Campanii de informare pentru profesori pe toată perioada toamnei, ca să poată identifica un elev care a consumat droguri, anunțate de Ligia Deca

10.318 vizualizări
Ligia Deca / Foto: captură – Youtube
„Avem prevăzute acțiuni de informare pe toată perioada toamnei, septembrie, octombrie, noiembrie, în așa fel încât atât cadrele didactice, cât și personalul suport din școli să poată să identifice comportamentele care ne pot indica o eventuală adicție și să poată să știe exact cum procedează”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, după ședința de Guvern de astăzi, 8 septembrie. Amintim, în martie anul acesta, Kallós Zoltán, secretar de stat în Ministerul Educației anunța că 40 de profesori pe lună, din fiecare județ, vor fi formați să recunoască elevii care consumă droguri.

Acțiunile de informare sunt incluse în Planul comun de acțiune pentru siguranță școlară și „o măsură vizează crearea unui grup de lucru care să elaboreze un cadru normativ pentru testarea elevilor care se află într-o situație de suspiciune”, a precizat Ligia Deca.

  • Planul comun de acțiune pentru siguranță școlară a fost semnat de ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, ministrul Educației, Ligia Deca, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Adrian-Ioan Veștea, ministrul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Natalia – Elena Intotero, ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Simona Bucura-Oprescu, ministrul Culturii, Raluca Turcan, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila și doamna Lavinia Arnăutu, reprezentant al Departamentului pentru Românii de Pretutindeni.

Reporter: Cum se va face testarea pentru droguri? S-a lămurit acest aspect? 

Ligia Deca: În ceea ce privește consumul substanțelor interzise, avem un Plan comun de acțiune pentru siguranță școlară, semnat acum câteva zile de către Ministerul Afacerii în Afacerilor Interne, Ministerul Educației, Ministerul Dezvoltării, Ministerul Sănătății, Ministerul Familiei, Ministerul Culturii și o serie de alte entități cu responsabilități în acest sens. Una dintre măsuri vizează crearea unui grup de lucru care să elaboreze un cadru normativ pentru testarea elevilor care se află într-o situație de suspiciune. Nu avem încă detaliile tehnice, pentru că ele urmează a fi perfectate de către specialiști în următoarele două luni. 

Reporter: Ele se vor aplica de acest an, adică concret, când vom avea o soluție pentru copiii care au această dependență? 

Ligia Deca: Cred că soluția nu ține doar de testare. Cred că Ministerul Educației are în primul rând obligația să ajute prin campanii de informare. Rolul nostru este să educăm, prin campanii în care împreună cu familiile reușim să identificăm adolescenții care au o problemă de dependență. Aceștia, în momentul în care au o problemă de dependență, știm cu toții, dependența este o boală, trebuie să fie priviți ca niște persoane care au nevoie de ajutor și de măsuri pentru reabilitare. 

De aceea, lucrăm îndeaproape cu centrele de testare și prevenire a consumului de droguri, împreună cu Ministerul Sănătății, împreună cu psihologi și consilieri școlari, pentru a putea, atunci când întâlnim astfel de cazuri, să venim în ajutorul familiilor și al tinerilor. În rest, ne propunem ca în cadrul acestui plan comun de siguranță pentru siguranță în școli, să facem tot ceea ce ține de școală, de Ministerul Educației, să prevenim consumul de substanțe interzise. 

Reporter: Un profesor în acest moment știe să identifice un elev care a consumat droguri? Are această abilitate, are informațiile necesare? 

Ligia Deca: În acest sens, tot în acest plan comun de acțiune avem prevăzute acțiuni de informare pe toată perioada toamnei, septembrie, octombrie, noiembrie, în așa fel încât atât cadrele didactice, cât și personalul suport din școli să poată să identifice comportamentele care ne pot indica o eventuală adicție și să poată să știe exact cum procedează. Adică să anunțe familia, să anunțe conducerea școlii și să poată fi luată o decizie vizavi de măsurile ulterioare. 

Informații de context

Testarea antidrog a elevilor să fie făcută doar după informarea şi cu acordul părinţilor, în două situaţii, la solicitarea directă a părinţilor sau când profesorii observă un anumit tip de comportament, a declarat ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila.

Referitor la testarea antidrog în școli, președintele Federației Părinților, Iulian Cristache, spune că „nu vom fi de acord cu testarea în masă. De ce? Pentru că nu ajută și îmi miroase a business privat””

Secretarul de stat în cadrul Ministerului Educaţiei, Sorin Ion, a declarat pe 4 septembrie că elevii nu vor fi testați în masă pentru consumul de droguri. O comisie va decide dacă un elev va fi testat sau nu, însă cu acordul părinților.

Rezultatele testului antidrog pentru elevii din București nu vor fi cunoscute de școli, ci de către familie, potrivit prefectului Capitalei: „nu trebuie ca rezultatul acesta să fie unul public, pentru că altfel vom transforma o luptă legitimă împotriva consumului de droguri într-o stigmatizare a unor copii și, știu eu, victimele unor posibile acțiuni de bullying.”

DOCUMENT Planul de acțiune pentru siguranță școlară
Citește și:
Câte 40 de profesori pe lună, din fiecare județ, vor fi formați să recunoască elevii care consumă droguri, anunță Kallós Zoltán, secretar de stat în Ministerul Educației

12 comments
  1. Cred că, mai degrabă, copiii aceștia se află într-un studiu în masă, fără acordul scris sau verbal al participanților, despre zonele, categoriile de vârstă și gen care pot fi vizate în continuare drept ținte ale traficului de droguri susținut de DIICOT, M.A.I. și alte autorități pe a căror fișă de post se găsește tocmai combaterea traficului și consumului de droguri. Nu, ei după ce le confiscă (numai de la cine le place)…le distrug? Nu! Le repun pe piață tocmai în acele zone în care au aflat cine ce și cât consumă.

    Iar Ministerul Educației, întrucât este o problemă psihopedagogică, ar trebui să știe mai bine că, de ce vorbești mai mult pe o temă și faci mai multă reclamă unui lucru bun sau nociv, prin efectul de priming, creierul se va concentra tot mai mult în acea direcție, transformând acest lucru despre care aude și vede în continuu într-un obiectiv de viață.

    Astfel, în loc să facă “triajul drogurilor” prin intermediul săracilor profesori care numai să îi învețe ceva util nu mai pot, că în rest au toate responsabilitățile de toată jena aruncate de minister în cârca lor, mai bine ar ridica presiunea care se pune pe această temă în mediile cu copii și adolescenți, accentuând mai mult și susținând mai mult lucrurile bune, lucrurile pozitive, lucrurile cu adevărat importante, nu cine ce sexualitate are sau câți oameni mor pe zi sau alte subiecte sumbre aruncate fără temei în cârca elevilor ca să le păteze inocența și să le stăvilească entuziasmul de a trăi și a învăța!
    MEN ar trebui să dea lege prin care cel puțin jumătate dintre cursuri să se petreacă în aer liber, astfel încât copiii să se destreseze, ar trebui să promoveze activitatea sportivă, să promoveze socializarea, cum se face în Danemarca – cea mai fericită țară din lume. Iar pentru victimele consumului de droguri sau alcool, victimele abuzurilor sexuale, ale violenței, să creeze centre speciale de terapie și recuperare în care copiii ăștia să meargă și să se simtă în siguranță. Nu cum sunt centrele de dezintoxicare actuale, în care, după cum povestesc cei care au trecut pe acolo, oamenii sunt tratați precum în “azilele de nebuni” din secolul 19… aia nu e recuperare! e adâncire în traumă și motivare pentru mai mult consum de droguri care să îi facă să uite, să trăiască în lumea lor, să se depărteze de societatea care i-a dezamăgit exact atunci când aveau mai multă nevoie de ajutor…

    Sunt atâția copii care știu despre droguri, pornografie, sexualitate (la vârste la care pentru ei diferența dintre băieți și fete este dată de culoarea generică preferată sau jucăriile pe care le preferă), se uită la horror, jocurile lor sunt horror sau thriller, singurul scop în viață pe care îl desprind din desene este distrugerea și omorul…dar dacă îi întrebi ce știu despre lucruri frumoase, ce povești cunosc, care este jucăria preferată și de ce, personajul preferat, animalul, fructul, alte întrebări “de oracol” tipice vârstei, pt că mai întâi ne cunoaștem pe noi pt a putea cunoaște lumea mai bine, ei nu știu să îți răspundă. Dacă îi întrebi despre lucruri interesante din știință sau poate un cuvânt usual din DEX (pe care se presupune, prin programa școlară , că le-au învățat până la vârsta respectivă) ei nu știu să răspundă. Copiii nu mai citesc (nici cărți fizice, nici măcar cărți digitale), nu mai sunt atrași să deseneze, să creeze, să își folosească mintea …tot mai multe cazuri de ADHD (atenție, nu înnăscut), tot mai multe cazuri de burnout, de anxietate, de stres anormal de mare, de dispreț față de instituțiile de învățământ… De ce? Pentru că se duc săracii ca la pușcărie, ca la lagărul de concentrare! sunt puși să lucreze peste 8 ore pe zi, 2 le petrec pe drum, 2 la masă, cel puțin 8 are trebui să doarmă, le rămân doar 3-4 ore pentru ei înșiși… nu e frustrant? mai ales că ei nu au mari beneficii din asta, ci “societatea viitoare”, dacă ei vor ieși buni practicanți într-un domeniu sau în altul. Iar acum sunt verificați zilnic de droguri, ca niște infractori…nu profesorii ar trebui să se ocupe de asta, ci părinții, dar dacă ei nu iau nicio atitudine nici măcar atunci când îi prind în flagrant…
    Și ce urmează după aceea? să-i verifice de arme? de bombe?
    aaa! Dar domnii paznici care se plimbă ca vodă prin lobodă prin școală și pierd vremea?ei de ce lasă toți nebunii să intre în școli? sau ei sunt acolo doar ca să nu iasă elevii? pun lacăt pe poartă, dar deschid străinilor prin față, pe la profesori:)))

    Și mai este o autoritate care e implicată în asta: Ministerul Finanțelor, care fac o grămadă de bani din traficul de droguri și traficul de persoane, cresc în continuu taxele în toate ramurile economice onorabile, scăzând astfel nivelul de atractivitate al acestora din punct de vedere financiar și îi imping pe copiii proveniți din familii sărace sau cu părinți stricți să se arunce în ghearele acestui trafic netaxat… știți voi câți copii sunt săgeți doar ca să facă un ban în plus? știați, doamna Ligia Deca, de ce cele mai multe droguri se comercializează în preajma școlilor? pentru că dumneavoastră vă jucați cu bursele de merit ale copiilor, pentru care NOI plătim, pentru că sunt bani publici. Vă jucați cu bursele sociale ale copiilor orfani, indiferent că de unul sau de ambii părinți, tot ORFANI sunt. Premiați prostia și lenea “primii 30% din fiecare clasă” păi de ce să mai învețe vreunul dacă nu există un prag de medie? că așa pot să aibă toți medii sub 7 și să ia bursă nefăcând nimic. Ce e cu aberațiile astea?! și ce-i cu atâtea schimbări? cu atâta evaluare și stres?? Luați model din Danemarca, nu vă mai inspirați din SUA! SUA s-a degradat, nu mai este o țară nici măcar de lumea a 2a! este o țară a stresului și a morții. Nu aduceți asta la noi în țară! Ministerul Finanțelor, la fel: nu e nevoie de atâtea taxe! doar micșorați pensiile speciale și salariile parlamentarilor și celor din guvern, să vedeți cum se găsesc bani pentru toate și nu mai trebuie ultra supra mega taxați toți săracii din țară, în timp ce bogații se îmbogățesc mai tare pe spinarea plebei!

    Înalta Curte de Justiție să își facă și ea treaba cum trebuie, nu să fie pentru unii mumă și pentru alții ciumă. Și veți vedea cum renunță românii și la droguri și la trafic de carne vie și la toate nebuniile care au luat amploare acum.

    Dacă sunteți acolo sus, nu fiți fanarioți, că vă treziți cu Tudor Vladimirescu și pandurii peste voi de nu vă vedeți și să vedeți atunci cum începeți să scuipați tot ce ați mâncat și voi și râsul ăla de Uniune Europeană care tot ce știe să facă este să fure oameni și de la oameni, distrugând efectiv tot ce e bun și frumos…. FACEȚI-VĂ TREABA CUM TREBUIE, că și Ceaușescu au murit după ce au înfometat și îngropat de vie populația pentru străini! nu mai guvernați pt străini, că nu ei vă plătesc salariile și pensiile speciale!!!

  2. trebuie s o facem pe polițiștii pe ne brigada antidrog noi profesorii…sa ne des legitimații măcar și prime că facem treaba altora

  3. …iar informare …deja s-a mai facut.

    Nu doar profesorii la scoala trebuie sa poata identifica “problema,” ci cred ca, mai ales parintii trebuie informati/invatati cum sa identifice, cum sa inteleaga astfel de situatii si cum sa lupte cu asa ceva.
    Multi parinti, desi isi dau seama ca se intampla ceva cu copilul lor si de multe ori ei stiu exact ce se intampla, se tem sa ia masuri ca sa nu se certe cu copilul si/sau sa-l impinga la un gest si mai radical fata de ei insisi sau de familie decat folosirea de substante interzise si tot ce tine de asta.
    Poate ca ar prinde bine si programe si emisiuni educative in acest sens. Documentare informative există (multe si foarte bine realizate), dar “se vad” rar pe la tv.
    Masuri drastice trebuie luate neaparat pt combaterea drogurilor si a traficului.
    Daca se declara deja “lupta” pierduta, ce sa mai facem? Ne putem mainile pe piept si capitulam …fara lupta, de fapt?!
    Lupta in acest domeniu nu poate fi (doar) a scolii. Drogurile sunt o problema la nivelul intregii societati, asa ca trebuie combatute in mod real si hotarat pe toate planurile, nu doar asa … cu pliante si discutii prin scoli.

  4. Iarasi se trateaza “boala” fara a se identifica sursa (cauza) “bolii,”
    Cum.apare o problema, imediat se mai baga un curs de “formare,” mai apar niste “formatori.” (ca si pt bullying, pt discriminare etc)
    E actuala moda “formatorilor” – cursuri peste cursuri, bani (multi) vehiculati, dar ce se rezolva cu asta?!

    Cum se face, de fapt, “preventie,” cand aici e doar vorba de identificarea celor aflat deja sub influenta substantelor, dar … nimic despre si impotriva traficului si a traficantilor?!

  5. Din iarna profesorii vor fi dresati sa adulmece droguri impreuna cu Suier. Treptat, vor fi capabili sa le depisteze cu raze x in aeroporturi infractorii. Eu ma ciupesc

  6. urmează identificarea posibililor elevi care vin cu arme la școală. Profii vor fi formați în acest sens.
    Ferească dzeu!!!

  7. Doamne ferește! Voi ati facut vreo cercetare de la firul ierbii? Dar facuta sincer, nu sa dea bine pe hartie.
    Niciun profesor nu isi va asuma. Se va face ca nu vede. Pentru ca daca semnalează, adio liniste. Si asa exista zeci de presiuni asupra lui, cu hartogaraia si absurditatile ce i se cere.
    Pai sa va zic eu. Ca eu ca psiholog am sembalat parintelui. Ghinion, eu am probleme. Nu copilul. Copilul e roz ca o floare. Nu are nimic. Eu sunt incompetenta care vede stele verzi in ochii plodului. Scuzati cuvântul dar este realitatea.
    Parintii cu bani, din zona interlopa, afacerista, nu va recunoaște in veci ca se droghează plodul. Ba chiar suspectez ca se drogheaza si părintele.
    Dar voi faceți – va ca luati masuri. Asa de ochii lumii in care aruncati cu praf.
    Succes!

  8. prevenția nu înseamnă identificarea cazurilor!
    Puneți polițiștii locali(și asa nu fac nimic în folosul comunitatii) sa patrulele,sa legitimeze,sa descurajeze traficanții de lângă scoli.
    Și niște pedepse serioase i ar mai descuraja puțin….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like