Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca anunță că implementează prin politici proprii mecanisme din planul consorțiului european pentru care nu a primit finanțare europeană

1.302 vizualizări
Predare exclusiv online
Predare exclusiv online la facultati / Foto: Facebook – UBB
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca anunță că va implementa “prin politici proprii mecanisme ale proiectului european InclusU”. După ce proiectul de consorțiu european condus de Universitatea din Lille, în care se afla și UBB, nu a primit finanțare de la Comisia Europeană în primul val de universități europene selectate, Universitatea spune că “multe din mecanismele și activitățile angajate în proiect, mai ales cele care țin de politica proprie a UBB, vor fi implementate”.

Contactat de Edupedu.ro, Daniel David, prorector al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, a declarat că parte dintre politicile planificate a se derula în consorțiu “o să le reglementăm prin mecanisme proprii. Adică o să încurajăm componenta de incluziune socială, prin burse proprii din partea universității, vom întări circulația europeană și nu doar prin programele Erasmus, ci prin doctorarul european”.

“O să ne încurajăm doctoranzii, tot din fonduri proprii ale universității, să circule în spațiul european să își facă doctoratul. Deci ești la UBB, dar ai un stagiu de minimum 4-5 luni în străinătate, iar din comisia de evaluare a tezei ai cel puțin 2 profesori de la o altă universitate, deci vrei primi și certificat de doctorat în limbă de circulație internațională”, a precizat Daniel David, pentru Edupedu.ro.

Prorectorul UBB a afirmat că fondurile cu care Comisia Europeană finanțează consorțiile europene declarate câștigătoare sunt în jur de 300.000 de euro anual pentru fiecare universitate din consorțiu.

Comunicatul integral al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca

“UBB este determinată să implementeze prin politici proprii mecanisme ale proiectului european InclusU

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) a luat act de rezultatul competiției internaționale de proiecte dedicate construirii unor rețele de universități europene.

Proiectul InclusU (Inclusivess in/for the European Union through a European University), depus de consorțiul condus de Universitatea din Lille, în care se afla și UBB, nu a intrat între cele 17 proiecte selectate pentru finanțare în acest moment. Ținând însă cont de scorul foarte bun obținut (imediat sub linie), multe din mecanismele și activitățile angajate în proiect, mai ales cele care țin de politica proprie a UBB, vor fi implementate pe linia declarată de conducerea UBB.

Într-adevăr, rectorul UBB, acad. prof. Ioan-Aurel Pop, declara la depunerea proiectului că „Alianța universitară InclusU este una robustă, creată pentru a reuși în acest demers, fie acum, fie prin aplicațiile deschise în următorii ani. Dar, în ultimă instanță, acest demers este astfel gândit încât să conteze pentru internaționalizarea UBB chiar în condițiile în care nu s-ar câștiga finanțarea, deoarece viziunea și angajamentul academic trebuie și pot uneori să transceadă partea financiară”.

De asemenea, prof. univ. dr. Daniel David, prorector UBB, declara la acea dată că „Există două căi majore spre statutul de universitate world-class, de cele mai multe ori angajate cumulativ de universitățile de succes în acest demers. Prima cale se bazează pe competitivitate academică susținută financiar și legislativ. UBB își asumă această cale, mai ales la nivel de master/doctorat, deși nu o poate face maximal din cauza subfinanțării și a contextului legislativ din țară, complet defavorabil competitivității-excelenței academice. A doua cale se bazează pe creșterea potențialului intelectual (de ex. de inteligență/creativitate) prin sporirea capitalului uman și social al universității pe baza unor mecanisme de incluziune. UBB, prin InclusU, își propune să valorifice la maximum această cale pentru atingerea statutului academic de tip world-class, dar cred că UBB trebuie să utilizeze programatic această cale, indiferent dacă finanțarea va fi sau nu obținută în acest demers specific.”

UBB este o universitate internațională de excelență în predare/cercetare, vârf de lance pentru România în rankingurile internaționale ale universităților/aria academică europeană/internațională.

Felicităm consorțiile câștigătoare și sperăm ca aceste proiecte să aducă la finalizarea lor în rankingurile internaționale/aria academică europeană încă două universități din România (Universitatea din București fiind deja o prezență constantă în rankingurile internaționale), alături de universitățile românești care se află deja constant acolo.”

Componența consorțiului din care făcea parte UBB:
  • Universitatea din Lille – Franța,
  • Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca – România,
  • Universitatea din Malmö – Suedia
  • Universitatea Mykolas Romeris din Vilnius – Lituania
  • Universitatea din Minho – Portugalia
  • Universitatea Roma Tre – Italia
  • Universitatea din Wrocław – Polonia
Universitățile românești ale căror consorții au fost declarate câștigătoare în competiția pentru crearea Universităților Europene

Comisia Europeană a declarat în iunie consorțiile câștigătoare ale finanțării pentru crearea primelor 17 universități-pilot europene. Din consorțiile câștigătoare fac parte trei universități din România: SNSPA, Universitatea din București și Universitatea Tehnică de Construcții București. Fiecare dintre consorțiile desemnate câștigătoare de Comisia Europeană primește aproximativ 5 milioane de euro pentru operaționalizarea universității europene pe care consorțiul trebuie să o formeze. Detalii aici

Citește și:

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Dumitru, rectorul Universității din București: Ne exprimăm solidaritatea față de inițiativele magistraților și ale specialiștilor în drept care cer abrogarea OUG 7

Universitatea din București se solidarizează cu “inițiativele magistraților și ale specialiștilor în drept care solicită abrogarea OUG nr. 7/2019”, anunță Mircea Dumitru, rectorul Universității din București, într-un punct de vedere oficial…
Vezi articolul

Ministerul care mimează urgența. Proiectul de Ordonanța de urgență care modifică legile Educației pentru a treia oară – schimbă regulile pentru burse și introduce camerele video în clase la decizia școlii, cu informarea elevilor și profesorilor – e plimbat de 3 luni între instituții. Avizul CES a fost dat abia azi, cu observații

Proiectul de ordonanță de urgență care modifică legile Educației, inițiat de Ministerul Educației pe 25 martie, este plimbat printre instituții de 3 luni. Este vorba despre proiectul care printre altele…
Vezi articolul

UPDATE Calificativele pentru sport, muzică și desen: ministerul va înlocui “Admis/Respins” cu “Foarte Bine, Bine, Suficient și Insuficient”, anunță ministrul Cîmpeanu și profesorii de sport, după discuțiile de luni / Condițiile în care ministerul corelează în continuare notele cu bursele de merit

“Reprezentanții Ministerului Educației au concluzionat că numărul de burse de merit acordate elevilor este mult prea mare (…) și au decis introducerea calificativelor la disciplinele pe care le considerau “răspunzătoare”…
Vezi articolul

Cum putem liniști copiii în fața războiului – sfaturi de la Centrul de Asistență Educațională Iași. “Principalul reper al copilului este părintele. Un părinte calm, echilibrat creează un sentiment de siguranță” pentru copil

În fața situației de război, copiii rămân cu cele mai multe traume, într-o experiență care marchează individul pe viață. În acest sens, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE)…
Vezi articolul

GHID Înscrierea în clasa pregătitoare 2024. Din 11 aprilie, părinții depun cererile la școală sau online / Clarificări de la Ministerul Educației la cele mai frecvente întrebări

Ministerul Educației publică răspunsurile la cele mai frecvente întrebări privind înscrierea copiilor în clasa pregătitoare 2024, criterii de departajare, acte necesare, evaluarea CJRAE,  într-un ghid publicat pe site-ul instituției. Ghidul…
Vezi articolul

FOTO Prima testare Covid-19 din școli, de săptămâna viitoare, se va putea realiza marți sau miercuri, anunță secretarul de stat Sorin Ion: Noile teste de salivă pentru elevi și profesori sunt ambalate individual sau câte două

Noile teste Covid-19 pentru elevi și profesori sunt ambalate individual sau câte două, anunță autoritățile, care publică o serie de fotografii de la livrarea testelor către depozitele inspectoratelor școlare județene.…
Vezi articolul