USR cere o perioadă mai mare de dezbatere publică de 10 zile, pentru legile Educației / Vom susţine în Parlament amendamentele preluate de la societatea civilă, părinţi, elevi şi studenţi, spune senatorul Ștefan Pălărie

325 de vizualizări
Foto: © Samorn Tarapan | Dreamstime.com
Proiectele legilor Educaţiei făcute publice luni “cuprind multe compromisuri politice”, sunt nefundamentate și au nevoie de modificări radicale, a precizat senatorul Ștefan Pălărie într-o scurtă conferință de presă la Parlament. El a spus că USR îşi va asuma rolul de a susţine în Parlament amendamentele preluate de la societatea civilă, părinţi, elevi şi studenţi: “Nu înţelegem graba nejustificată de punere în transparenţă publică timp de zece zile. Am stat până acum 8 ani cu texte intermediare şi propuneri de concluzii, iar azi (…) să te consulţi zece zile mi se pare o batjocorire a cetăţeanului român. Cerem mult mai multă dezbatere”, a mai spus Pălărie.

USR a subliniat într-o scurtă conferință de presă că proiectele legilor puse în dezbatere publică reprezintă multe compromisuri politice.

“Tratamentul este la nivelul: pacientul este extrem de bolnav, noi îi facem o frecție cu spirt sau îi dăm un ceai de mușețel. Legile cuprind tot felul de compromisuri, însă cea mai mare problemă este că ne lipsește o analiză reală de costuri, de resurse financiare care trebuie alocate an de an pe aceste reforme. Avem doar o vagă referință la salariul mediu brut pe economie, atunci când vorbim despre salarizare, dar nu sunt decât niște declarații politice. De asemenea, avem, acea alocare de 15% din legea bugetului de stat , ori noi știm prea bine că am avut acea alocare de 6% din PIB și au trecut mai bine de 11 ani de prorogări și amânări perpetue.”

USR mai susține că proiectele de legi sunt nefundamentate științific.

“Sunt nişte legi care experimentează pe copiii României. Neavând suficient de fundamentate ştiinţific toate măsurile pe care ministerul se pregăteşte să le ia, ne vom ruga ca experimentele să poată funcţiona. Costurile reale ale acestui tip de educaţie vor fi în continuare în cârca părinţilor. Aceste experimente cu admiterea în liceu, care va împărţi România în examenul săracilor şi bogaţilor, a celor care îşi vor putea permite meditaţii încă din clasa a patra până la finalul gimnaziului ca să poată să intre la un liceu bun, nu va face decât să sfârtece şi mai mult România, care şi aşa este polarizată între mediul urban şi mediul rural”, a declarat Pălărie.

De asemenea pe zona de transport avem o pasare de responsabilitate de la minister către autoritățile centrale și locale în continuare având o problemă de funcționalitate.

Pălărie susţine că proiectele legilor Educaţiei nu includ o analiză a costurilor pe care le presupun reformele propuse.

“Măsurile legate de burse, programul ‘Masă caldă’ sunt anunţate la fel, fără un calcul real de costuri, care să ne arate că nu sunt doar nişte simple promisiuni. (…) Este inadmisibil ca după cinci luni sau 2 ani şi jumătate de elaborare de texte să avem în momentul de faţă doar simple declaraţii, principii, vorbe şi nu măsuri calculate. Suntem stupefiaţi de cât de puţin sunt fundamentate datele din spatele acestui sistem. Nu înţelegem graba nejustificată de punere în transparenţă publică timp de zece zile. Am stat până acum 8 ani cu texte intermediare şi propuneri de concluzii, iar azi (…) să te consulţi zece zile mi se pare o batjocorire a cetăţeanului român. Cerem mult mai multă dezbatere”, a adăugat Pălărie.

“USR își va asuma mai departe în Parlament acest rol de a propune și a susțiune amendamentele pentru ca legile să nu treacă într-o formă care nu va face decât să amâne niște soluții”, a spus senatorul USR.

El consideră că proiectul România Educată nu trebuie să aibă ca principale obiective doar reducerea analfabetismului şi abandonului şcolar.

Senatoarea USR Silvia Dinică subliniază că legile Educației nu răspund la întrebarea: “De ce facem aceste modificări? Care sunt problemele care își găsesc soluția în actualele modificări? La școală ni se spune des, haideți să identificăm problema și după aceea vă apucați de rezolvarea exercițiului. Acesta este mesajul și în privinta legilor. Ar fi trebuit să identificăm corect problema și nu am găsit din partea doamnei ministru. Răspunsul la întrebările: cum am ajuns aici, întrebări care îngrijorează profesori, elevi, părinți, cum am ajuns să avem un sistem de educație de care ne plângem cu toții, acest raspuns nu a fost evidențiat de doamna ministru”.

Senatoarea USR Silvia Dinică se întreabă care este justificarea socială pentru prelungirea mandatelor rectorilor de la patru la cinci ani.

Foto: © Samorn Tarapan | Dreamstime.com /  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
BREAKING Proiectele legilor Educației au fost publicate de ministra Ligia Deca / Vor sta în dezbatere publică timp de 10 zile
USR: „Legile lui Deca nu fac decât să confirme că România educată a eșuat într-un compromis lamentabil și arată o uriașă teamă de reformă, nu curaj pentru a schimba ceva”
Elevii navetiști care nu au asigurat transport public nu vor avea gratuitate, ci vor primi o sumă forfetară, în baza unui Card național de elevi, potrivit proiectului legii Învățământului Preuniversitar, prezentat de Ligia Deca

Președintele Federației Părinților, Iulian Cristache: Nu suntem de acord cu admiterea la liceu, noul procent de 60% din locuri e chiar mai rău
Resetarea mandatelor de rector la viitoarele alegeri universitare / Rectorii primesc posibilitatea a încă două mandate de câte 5 ani, indiferent de numărul de ani de când conduc deja universitățile. Ligia Deca: Juriștii mi-au spus că legea nu retroactivează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Klaus Iohannis trebuie să intervină în conflictul dintre profesori și Guvern – avertizează liderul sindical din educație Marius Nistor, care spune că președintele a refuzat până acum dialogul. Ultima grevă de proporții din educație a avut loc în 2005

Greva anunțată de toate sindicatele din educație începând cu data de 22 mai 2023 este fără precedent în ultimii 18 ani. „Ultima grevă de proporții a avut loc în anul…
Vezi articolul

Platforme care facilitează învățarea, dezvoltate de elevi ai Colegiului Național “Andrei Șaguna” din Brașov / Urmează să fie actualizate și în limba ucraineană, pentru a-i ajuta pe elevii din această țară / Inițiatorii ideilor au fost admiși la universități din Marea Britanie și SUA

Două platforme care facilitează învățarea au fost dezvoltate de elevi ai Colegiului Național “Andrei Șaguna” din Brașov, anunță Agenția de presă Rador, citată de G4Media.ro. Una este funcțională încă din…
Vezi articolul

Cîmpeanu: Nu există standarde ocupaționale pentru specialist în securitate cibernetică, nu există specialist în protecția identității virtuale / Implicarea angajatorilor eu o văd și la ofertă, și la calificare și la standarde ocupaționale

Standardele ocupaționale din registrul calificărilor trebuie să fie aduse la zi, având în vedere meseriile noi care apar în ritm alert și pentru care angajatorii au nevoie de personal calificat,…
Vezi articolul