La Muzică și Desen nu se acordă importanța cuvenită, potrivit unui raport al ISJ Buzău / Interesul pentru aprofundarea şi dezvoltarea unor discipline la care se dă examen influenţează substanţial şi ofertele care vizează domenii noi de studiu din zona artistică

1.436 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
La disciplinele din domeniul artelor nu se acordă importanța cuvenită, se arată într-un document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău. Este vorba despre raportul privind Starea învățământului buzoian în anul școlar 2023-2024. Conform sursei citate, interesul pentru aprofundarea şi dezvoltarea unor discipline la care se dă examen influenţează substanţial şi ofertele care vizează domenii noi de studiu din zona artistică şi culturală.

Inspectoratul Școlar Județean Buzău a identificat următoarele puncte slabe:

  • Deficit de personal calificat;
  • Încadrarea cu cadre didactice suplinitoare, chiar și necalificate, în special în mediul rural;
  • Utilizarea insuficientă/lipsa bazei materiale;
  • Utilizarea parţială a TIC/RED în activitatea didactică;
  • Planificarea inadecvată, în unele situaţii, a resursei de timp;
  • Neimplicarea unor cadre didactice în actul educaţional – unii dintre profesori nu participă la cercurile pedagogice și la consfătuirile județene;
  • Neacordarea importanței cuvenite disciplinelor din domeniul arte;
  • Deficiențe de proiectare la unii profesori, din lipsa unor modele;
  • Uneori elevii sunt prea puțin sau deloc implicați în activitate;
  • Uneori nu se lucrează diferențiat, ceea ce împiedică valorificarea potențialului intelectual al elevilor capabili de performanțe înalte sau care necesită educație remedială;
  • Lipsa de interes a unor profesori pentru a participa la cursuri de formare;
  • Alegerea programelor de tip CDS este determinată de multe ori de aşteptările părinţilor şi ale profesorilor, decât de interesele reale de formare ale elevilor;
  • Interesul pentru aprofundarea şi dezvoltarea unor discipline la care se dă examen influenţează substanţial şi ofertele care vizează domenii noi de studiu din zona artistică şi culturală.

Documentul publicat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău poate fi consultat mai jos:

Calendarul evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2024-2025
  • 10-13 iunie 2025: Înscrierea la Evaluarea Națională
  • 13 iunie 2025: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
  • 23 iunie 2025: Limba și literatura română – probă scrisă
  • 25 iunie 2025: Matematică – probă scrisă
  • 27 iunie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 3 iulie 2025: Afișarea rezultatelor inițiale, vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor
  • 4-5 iulie 2025: Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor
  • 6-9 iulie 2025: Soluționarea contestațiilor
  • 10 iulie 2025: Afișarea rezultatelor finale
Calendarul examenului național de bacalaureat – Sesiunea iunie-iulie 2025:
  • 16 – 20 decembrie 2024: Înscrierea candidaților pentru susținerea probelor A, B, C, D din cadrul examenului național de bacalaureat – 2025
  • 27-29 ianuarie 2025: ⁠Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
  • 29-31 ianuarie 2025: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
  • 3-5 februarie 2025: ⁠Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
  • 5-7 februarie 2025: Evaluarea competențelor digitale – proba D
  • 30 mai – 4 iunie 2025: Susținerea probelor A, B, C, D pentru elevii beneficiari ai unor burse de studiu în străinătate
  • 2-6 iunie 2025: Înscrierea candidaților la probele scrise ale primei sesiuni de examen
  • 6 iunie 2025: Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
  • 10 iunie 2025: Limba și literatura română – proba E.a) – probă scrisă
  • 11 iunie 2025: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – probă scrisă
  • 13 iunie 2025: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – probă scrisă
  • 16 iunie 2025: Limba și literatura maternă – proba E.b) – probă scrisă
  • 20 iunie 2025: ⁠Afișarea rezultatelor la probele scrise, vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor

30 iunie 2025: ⁠Afișarea rezultatelor finale

23-24 iunie 2025: Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor

Citește și:
La Limba română, planificările calendaristice ale profesorilor neglijează programele școlare – raport al ISJ Buzău / La liceu, programele școlare nu sunt actualizate în concordanţă cu reforma curriculară realizată deja la gimnaziu
Lecțiile de la socio-umane sunt „sufocate”, uneori, de prea multă informație în detrimentul esențializării, potrivit Inspectoratului Școlar Județean Buzău – document
Profesorii necalificați și unii debutanți de Informatică și TIC au dificultăți în înțelegerea și aplicarea programelor școlare, potrivit unui raport al ISJ Buzău
Supraîncărcarea profesorilor de la profesional și tehnic cu sarcini şi activităţi care nu sunt remunerate – amenințare identificată de ISJ Buzău
Imposibilitatea încadrării cu profesori titulari de Matematică în școlile izolate, cu efective mici de elevi – amenințare semnalată de ISJ Buzău
La Matematică, mulți profesori nu verifică temele date elevilor și nu sunt respectate normele de evaluare și notare – raport al Inspectoratului Școlar Județean Buzău
Pregătirea necorespunzătoare a profesorilor debutanți din punct de vedere psihopedagogic – amenințare identificată de Inspectoratul Școlar Buzău


3 comments
  1. Pentru ca elevii să respecte o disciplină, e nevoie ca profesorul să și-o respecte. La materiile respective, profesorii nu fac NIMIC, în schimb toți elevii au media 10.
    De ce vă mirați?

    1. De unde stii tu asta? Toti colegii mei de la aceste dicipline au note foarte bune la titularizare si grade si realizari si isi fac treaba foarte bine.

  2. la Buzău inspectorii sunt foarte critici, îi poftesc sa treacă la catedră sa arate ce știu ei , nu sa vorbească și sa ceara rapoarte peste rapoarte

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Zeci de elevi ai unui liceu din Arad, luați în vizor de Inspectoratul Școlar după ce au protestat la venirea premierului Dăncilă cu pancarte pe care scria „Ne-am săturat de corupţie şi prostie, vrem o altă Românie”

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Arad cere explicaţii conducerii Liceului Atanasie Marinescu Lipova, de unde mai mulţi elevi au plecat de la cursuri, vineri, pentru a participa la un protest…
Vezi articolul

Sindicatele din Educație îi cer președintelui Nicușor Dan să nu promulge Legea Bolojan, cu argumente din analiza cenzurată a Institutului de Științe ale Educației: Domnule Președinte, nu fiți părtaș la distrugerea învățământului românesc!

Sindicatele din Educație, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” și Federația Națională Sindicală „ALMA MATER”, îi cer președintelui Nicușor Dan să nu promulge legea Bolojan,…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Vorbind cu colegii mei, am înțeles că Ministerul a permis ca școlile să scoată și jumătăți de normă pentru titularizare. Sigur că cel care se titularizează trebuie, până la urmă, să adune acele jumătăți în norme complete

„Vorbind cu colegii mei, am înțeles că Ministerul a permis ca școlile să scoată și jumătăți de normă pentru titularizare”, a declarat Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, la prezentarea…
Vezi articolul

Societatea de Științe Matematice și cea de Informatică cer Ministerului Educației să le acorde mai multă autonomie în organizarea olimpiadelor școlare și propun ca elevii să participe la probele de baraj în funcție de vârstă, nu de clasă

Societatea de Științe Matematice din România (SSMR) și Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI) au transmis Ministerului Educației și Cercetării (MEC) un set amplu de propuneri de modificare…
Vezi articolul

EXCLUSIV Campusurile școlare rurale, singura investiție propusă pentru eliminarea din PNRR de către Ministerul Educației, deși ministrul Daniel David a anunțat intenția de a pilota în ele măsuri pentru ca elevii de la sate să aibă „aceeași șansă” ca cei din urban

La începutul anului 2024, Ministerul Educației a lansat un apel pentru construirea a trei campusuri școlare rurale de aproape 30 milioane euro pentru a reduce decalajul educațional major dintre mediul…
Vezi articolul