Secretarul de stat Sorin Ion, după simularea Evaluării Naționale 2024: Rezultatele sunt mult mai slabe decât anul trecut. Nu ne propunem să dăm subiecte foarte ușoare că să fie toată lumea fericită

15.473 de vizualizări
Foto: Inquam Photos / George Calin
Secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, recunoaște că rezultatele simulării Evaluării Naționale din acest an sunt mult mai slabe decât cele de anul trecut (n. red este o diferență de aproape 17% la matematică și puțin peste 1% la limba română). Într-o declarație pentru Observatornews.ro, secretarul de stat remarcă: “Nu ne propunem să dăm subiecte foarte ușoare că să fie toată lumea fericită”. Amintim, puțin peste jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a nu au luat nota 5 la proba de matematică la simulare, arată rezultatele publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică.

Secretarul de stat Sorin Ion a spus că rezultatele de la simularea Evaluării Naționale din acest an au fost mai slabe decât cele de anul trecut. La matematică au luat peste 5 cu aproape 17% mai puțini elevi decât la simularea din 2023.

“Rezultatele sunt mult mai slabe decât anul trecut, dar să știți un lucru, nu ne propunem să dăm subiecte foarte ușoare că să fie toată lumea fericită. Apetența copiilor pentru matematică nu lipsește doar în România”, spune Sorin Ion.

De altfel, Edupedu.ro, a comparat rezultatele de la simulările Evaluării Naționale din ultimii ani cu rezultatele de la examenele din vară, și reiese faptul că procentul elevilor care iau peste 5 la simulări este mai mic decât cel de la examenul real din vară. Acest lucru poate indica gradul de dificultate diferit al subiectelor sau pregătirea mult mai bună a elevilor pentru examenul propriu-zis, în câteva luni rămase până la probe.

AnulExamenLimba și literatura românăMatematică
2021Simulare Evaluare Națională71,1759,77
Evaluare Națională84,067,4
2022Simulare Evaluare Națională70,5360,58
Evaluare Națională85,977,5
2023Simulare Evaluare Națională75,359,2
Evaluare Națională77,475,4
2024Simulare Evaluare Națională73,9842,37

Sursa date: Ministerul Educației

În perioada 2021-2014 se poate observa că procentul notelor egale sau mai mari ca 5 este mai mic la simulare decât la examenul din vară. Spre exemplu, în 2023, la simularea de la matematică, 59.2% din elevii participanți au luat note egale sau mai mari ca 5, iar la examenul din vară procentul lor a crescut până la 75.4.

Ion Ionici, directorul Liceului Jean Louis Calderon din Timișoara, a declarat pentru Edupedu.ro că „cine face subiectele (pentru examenele naționale – n.red) nu cred că mai lucrează în sistem, adică nu mai este la catedră”. El se întreabă: “se dau subiecte grele acum, ca să le dau ușoare în vară?”.

Secretarul de stat Sorin Ion a spus din nou la Observat News că “subiectele au fost făcute așa cum trebuie, după programă”, a mai spus Sorin Ion.

Rezultate de la simularea Evaluării Naționale

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.

Pentru că anul acesta lucrările au fost corectate digital, Ministerul Educației a prezentat și o statistică pe itemi rezolvați de elevi, de unde a reieșit că 75% elevi de clasa a VIII-a nu au obținut niciun punct la ultimul item al subiectului III, de geometrie, la simularea Evaluării Naționale 2024. La acest subiect, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim, adică 0,70%.

În plus, unul dintre exerciții era la nivel de clasa a II-a, iar un elev din cinci nu l-a rezolvat, “ceea ce este foarte grav”, a spus Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul „Şaguna” din Braşov, într-o analiză punct cu punct a rezultatelor simulării Evaluării Naționale.

Controverse legate de subiecte

Subiectele de la proba de matematică au stârnit controverse în mediul online. Părinții și elevii au acuzat că subiectele au fost prea grele, că nu le putea face orice elev de clasa a VIII-a, ci doar cei care au făcut meditații, sau că nu au avut suficient timp la dispoziție.

Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul „Şaguna” din Braşov, a mai remarcat faptul că “anul trecut nivelul de dificultate al subiectului I era în jurul clasei a IV-a – a V-a, anul acesta exercițiile au fost un pic mai ridicate, astfel încât s-a trecut la nivel de clasă a VII-a – a VIII-a, într-un mod real”, a spus Ciupală. Ar putea fi una dintre explicațiile pentru aceste note.

Secretarul de stat Sorin Ion a spus și pe 6 februarie, la Euronews, referitor la subiectele de la proba de matematică, simularea Evaluării Naționale 2024, că sunt “așa cum trebuie să fie niște subiecte la un examen național”.

Și ministra Ligia Deca, a spus despre subiectele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că subiectele au fost echilibrate, au asigurat atât grad mediu, dar și înalt de dificultate, să putem avea departajare. Ministrul Educației a spus că, în ultimii ani, a văzut o inflație de note mari și „trebuie să avem și subiecte care departajează între copiii cu performanță medie și copiii cu performanță înaltă”.

Citește și:
Cine face subiectele pentru Evaluarea Națională nu cred că mai lucrează în sistem, spune un director de școală: „Ce e cu miștoul aceasta? Adică dau subiecte grele acum, ca să le dau ușoare în vară?”

Rezultate simulare Evaluare Națională 2024 la Matematică: Aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 / Doar 91 de elevi au luat nota 10
Exercițiul de clasa a II-a pe care un elev din cinci nu l-a rezolvat la simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, la Matematică
Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul „Şaguna” din Braşov, analiză punct cu punct a rezultatelor simulării Evaluării Naționale: Anul trecut nivelul de dificultate al subiectului I era în jurul clasei a IV-a – a V-a, anul acesta exercițiile au fost un pic mai ridicate, astfel încât s-a trecut la nivel de clasă a VII-a – a VIII-a, într-un mod real / Intuiesc că mulți elevi au ghicit răspunsurile la testele grilă

Rezultate simulare Evaluare Națională 2024. Peste 135.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au obținut nota 7 la Matematică

33 comments
  1. Lăsați profesorii suplinitori in sistem la disciplinele lb.romana și matematică aproape toți profesorii sunt titulari,dar asta este valoarea lor.Asa elevi,așa parinti,asa profesori.

  2. Mai mult de 70% din politicienii de azi sunt analfabeți funcțional sa chiar analfabeți. Cât timp politicul e amestecat în toate, caută obediența și promovează nonvalorile care sunt santajabile și controlabile, în educație vom avea regres. In ziua de azi ne conduc și conduc EDUCAȚIA aceste nonvalori, repetenți și corijenți care nu sunt in stare sa lege două vorbe, ce să mai vorbim de management al domeniului, de viziune sau de simularea de la clasa a VIII-a…

  3. Pai daca toți ar lua note între 9 și 10 cum ar mai fi departajați? Mai știți în vară ce probleme au fost că erau prea mari notele și nu puteau departaja?
    Notele din gimnaziu nu sunt elocvente, alea se dau l-a nivel de clasa.

  4. Abia aștept jeluirile de la bac. Acolo la liceu chiar că au o grămadă de materii inutile.
    Chiar as vrea sa vad care ar mai da la inutilele fizica sau chimie că profesori mai sunt doar foști ciurdari și tarabagii și apoi sa vrei sa intri la economic la ASE sau la informatica in timp ce statul te obliga sa dai bac la științe.

    Sorin ion cred că ar putea face ceva reforme bune daca ar fi lăsat să facă.

  5. Da sigur, cei care au făcut subiectele trebuia să fie din școlile de colorați unde se fac numai adunări și scăderi și se chiulește.

    Nu toți trebuie sa meargă la liceu, nici ei nu vor că nu găsesc profile căutate care sa le placa.

    Pana la urma notele se dau de la 1 la 10, deci orice număr reprezintă un criteriu de clasificare.
    Numai ca ioi ioi, afla bunica că nepoțelul a luat 3 la evaluare și nu-i mai da bănuți de chipsuri și bar.

    Până la urma faci liceul la seral sau fr, ce atâta stres

  6. Stai sa vezi la bac. Incep iar ăștia că la ce ne trebe integralele și matricile că noi ne facem căpșunari și uberisti.

    Diploma cu 10 și zero pe piata muncii, așa se complac cam toti.

    Problema reală e că sunt diferente mari de la an la an. Un an e f ușor și se iau note f mari iar în alt an e mai greu și pica multi, e cam nedrept cu aceste examene. Așa e și la titularizare diferente intre materii. Și te miri că nu mai sunt profi pe la inutilele alea de chimie și fizica dar e full la Romana și engleză

  7. Dati-le ba 10(zece) la toți și puneti-le și coroniță sa fie mulțumiți toti. Scrieti-le și formula E=mc^2 pe tricou sau tatuaj. Apoi ne minunam la testele pisa.

    Peste ani vedem valoarea lor la căpșuni și la conserve in rafturi cu cate 3 facultăți și mastere in ce mai știi ce facultăți fara studenți.

    Ce pot sa lucreze ăștia in viitor când prin școala trec că prin brânză.

  8. Subiectele sunt ușoare, nu toți trebuie sa ia 10 și nici măcar 5.
    Va e rușine de realitate? Astea-s odraslele voastre pe care le vreți directori și președinți.

    10 ar trebui sa ia numai cei care au lucrat din gazeta matematică și olimpicii la matematica.

    Cum sa ia ăștia 5 când unii nici un calcul de clase primare nu au făcut.

    Daca nici cu doar 2 materii și calcule de clase primare și compuneri de grădiniță nu iau ăștia note bune ce sa mai zicem când or da proba transdisciplinara din științe ca la pisa.

  9. Afara cu suplinitorii. Daca nu sunt profesori la unele materii inutile acelea sa fie desființate.

    Copiii nu pot învăța materiile de baza matematica engleza și romana că sunt aglomerați cu porcarii inutile la alte materii.

  10. Cei care au făcut subiectele la simulare, pt. clasa aVIII-a, nu cred că au predat vreo oră la clasă. Acești copii au prins clasa aIV-a online, un semestru. Clasa aV-a integral online și jumătate din clasa a VI-a. Plus 1 lună de grevă a profesorilor, în clasa a VII-a. Așadar, fix în generația lor, consideră “menesterul” că trebuie să se facă departajarea celor buni de cei mediocrii. Jalnic!

    1. Asa este.Ne-au înnebunit cu pandemia, pana sa se creeze o disciplina în ceea ce privește predarea online, a venit vacanta. Începe anul școlar, vine săptămâna altfel, săptămâna verde, albastră, vacanta de schi, greve.Intr-adevar, sunt și copii care învață și care au aplecare spre matematica dar sunt și copii care nu au același mod de a percepe.Si atunci intervine ura fata de matematica și, neînțelegând azi, mâine…. nu mai reușesc sa ajungă la un nivel măcar mediu.Asa este, trebuie sa fie subiecte și pentru cei care învață dar, de asemenea trebuie sa fie subiecte accesibile și pentru un copil care nu poate la nivelul unui copil de nivel înalt.Diferenta o face subiectul III din ce am văzut, dar la aceasta simulare și subiectul 1 și 2 nu au avut nivelul prezentat în modelele date de minister.

  11. Foarte bine domnul Sorin ion. Tineti-va pe pozitii
    Exigența trebuie sa fie primordiala.
    Exista locuri in licee și școli profesionale pt toată lumea, ce atâta disperare.

    La un examen de genul doar olimpicii in matematica ar trebui sa ia nota 10. Nu toată lumea cum vor unii.

  12. Poate va fi introdusa salarizarea pe merit a profesorilor. Ar fi un stimulent extraordinar. Unde sunt profesorii de odinioara. La catedra gasesti in fiecare scoala suplinitori care, daca e sa le verifici notele cu care au terminat liceul ramai cu gura cascata. Ca de facultate nici nu poate fi vorba. Ei sunt cei care ne educa tineretul. Sau mai bine zis ei sunt cei care distrug educatia. Nu ma mira rezultatele. Este oglinda neputintei. Romania educata? De catre cine? Ei, “profesorii” dau vina pe elevi. Cifrele spun altceva. Ceva e putred. Si pute. Rau de tot! Pacat de elevi.

    1. “Unde sunt profesorii de odinioara ?”
      Da’ unde sunt parintii de odinioara care ii respectau pe profesori, care nu dictau profesorilor cum sa-si faca treaba, care nu jigneau profesorii, care nu dadeau vina pe profesori pt nereusita copiilor, care intelegeau ca elevii intai au obligatii (sa fie disciplinati, sa nu deranjeze ora, sa fie atenti la clasa, etc) si apoi drepturi, care puneau mare pret in educatia copilului pe cei “7ani de acasa”, care…etc..etc ?

  13. Educația în România este precară pentru că în fiecare an se fac experimente cu sistemul de învățământ. Întrebarea pentru domnul ministru este daca dânsul considera că un profesor care este de 5 la.titularizare și obține post temporar Intr o școală poate preda in așa fel încât copii sa fie de nivelul notei 10? Vorbesc din punctul de vedere al unei mame de copil de clasa a IV a care merge la pregătire din clasa a III a pentru că nu a mai putut înțelege materia predată de învățătoarea clasei. Vorbesc și din punctul de vedere al studentului la Universitatea de stat Craiova la departamentul PIPP, da, vreau sa fiu viitor educator sau învățător dar îmi este rușine de această titulatura, de ce? pentru că această facultate este doar cu numele pentru o diplomă
    Domnule ministru o alta întrebare: Vi se pare normal că la o facultate de stat, la profil PIPP formator de educatori și învățători, profesorul de limba română gramatica sa nu vina nici o data la ore, sa îl vedem.doar la examen iar la.examen.sa se copieze pt că, că și suport de curs mi s a dat dicționarul explicativ al limbii romane. Vi se pare normal.ca la orele de sport profesoara sa te oblige sa vi la diverse meciuri pentru ați face prezente pentru că altfel nu te trece la examen, examen care se trece că o simpla ședința. Și sunt foarte multe. Până nu vor veni la conducere oameni care chiar au învățat pe bune, nu copiat nu plagiat vor mai trece 10 ani cel puțin până atunci vom fi conduși de analfabeți și întârziați mentali.

      1. Tocmai tu care scrii “ca cei” in loc de “ca aceia” te-ai gasit sa dai lectii ?!?
        Notiunea de cacofonie cred ca ti-e straina…

  14. pai daca elevii vin din ciclul primar fara sa stie tabla inmultirii si a impartirii pe de rost, fara sa stie adunarea si scaderea peste 10 , profesorii de la gimnaziu in nici un caz nu ii invata ce trebuiau sa invete la ciclul primar, asa ca astea sunt rezultatele
    Tot din ciclul primar vine si analfabetismul acela mare, din cauza ca in clasa pregatitoare si clasa I , se trec toti elevii chiar daca nu stiu sa citeasca si citesc pe litere, din clasa a II-a nu ii mai invata nimeni cititul, raman analfabeti pe litere sau sa ghiceasca cuvintele

  15. Tare mi se pare ca domnii/doamnele de la menester au uitat:
    1. Ca elevii din clasa a 8-a de anul acesta erau in clasa a 5-a cand invatamantul era online si in clasa a 6-a cand domnul Iohannis ne-a trimis in vacanta ca sa mearga la piramide in Egipt.
    2. Ca profesorii au fost in greva timp de 3 saptamani cand elevii erau in clasa a 7-a
    3. Ca simularea a fost anuntata destul de tarziu, pe la jumatatea lui decembrie, chiar inainte de vacanta de Craciun
    4. Corectarea ,,digitalizata” a dus la aparitia multor note de 4,85, 4,90 sau 4,95. In general, aceste note deveneau 5 pentru ,,corectarea in favoarea elevului”.
    5. Lipsa de interes a elevilor. Daca notele s-ar pune in catalog atunci elevii ar fi mai responsabili.
    6. Lipsa de pregatire a elevilor. Exact ca si la box, sportivii, in cazul nostru elevii, ajung la potentialul maxim in ziua meciului. Nu poti pune pe cineva care nu a alergat o iarna intreaga sa faca 10 ture de stadion. Aceeasi treaba si cu simularea. Materia care s-a dat la simulare a fost pe 3 ani si jumatate, deci nu a fost timp indeajuns sa se recapituleze tot pana la simulare. Majoritatea profesorilor termina materia de predat de la clasa a 8-a cam pe la inceputul lunii mai, ramanand circca o luna pentru modele de EN
    7. Itemii obiectivi conduc la micsorarea numarului elevilor din esalonul 7-8. Elevii care inainte se chinuiau sa obtina nota 5 acum nici nu isi bat capul deoarece ei considera ca poate au noroc sa greseasca doar 4 itemi si obtin usor nota 5.
    8. S-a marit numarul de itemi fara a se mari si timpul. Pana in 2020 erau 18 itemi. Din 2021 sunt 24 de itemi.

  16. Nu va propuneti, dar o faceti de vreo 4 ani. Ati tot coborat stacheta ca sa fie toata lumea fericita si sa dati bine in fata lor.

  17. Eu sunt de părere ca acest examen ar trebui eliminat pentru ca pune mare presiune pe copii aflati in perioada dificilă a pubertatii. Dar noi tot COMUNISTI am ramas, sau cel putin la mentalitate.. Și pun următoarea intrebare: Ce se întâmplă cu un elev bun, care din motive medicale nu poate participa la EN?

  18. Sunt și profesori cu gradație care muncesc mult în plus și pe gratis, cu pasiune și dăruire…
    Eu unul fac 5 ore în plus de pregătire pentru bac plus olimpiada
    Plus fac pregătire pe gratis cu 20 de elevi din alte clase și de la alte licee
    Am avut mereu rezultate notabile la bac și olimpiada plus alte concursuri
    De anul acesta iau gradație de merit
    Deci hai să nu mai generalizam totuși !!!

    1. Punctajul nu vine din rezultatele de la bac și nici din pregătiri, știți bine grila, observ!
      Știți perfect cum adunați punctele, hârtii fără valoare! Banii aceia mulți trebuie folosiți altfel!

  19. Nu vreți să dați subiecte accesibile, vreți să distrugeți încă o generație de tineri. Nu toți copiii sunt buni la matematică, unii poate sunt la o școală vocațională, unde studiază un instrument muzical sau fac canto și matematica nu le este necesară, așa că ar trebui ca subiectele să fie date diferențiat, nu la grămadă, ca să ziceți dup-aia că vai ce generație proastă și analfabetă funcțional.

  20. Bre, Ioane, ești prost sau te prefaci?! Dați subiecte de dificultate de peste medie și loviți, indirect, în profesori! Aruncați cu noroi în profesori că să motivați slabă salarizare, nu?! A dat “tătucul” Ciolacu ordin, nu?!

  21. Simulările ar trebui să dureze maxim o oră și să fie dedicate strict pe procedură. Nici un copil normal la cap nu va face vreun efort peste cel minimal pentru această pierdere de vreme și de resurse ulterioare, pentru tot soiul de studii comparative. De acord cu simularea unei proceduri, dezacord total cu extragerea de concluzii calitative. Dacă nu se pun note, nu se dau premii sau burse de excelență pentru rezultatele la simulare/mimare/minciună – ce l-ar face pe elev să piardă vremea?! Poate ne explică DPPD, experții din Sinister, ISJx.

  22. Politrucul pesedist, mare expert in testare, compara mere cu pere si ii da o legatura de patrunjel uscat cu miros pesedist.

    Daca testele nu sunt standardizate nu se pot construi teste echivalente. Daca nu ai teste echivalente ai ce compara.

    Politrucul sa faca si o comparatie cu cotele apelor Dunarii din zilele cu soare, sa vada daca rezultatele sunt mai bune sau mai proaste la simulare si evaluare.

  23. Tăiați-le ordinăria numită Gradație de merit!
    Să muncească efectiv la clasă, acolo să investească energia!
    Nu alergătura după adeverințe de coach, facilitatori de educație, formatori și alte aberații pe care le validați cu 2 000 de lei pe lună în plus la salarii timp de 5 ani!
    Părinții știu ce se întâmplă în interior?
    Cu banii aceștia plătiți orele de pregătire, de activități remediale făcute cu câte un copil.
    Desființați gradația!
    Nu muncesc pentru copii, trebuie să-și strângă “documente” pentru dosar!
    Intrați pe grupul Gradația de merit, să-i vedeți acolo, cum întreabă ce pun aici, ce adeverința merge aici!
    Intrați pe grupul Proiecte școlare județene să-i vedeți cum și-au făcut toți câte un proiect năstrușnic, să-și ia adeverință de organizator, de evaluator, de coordonator!
    Nu i-am văzut pe vreun grup dezbătând vreo situație a vreunui elev, vreo problemă care să se rezolve prin mai multe moduri.
    Hârtii pe care le validează inspectorii, adeverințe=puncte=bani

  24. Atunci faceți școală,nu greve,pandemii,orar sufocat cu materii inutile ,săptămâni verzi,săptămâni altfel.Din subiectele date,fara meditații nu ar fi decât viitori căpșunari in UE.Reforma ar trebui făcută în sistem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like