Ministerul Educației și Cercetării organizează miercuri, 20 august, ora 12:00, în sistem videoconferință, ședința online privind dezbaterea proiectului de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Metodologiei-cadru de acordare a burselor pentru elevi în anul școlar 2025-2026, potrivit unui anunț al ministerului.
- Înscrierea se efectuează prin intermediul unei solicitări trimise pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data de 19 august 2025, ora 18:00.
- Propunerile se vor trimite în scris, în format electronic (word/pdf), cu specificarea secțiunilor/capitolelor din proiectele supuse dezbaterii, prin formularul anexat (disponibil mai jos, sub tagul Materiale informative), la adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data de 19 august 2025, ora 18:00.
Prevederile din proiectul privind Metodologia-cadru de acordare a burselor în anul școlar 2025-2026
Amintim că bursele pentru elevi au fost reconfigurate potrivit legii 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare (așa-numita Lege Bolojan). Actul normativ modifică Legea 198/2023 a învățământului preuniversitar, iar articolul vechi pentru burse este abrogat și rămân doar 3 tipuri de burse din 5, plus bursele pentru mame minore.
Bursele de merit se acordă pentru maximum 15% din elevii unei clase cu medii generale pe anul şcolar anterior mai mari sau egale cu 9,00. Bursele sociale pentru elevii care provin din familii monoparentale nu mai există; elevii pot primi bursă socială doar dacă se încadrează la bursele sociale condiționate de venit, potrivit proiectului.
Anunțul ministerului privind sedința online/sistem videoconferință: Dezbatere proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Metodologiei-cadru de acordare a burselor
„Ministerul Educației și Cercetării (MEC) organizează miercuri, 20 august, ora 12:00, în sistem videoconferință, ședința online privind dezbaterea proiectului de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Metodologiei-cadru de acordare a burselor, publicat inițial aici (în consultare publică).
Se pot înscrie (în limita a 100 de participanți), în format online (zoom), toți cei interesați să contribuie cu propuneri argumentate de operaționalizare/implementare eficientă: persoane fizice și juridice, organizații non-guvernamentale/ale societății civile, asociații profesionale, reprezentanți ai instituțiilor publice cu atribuții în domeniu, reprezentanți ai presei.
Înscrierea se efectuează prin intermediul unei solicitări trimise pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data de 19 august 2025, ora 18:00.
Datele necesare pentru înscriere vor include obligatoriu: numele și prenumele participantului/reprezentantului legal, după caz, organizația pe care o reprezintă, numărul de telefon, adresa de e-mail pe care se dorește comunicarea linkului de conectare, precum și confirmarea participării la dezbatere. Aceste informații nu sunt dezvăluite terților.
Datele incomplete sau absența acestora atrag după sine neînscrierea.
De asemenea, persoanele interesate să-și susțină verbal propunerile în cadrul ședinței publice sunt rugate să precizeze clar acest lucru în mesajul trimis pe adresa de e-mail anterior menționată.
Propunerile se vor trimite în scris, în format electronic (word/pdf), cu specificarea secțiunilor/capitolelor din proiectele supuse dezbaterii, prin formularul anexat (disponibil mai jos, sub tagul Materiale informative), la adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data de 19 august 2025, ora 18:00.
În cazul în care au fost transmise anterior, pe durata consultării publice, se va specifica în mod clar acest detaliu în mesajul de înscriere.
Pentru susținerea propunerilor/punctelor de vedere, persoanele înscrise la cuvânt vor avea la dispoziție 3 minute.
În situația în care propunerile formulate sunt semnificative sub raportul conținutului, timpul dedicat susținerii acestora poate fi prelungit, o singură dată, cu încă 3 minute, de către coordonatorul/moderatorul ședinței publice. Intervențiile în cadrul ședinței vor avea loc în ordinea înscrierii.
***
Notă: Linkul de conectare (Zoom) va fi furnizat pe adresele de e-mail specificate de către persoanele înscrise, în data de 20 august, în intervalul orar 10:45 – 11:30. ”
9 comments
buna ziua fata mea este olimpica de 4ani la rand luat de 3ori locul 2si odată mențiune la olimpiadele naționale a zis că dacă i se taie bursa de excelență a zis că nu mai susține nici o competiție națională
Sunt mamă singură îmi cresc cei doi copii fără niciun ajutor pentru că legile sunt așa cum sunt și nu pot obține pensia alimentara. Bursa monoparentala,atât cât era , mă ajuta.,acum că depășesc cu 200 de lei limita impusă nu mă mai incadrez. Dar sunt persoane care primesc bursă socială pt că nu au niciun venit ,dar conduc ultima generație de mașină și stau in palate.
Ministerul Educației e „eficient”. Am primit link de conectare la dezbatere la ora 11.00, m-am conectat la 11.55 și nu am primit acceptul de a mă alătura dezbaterii nici 50 min mai târziu cu toate că am trimis 3 mail-uri între timp să le atrag atenția că încă aștept.
Mă întreb câți alții au rămas în așteptare.
100 de participanți!!!
bah,da’ne mai freci aiurea in vacanta,de parca ti-ar pasa de parerile noastre??
Pentru ce, că să simuleze democrația?!…
Butaforie.
Nu înțeleg de ce se mai prefac și mimează democrația deciziilor.
Ca sa aiba ce ignora? Mi-as dori sa fie macar o idee buna luata in considerare, discutata; aplicata e cam mult sa imi doresc. Eu cred ca organizeaza aceste dezbateri doar ca sa bifeze un pas legal, nu le arde de incalcat si mai mult legea.
Este inutila participarea la aceste activități formale. Nu vor fi luate în calcul ideile bune ale celor care ar participa la aceste dezbateri, cum nu au fost luate nici pana acum.