O nouă discriminare, acuză părinții elevilor de clasa a V-a care au terminat învățământul primar în școli cu alternativa Step by Step și care nu primesc nici bursă de studiu, pentru că în acest sistem nu se acordă calificative / O petiție solicită modificarea criteriilor de burse

16.107 vizualizări
Foto: Max Fischer – Pexels.com
Elevii de clasa a V-a care provin din alternativa educațională Step by Step nu beneficiază nici de bursă de studiu, semnalează părinții într-o petiție prin care solicită Ministerului Educației să modifice ordinul care stabilește criteriile de acordare a burselor școlare. În alternativa educațională Step by Step, elevii nu primesc calificative și au un caiet propriu de evaluare a competențelor. Amintim că elevii care sunt în clasa a V-a nu primesc bursă de merit, potrivit noului ordin.
  • Sistemul alternativ de predare Step by Step este folosit în multe școli de stat din România.

„Rugăm Ministerul Educației să modifice Ordinul de ministru Nr.5379 din data de 7 septembrie 2022 cu privire la acordarea burselor de studiu elevilor de clasa a V-a. Luând în considerare faptul că elevii de clasa a V-a care provin din Alternativa Educațională Step by Step, alternativă acreditată de Ministerul Educației în urmă cu aproape 30 de ani, nu pot beneficia de acest drept întrucât ei nu primesc calificative. În Alternativa Educațională Step by Step, evaluarea este continuă, elevii au propriul caiet de evaluare care cuprinde competențele prevăzute de programa școlară și neachiziționarea lor (sau achiziționarea parțială) este consemnată textual, în spațiul special conceput, pentru fiecare competență”, se arată în textul petiției.

Potrivit semnatarilor, ordinul pentru acordarea burselor elevilor reprezintă o discriminare și nu oferă soluții alternative: „Ordinul de ministru, mai sus menționat, face referire doar la elevii proveniți din învățământul tradițional și nu oferă o soluție și pentru elevii proveniți din Alternativa Step by Step. În consecință, acest Ordin reprezintă o discriminare”.

Art. 13 alin. (1) din ordinul 5.379 din 7 septembrie 2022 stabilește că „bursa de studiu se acordă elevilor care provin din familii cu un venit mediu net lunar pe membru de familie, pe ultimele 3 luni anterioare cererii, cel mult egal cu salariul minim net pe economie și care se încadrează în cel puțin unul dintre cazurile următoare:

a) au obținut media anuală generală de cel puțin 7,50 și au acumulat cel mult 20 de absențe nemotivate în anul școlar anterior, cu excepția elevilor din clasele a V-a și a IX-a;

b) au obținut, în clasa a IV-a, calificativul „foarte bine” la toate disciplinele de studiu și au acumulat cel mult 20 de absențe nemotivate în anul școlar anterior, pentru elevii din clasa a V-a;

c) au obținut media de admitere în învățământul liceal sau profesional de cel puțin 7,50 și au acumulat cel mult 20 de absențe nemotivate în anul școlar anterior, pentru elevii din clasa a IX-a.”

Despre alternativa educațională Step by Step

Nu sunt disponibile date de la Ministerul Educației despre numărul elevilor care studiază în alternativa educațională Step by Step, dar raportul de anul trecut al Centrului Step by Step arată că, în anul școlar 2021-2022, alternativa educațională Step by step a funcționat în 799 de clase din învățământ primar din 157 de școli. În același an școlar, pentru învățământul gimnazial erau 10 clase din 4 școli.

Foto: Captură Centrul Step by step – Raport anul 2021

Potrivit raportului menționat mai sus, „în Romania, programul Step by Step a debutat în 1994 și a fost recunoscut ca alternativă educaţională de către Ministerul Educaţiei Naţionale, în conformitate cu aprobarea Consiliului pentru Alternative nr. 10015, din mai 1995”.

„Metoda respectă curriculumul național și nu încurajează temele pentru acasă, copiii nu sunt puși în situația de a concura unul cu celălalt pentru a evita efectele psihologice negative, iar evaluarea este continuă și ține cont de capacitatea fiecărui copil în parte”, se mai arată în raport.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Fizica, predată prin aplicații practice de la clasa a V-a, în locul unei ore de Matematică, plus renunțarea la teze – primele efecte ale școlii pilot de la Curcani, Călărași, explicate de directorul Vifor Dorobanțu: Copiii au fost extrem de încântați, le place să li se predea științe. Am observat mai multă teamă la profesori

În prima lună de aplicare a programului pilot la Școala Gimnazială nr. 1 de la Curcani, județul Călărași, directorul școlii, Vifor Dorobanțu spune că „am observat mai multă teamă la…
Vezi articolul

Cum se trec corect notele în catalog și în ce condiții se motivează absențele, potrivit Ministerului Educației: Nu se admit modificări de note în catalogul școlar

Profesorii sunt obligați să noteze zilnic absențele elevilor în rubricile rezervate la fiecare disciplină, potrivit unor norme pentru completarea catalogului clasei. Documentele precizează că învățătorul sau dirigintele trebuie să întocmească…
Vezi articolul

Directoarea unei școli din București: O elevă a venit la școală deși mama era suspectă de coronavirus / Mama a fost de atunci confirmată pozitiv / După mai bine de 12 ore, nimeni nu știe situația elevei

Lipsa de comunicare din partea oficialităților, într-un caz ce ar putea “intra sub incidența legii penale”, a determinat-o pe directoarea unei școli din București să trimită tuturor autorităților o solicitare:…
Vezi articolul