Notele de la simularea Evaluării Naționale 2025 sunt aproape egale cu notele de la clasă, la o școală rurală din județul Maramureș, potrivit inspectorului școlar general

5.548 de vizualizări
Mihai Cosmin Pop / Foto: Edupedu.ro
Mihai Pop, șeful Inspectoratului Școlar Județean Maramureș, a scris pe pagina de socializare că notele de la simularea Evaluării Naționale 2025 sunt aproape egale cu notele de la clasă, la școala din mediul rural. Concret, la structura Cetățele s-a făcut o analiză comparativă între notele de la simulare și notele obținute până în acest moment. „S-a constatat un echilibru (aproape de egalitate) între notele de la examen și cele obținute la clasă”, conform lui Mihai Pop.

„La structura Cetățele, s-a realizat o analiză comparată, împreună cu elevii clasei a VIII-a, a rezultatelor obținute la examenul de Simulare a Evaluării Naționale și notele obținute până în acest moment, la clasă. S-a constatat un echilibru (aproape de egalitate) între notele de la examen și cele obținute la clasă”, scrie inspectorul școlar general.

Acesta a mai transmis că, la clasa de învățământ primar, prezenta a fost de 100%:

„La clasa de învățământ primar, prezența a fost de 100% și am identificat un exemplu de bună practică și profesionalism, elevii fiind împărțiți în două grupe, cu program diferențiat, pentru a compensa astfel faptul că învățarea este în regim simultan. Măsura adoptată în acest caz este lăudabilă.”

Redăm postarea lui Mihai Pop:

În ultimele zile, am făcut o serie de vizite în unități de învățământ din mediul rural, pentru a observa direct calitatea actului educațional, prezența elevilor la cursuri și condițiile de studiu oferite copiilor noștri.

Prima vizită am făcut-o la structurile unității de învățământ Școala Gimnazială „Augustin Buzura” Copalnic-Mănăștur: Școala Gimnazială „Vasile Gheție” Berința, Școala Gimnazială Cărpiniș, Școala Primară Copalnic, Școala Primară Curtuiușu Mic și Școala Gimnazială Preluca Veche.

Ulterior, am vizitat structurile Școlii Gimnaziale „Vasile Lucaciu” Șișești, respectiv structura Negreia, structura Cetățele și structura Plopiș.

Am întâlnit multe exemple pozitive: cadre didactice dedicate, elevi implicați și comunități locale care sprijină școala, spațiile școlare fiind bine dotate, curate și bine organizate. Aceste lucruri ne bucură și ne dau încredere că suntem pe drumul cel bun.

La structura Cetățele, s-a realizat o analiză comparată, împreună cu elevii clasei a VIII-a, a rezultatelor obținute la examenul de Simulare a Evaluării Naționale și notele obținute până în acest moment, la clasă. S-a constatat un echilibru (aproape de egalitate) între notele de la examen și cele obținute la clasă. La clasa de învățământ primar, prezența a fost de 100% și am identificat un exemplu de bună practică și profesionalism, elevii fiind împărțiți în două grupe, cu program diferențiat, pentru a compensa astfel faptul că învățarea este în regim simultan. Măsura adoptată în acest caz este lăudabilă.

Totodată, am identificat și aspecte care trebuie îmbunătățite – fie că vorbim despre infrastructură, resurse educaționale sau desfășurarea activităților educative. Le-am notat cu responsabilitate și am discutat cu directorii unităților de învățământ măsuri precum analizarea calității și intensității activităților educative, discuții aplicate cu cadrele didactice, monitorizarea activităților educative, prin verificarea caietelor de lucru ale elevilor și asistență la ore.

De asemenea, având în vedere efectivele reduse de elevi de la anumite structuri și faptul că distanțele dintre unele localități sunt mici, vom analiza oportunitatea de relocare a elevilor din unele structuri.

Vizitele vor continua, pentru că educația de calitate trebuie să ajungă la fiecare copil, indiferent de locul în care trăiește. Mulțumim tuturor celor care contribuie zilnic la acest obiectiv esențial!

Despre simularea Evaluării Naționale 2025 – nivel național

Rezultatele de la simularea la Evaluarea Națională 2025 arată o scădere de aproape 10 puncte procentuale la Limba română și o creștere de aproape 30 puncte procentuale la matematică, față de rezultatele de anul trecut, a notelor egale sau peste 5.

64% dintre elevii de clasa a VIII-a care au dat simularea la Limba română au luat nota 5 sau peste 5, spre deosebire de 71,97% în cazul probei de matematică.

Aproape 72% dintre elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2025 au luat la Matematică note mai mari sau egale cu 5, după cum arată datele Ministerului Educației. Este vorba despre 115.879 de elevi cu note mai mari sau egale cu 5. Din 2019 și până în prezent este cel mai mare procent de note peste 5 de la simularea pentru Evaluarea Națională de clasa a VIII-a.

Subiectul la Limba și literatura română, de la simularea pentru Evaluarea Națională 2025, care viza scrierea corectă, a fost rezolvat integral și corect doar de 11.22% dintre elevii de clasa VIII-a, conform rezultatelor de la simulare publicate statistic de Ministerul Educației și Cercetării. Elevii au avut de ales forma corectă a cuvintelor, printre care ții / ți, copii / copiiila / l-a, într-un anumit context.

La proba de la Limba și literatura română cerințele de gramatică, gândire critică, compoziție și transfer le-au pus cele mai mari dificultăți elevilor de clasa a VIII-a, potrivit unei analize Edupedu.ro. Peste 42% dintre elevi, adică aproape 70.000 dintre participanți, nu au scris măcar cele 150 de cuvinte la ultimul subiect, unde aveau de făcut o compunere, pentru a primi punctaj pentru redactare, conform analizei oficiale.

Informații de context

Profesorii au terminat mai devreme de corectat lucrările la simularea Evaluării Naționale, cu „o desfășurare de forțe impresionantă”, a afirmat secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, în cadrul conferinței de presă de pe 27 martie.

Profesorii au primit borderourile de notare de la lucrările elevilor de a VIII-a, care au sustinut Simularea pentru Evaluare Națională 2025, pentru a discuta lucrările cu elevii de la clasă, a declarat secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar din ministerul Educației și Cercetării (MEC) Sorin Ion, pentru Edupedu.ro, pe 24 martie.

Acest lucru înseamnă că profesorii de la clase au acces la punctajele acordate de profesorii evaluatori din țară care au notat lucrările elevilor scanate, din platforma de corectare digitalizată, pentru fiecare item în parte. O procedură similară a existat și la simularea de EN VIII 2024.

Ce subiecte au primit elevii la simularea pentru Evaluare Națională 2025

Subiecte Română – simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2025. Poezia „Trezire” de Lucian Blaga, unul din textele de la prima vedere / „Crezi că, odată ce ai făcut o alegere, este bine să îți păstrezi opțiunea, indiferent de situație?” – au avut de argumentat elevii. La subiectul al II-lea, cerința a fost să prezinte mesajul poeziei

Subiecte Matematică – simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2025. La problema de geometrie în spațiu, ultimul item, elevii au avut un tetraedru regulat

Subiectele și baremele de corectare și notare pentru Limba maternă, simularea Evaluării Naționale 2025, publicate de Ministerul Educației

Citește și:
Simulare Evaluare Națională 2025. Exprimarea este catastrofală, spune profesoara Adina Papazi: Să nu uităm că ei sunt o generație care refuză să învețe teoria
Profesoară de Limba română: Elevii au, de foarte multe ori, tendința de a realiza o lectură superficială a subiectelor de examen. Este și o consecință a modului șablonizat de concepere a itemilor
Sonia Andreea Bozbici, elevă cu media 10 la simularea Evaluării Naționale 2025: Dacă am învățat zilnic, mi-am făcut temele, nu mi-a fost așa de greu în clasa a VIII-a
Rezultate simulare Evaluare Națională 2025. Aida Ionescu, inspector școlar general adjunct din Dolj: Știm că există și copii buni, și copii foarte buni, dar și copii mai puțin buni. Este important să-i încurajăm, să fim alături de ei
ANALIZĂ Cel mai mare procent de note peste 5 la Matematică din ultimii 6 ani: aproape 72% dintre elevii de clasa a VIII-a / Rezultatele simulării Evaluării Naționale 2025, publicate de Ministerul Educației și Cercetării
Rezultate simulare Evaluarea Națională 2025: peste 4 din 10 elevi nu au scris minimul de cuvinte cerute pentru compunerea de la subiectul al II-lea la Limba și literatura română/ Cinci itemi de gramatică nu au fost rezolvați corect de aproape 86.000 de elevi
Rezultate simulare Evaluarea Națională 2025. Scădere de aproape 10 puncte procentuale a notelor peste 5 la Limba română și o creștere cu aproape 30 de puncte la Matematică, față de anul trecut
Rezultate Simulare Evaluare Națională 2025: subiectul B.8 la Limba și literatura română, care viza scrierea corectă, de exemplu „copii sau copiii”, a fost rezolvat integral doar de 11% dintre elevii de clasa a VIII-a prezenți
În clasa a VIII-a, elevii sunt axați excesiv pe Română și Matematică, spune profesoara Mihaela Curcan: Celelalte discipline sunt lăsate pur și simplu de izbeliște / Secretarul de stat Bogdan Cristescu: Nici acolo învățarea lor nu este o învățare în profunzime, ci se duce foarte mult pe tipologia de examen

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Procedura de gestionare a cazurilor de violență, doar pe hârtie, într-o școală din Teleorman: inspectoratul școlar a început o anchetă la aproape o săptămână după ce un elev a fost rănit la cap, îmbrâncit de un coleg / Tatăl victimei nu a fost contactat de școală nici până acum

Pe 2 octombrie un elev de gimnaziu de la Școala Gimnazială Siliștea, din județul Teleorman a fost rănit la cap după ce un coleg l-a îmbrâncit, scrie TotalImpact.ro. Tatăl elevului…
Vezi articolul

Liderul sindical Simion Hăncescu: Dacă profesorul spune că elevul e bun să meargă la profesională, părintele spune „nu, eu nu vreau să-l fac muncitor, vreau să-l fac domn, vreau să-l fac avocat”. Este o greşeală mare pe care o fac părinţii legat de această orientare

„Dacă profesorul spune că elevul e bun să meargă la profesională, părintele spune „nu, eu nu vreau să-l fac muncitor, vreau să-l fac domn, vreau să-l fac avocat””, a declarat…
Vezi articolul

Performanța elevilor în școală este prezisă de inteligența cognitivă, de disciplina personală și de competențele emoționale. Ghid pentru profesori despre nevoile emoționale ale copiilor și despre cum pot fi ajutați să își facă prieteni, coordonat de psihoterapeutul Domnica Petrovai

Performanța academică a copiilor este prezisă, în următoarea ordine, de inteligența cognitivă, de conștiinciozitatea sau disciplina personală și de competențele emoționale, se arată în Ghidul despre nevoile de dezvoltare ale…
Vezi articolul

Modificări masive în rata de vaccinare a angajaților din școli și grădinițe, după introducerea acesteia drept criteriu de redeschidere fizică. Cîmpeanu anunță că 14% dintre școli au depășit pragul de pe o zi pe alta

68% din școlile și grădinițele României vor începe luni cu prezență fizică, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, sâmbătă seara la B1TV. Acesta a prezentat un procent cu 14 puncte…
Vezi articolul