate stau la baza elaborării planurilor individualizate de învăţare, reprezentând criteriu de evaluare a activităţii profesionale a personalului didactic de predare, conform metodologiei specifice, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei”, conform proiectului Deca.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” sunt de părere că „rezultatele evaluărilor sumative nu pot fi criteriu de evaluare a activității profesionale a personalului didactic de predare”, „cu atât mai mult cu cât acestea nu există la toate disciplinele și nici nu se mai dau”.

Foto: captură amendament sindicate

La finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, elevii susțin evaluări naționale scrise, obligatorii, la limbă și comunicare, matematică și științe. Rezultatele obținute de elevi sunt utilizate pentru realizarea unor planuri individuale de învățare, fiind trecute în portofoliul educațional al elevului, potrivit proiectului de lege.

Art. 96 – „(4) La finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, elevii susțin evaluări naționale scrise, obligatorii, la limbă și comunicare, matematică și științe, în baza unei metodologii adoptată prin ordin al ministrului educației. Aceste evaluări includ și itemi de literație pentru evaluarea nivelului de alfabetizare funcțională a elevilor. Proba de limbă și comunicare cuprinde, pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă. Rezultatele acestor evaluări contribuie la monitorizarea calității învățării, cu rol reglator la nivel de sistem.

(5) Rezultatele evaluărilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și sunt trecute în portofoliul educațional al elevului.”

Începând cu anul școlar 2027-2028, evaluările și examenele naționale vor fi în integralitate standardizate și administrate în format digital, conform art. 244 alin. (3) lit. (h).

Edupedu.ro a scris că profesorii ar urma să realizeze planuri individualizate de învățare, în funcție de rezultatele evaluărilor, după cum se arată în proiectul de Lege a învățământului preuniversitar. Acestea vor fi un instrument de planificare și monitorizare a învățării la nivelul fiecărui elev, conform sursei citate.

O caracteristică a acestor planuri se referă la faptul că sunt dezvoltate în urma interacțiunii dintre profesor, elev și părinte.

Citește și:
Profesorii ar putea realiza planuri de învățare pentru fiecare elev, în funcție de rezultatele evaluărilor și de interacțiunea cu elevii și părinții, potrivit proiectului Legii învățământului preuniversitar / Planurile individualizate fac parte din portofoliul educațional obligatoriu
Rezultatele elevilor de la evaluările standardizate vor fi criteriu de evaluare a activității profesorului – surse

8 comments
  1. Faceți grevă an de an pentru salarii.
    Mie proprii copii, îmi spun că urmează să aibă inspecție și lor nu lis-a predat nimic.
    Li s-a dat ordin să își copieze de pe carte 6 lecții în caiet ca să aibă ceva scris în caiet.
    Sunteți incredibili…Voi distrugeți acești copii.

  2. Impunerea PIP-urilor (planuri individuale de învățare) extinse pentru fiecare elev constituie un abuz administrativ sau hărțuire administrativă din următoarele motive:
    1. Planul acesta este doar o mențiune într-un document (ROFUIP) care, în ultima vreme, se schimbă anual. Nu este bazat pe nici o cercetare sau studiu.
    2. PIP-ul universal nu este definit, nu are metodologie de elaborare și aplicare.
    2. Este incompatibil cu învățământul de masă ca principiu și terminologie.
    3. Dacă este corect făcut (în unele state se încearcă introducerea acestei metode de abordare în mod coerent, documentat, la nivel de politică educativă de stat, clase mici, profesor asistent etc.), implică un foarte mare consum de timp. Profesorii care predau la clase cu 1 sau 2 h/săpt. ar avea de făcut un număr industrial de PIP-uri. Elaborarea de PIP-uri pt. toți elevii, monitorizarea + implementarea lor exced, probabil, săptămâna de lucru de 40 de ore.
    4. Aceste PIP-uri și modalitatea în care au fost aruncate într-un oarecare ROFUIP, apoi solicitate în mod imperativ și intempestiv de toate blocurile administrative și de control, de la ISJ/ISMB până la ARACIP este la limita legalității.
    5. P.S. Aceste PIP-uri se adaugă la planificările anuale, planificările unităților de învățare, elaborare de teste + matrice de interpretare a rezultatelor, adaptări curriculare nesfârșite, ore remediale sau cu elevii de performanță – cu propria lor hârțogărie în spate, hârțogăreala pentru săptămâna altfel și cea verde, verificarea anuală a celor peste 150 de proceduri pe școală, revizuirea anuală a ROFUIP/cod de etică/ROI și cine mai știe ce, mai nou hârțogăreala din spatele programului MATE, alte multe pregătiri de concursuri și proiecte aprobate cu generozitate de MEN și IMPUSE de administrația locală …, educație pentru mediu, financiară etc., cursuri care mai de care mai inutile, făcute doar pentru credite …. normal că învățământul se duce de râpă, profesorii când mai predau? Clasele sunt supradimensionate, numărul inspectorilor crește … profesorii fac hârtii. Acum se înființează încă o duzină de direcții în Minister pentru care tot profesorii vor face munca aplicată și … alte hârtii.

  3. Planurile individualizate pentru fiecare elev, constituie O MUNCĂ INUTILĂ a cadrelor didactice, UN STRES ZILNIC care nu are o finalitate în evoluția individuală a elevilor. Miniștrii care s-au perindat în fruntea Ministerului Educației și Cercetării au fost ingineri, ca actualul ministru, adică persoane LIPSITE DE PREGĂTIREA PSIHOPEDAGOGICĂ necesară în învățământul preuniversitar. Inginerii sunt cei care fac ,,planuri ” de muncă. În munca la clasă NU AVEM un astfel DE SPECIFIC DE PLANIFICARE pentru că evoluția copilului diferă în funcție de mai mulți factori care le influențează evoluția sau stagnarea dezvoltării lor intelectuale. Cadrele didactice NU POT FI OBLIGATE SĂ REALIZEZE astfel de planuri. Iar încărcăm profesorii cu scriptologie INUTILĂ și pentru care LIPSEȘTE RĂSPLATA SALARIALĂ LUNARĂ. MARGINALIZAREA SALARIALĂ a PROFESORILOR dovedește LIPSA DE INTERES A CLASEI POLITICE față de ridicarea nivelului de trai a personalului didactic, a cărui muncă intelectuală NU ESTE RECUNOSCUTĂ CA IMPORTANȚĂ în DEZVOLTAREA SOCIETĂȚII ROMÂNEȘTI pentru pregătirea zilnică a generațiilor de copii și tineri care vor asigura viitorul țării.

  4. Degeaba facem planuri de invatare pt fiecare elev in parte. In primul rand ca e o munca enorma si dificila , care necesita timp, atata timp cat un profesor are 18-20 de clase a cate 26 de elevi , cel putin, necunoscandu-i atat de bine pe toti pt ati da seama de necesitatile fiecaruia. Si apoi sunt si elevi dezinteresati total sau de anumite materii , iar planurile de invatare vor fi in van facute. Asta inseamna munca de dimineata pana seara, ca la multinationala , cu salariu din care abia iti poti permite un imprumut bancar, sau o viata cat de cat decenta, cu multe renuntari. Si pt ce? Cine vrea sa invete , invata! Si se orienteaza catre ce ii place. Nu trebuie sa-i bagam cu forta in cap ceea ce nu ii place in mod deosebit, sa trebuiasca sa facem strategii de de invatare!

  5. Ministra cred ca n a trecut demult pe la Sapoca. Dintr-o clasa cu 3 elevi normali la cap, 6 cu CES si 7 de CES fara acte, de unde sa scot eu material suficient de bun incat sa ia cu note mari evaluarea standardizata???!!

  6. Nu va face niciun profesor asa ceva…este o munca de Sisif…doamna asta ministra stie ce înseamnă un plan individualizat de invatare, pentru fiecare elev? Ferească Dumnezeu! Eu sunt convins ca habar n are! Suntem platiti doar să invatam copiii, nu sa completam sute de hartii inutile…iar, la salariile prezente din învățământ, sa zica merci ca inca ne mai prezentam la școală.Sincer!

    1. Si ii invatati? Ma indoiesc…tinand cont de expresia “sa zica merci ca ne mai prezentam la scoala”. Invatamantul romanesc a devenit o rusine si datorita delasarii cadrelor didactice, care prin greve…nu au cerut decat bani. Daca erati deranjati de reforme…si altele…pentru astea de ce nu faceati greve? Pana la urma..salariile din invatamant nu sunt o nouatate..mai mult ca sigur cunosteati acest aspect cand ati apucat-o pe drumul acesta….si nu uitati….generatiile ce vin sunt si rodul muncii voastre…iar performantele…etc, sa fim seriosi…MEDITATIIIIII…unde acolo va straduiti.
      PS.Hartii inutile completam cu totiiiiii ..in domeniul bugetar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Profesorul Cătălin Ciupală, despre cum au făcut profesorii Colegiului Șaguna din Brașov o platformă de autotestare inedită: Am plecat de la nevoia de feedback instant și am ajuns la o platformă de învățare personalizată

„Noi am creat o bază imensă de întrebări, este mai mare decât orice culegere care există pe piață acum. Avem peste 12.000 de întrebări acum implementate și, la un anumit…
Vezi articolul

INTERVIU Istoricul Metin Omer, despre situația din Israel: Față de Yom Kippur 1973, Hamas nu a făcut nicio deosebire între civili și militari / Există o tradiție ca societatea palestiniană să susțină organizațiile care au reușite împotriva Israelului / Gaza nu poate fi controlată de Israel pe termen lung din cauza demografiei

Cum a luat naștere statul israelian modern? De ce nu s-a putut înființa un stat independent palestinian? Ce este organizația Hamas și cum este ea văzută de către societatea palestiniană?…
Vezi articolul

ROSE Cel mai amplu și mai scump proiect din Educație bate pasul pe loc în evaluarea Băncii Mondiale. S-au cumpărat o mașină, laptopuri, echipamente. Efectele promise asupra celor 1,6 milioane de elevi și studenți – ZERO

Doar 6,76 de milioane de dolari (2,8%) au fost ”trase” de Proiectul ROSE, din octombrie 2015 până în luna iulie 2018, din cele 243,1 milioane de dolari cât este valoarea…
Vezi articolul