Directorii școlilor și inspectoratele școlare verifică dacă se aplică planurile remediale la clasele terminale, spune ministrul Educației: Dacă există sesizări cu privire la nerespectarea planurilor, atunci sigur că și noi putem să verificăm

11.778 de vizualizări
Foto: © Valerii Honcharuk | Dreamstime.com
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat la TVR Info că directorii unităților de învățământ și inspectoratele școlare verifică sunt puse în aplicare planurile remediale la clasele terminale: „În primul rând, conducerea unităților de învățământ, directorii și directorii adjuncți. După aceea, verificarea se face de către inspectoratele școlare”. „Dacă există sesizări cu privire la nerespectarea planurilor, atunci sigur că și noi putem să verificăm”, a precizat aceasta.

Întrebată ce poate face un părinte în situația în care școala nu aplică planurile remediale, Ligia Deca a explicat care sunt etapele: „În primul rând, se adresează conducerii școlii, după care, dacă nu primesc un răspuns mulțumitor, se pot adresa inspectoratelor școlare. Dacă nici atunci, sigur se pot îndrepta către minister. Nu am avut până acum sesizări cu privire la nerespectarea planurilor”.

Moderatoare: Aceste planuri remediale înseamnă ore suplimentare la clasă la materiile de examen, înseamnă pregătire suplimentară eventual în weekend. Ce cuprind aceste planuri, care oricum înțeleg că trebuie să ajungă la minister până pe 19 aprilie?

Ligia Deca: Aceste planuri trebuie raportate din punct de vedere al numărului lor pe fiecare județ. Ele trebuie elaborate la nivelul fiecărei școli, iar inspectoratele verifică activitățile pe baza planurilor. Planurile, într-adevăr, vizează remedial, vizează zonele de recapitulare, vizează reluarea anumitor porțiuni din programă, acolo unde itemii de evaluare au demonstrat faptul că elevii nu au achizițiile necesare pe anumite secțiuni de materie. Deci, practic, putem să îmbunătățim exact pe zonele unde este cea mai mare nevoie.

Aceste planuri presupun, într-adevăr, și o anumită pregătire suplimentară înainte de examen. Oricum ea se făcea, însă, de regulă, se relua toată materia. Cum știm exact ce porțiuni din materie trebuie reluate și asta face tot procesul mai eficient și, aș spune eu, mai puțin stresant pentru copii, pentru că deja știu ce cunosc și ce au nevoie să recapituleze.

Moderatoare: Cine verifică dacă aceste planuri remediale sunt puse în aplicare?

Ligia Deca: În primul rând, conducerea unităților de învățământ, directorii și directorii adjuncți. După aceea, verificarea se face de către inspectoratele școlare. Dacă există sesizări cu privire la nerespectarea planurilor, atunci sigur că și noi putem să verificăm, însă eu cred că la nivel județean s-a înțeles foarte bine scopul simulării, s-au generat rapoarte la nivel de județ, la nivel de școală și s-au discutat la nivel individual rezultatele evaluării.

Moderatoare: Dacă sunt părinți care au copii în ultimul an de gimnaziu sau în ultimul an de liceu, rezultatele în unitatea respectivă de învățământ nu au fost dintre cele mai bune și trebuie puse în aplicare aceste planuri, dar nu se pun, cui se adresează?

Ligia Deca: În primul rând, se adresează conducerii școlii, după care, dacă nu primesc un răspuns mulțumitor, se pot adresa inspectoratelor școlare. Dacă nici atunci, sigur se pot îndrepta către minister. Nu am avut până acum sesizări cu privire la nerespectarea planurilor. Eu cred că este un interes comun atât al școlii, cât și al părinților și al elevilor ca, pe baza rezultatelor de la simulare, să facem tot ceea ce putem face omenește ca rezultatele să se îmbunătățească. Și sunt convinsă că vom vedea asta și la examenele naționale.

Despre rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024 – nivel național

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.

Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrieMinisterul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.

La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.

Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.

Inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, Bogdan Suruciuc, a declarat, după rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „vom merge în școli cu profesorii metodiști ca să vedem ce putem face pentru elevi, pentru a crește rezultatele”, potrivit botosaninews.ro.

Inspectoratul Școlar Județean Neamț a anunțat că au fost luate măsuri de remediere a rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, potrivit unui comunicat de presă. Una dintre măsuri vizează formarea comisiilor alcătuite din inspectori şcolari, informaticieni, profesori metodiști pentru disciplinele matematică, limba si literatura română, care vor aplica în teritoriu Planul de măsuri stabilit, conform sursei citate.

Profesoara Aida Ionescu, inspector general adjunct la Inspectoratul Școlar Județean Dolj, a declarat, într-un interviu acordat TVR Craiova, că „cei care au luat note sub 5 pot depăși această barieră având încredere în ei, muncind și obținând rezultate remarcabile.”

Despre rezultatele de la simularea examenului de Bacalaureat 2024

Rezultatele detaliate de la simularea BAC 2024 au fost publicate de Ministerul Educației pe 2 aprilie. Instituția condusă de Ligia Deca lasă de înțeles că subiectele de Bacalaureat, din vară, vor fi dintre cele la care tinerii au știut să răspundă la simulare.

La nivel național, aproape 40% dintre elevii de clasa a XII-a nu au luat nota 5 la Limba română, iar la matematică sau istorie, 35% nu au luat peste 5, potrivit datelor publicate vineri după amiază de Ministerul Educației.

Până la data de 25 martie, liceele din județul Mureș au avut de transmis un raport cu rezultatele elevilor de la simularea examenului național de Bacalaureat 2024, potrivit unui anunț al inspectoratului școlar

Ministerul Educației le recomandă elevilor care dau Bacalaureatul în vară să se pregătească pentru examenul din vară prin exersarea unor teste de antrenament din anii trecuți, pentru majoritatea disciplinelor: limba română, istorie, filosofie, chimie, geografie, logică, economie. De asemenea, Ministerul le mai recomandă elevilor vizionarea episoadelor emisiunii Teleșcoala.

Bogdan Rațiu, profesor de limba și literatura română la Liceul Teoretic „Bolyai Farkas” din Târgu Mureș, spune că “rezultatele simulării de la BAC 2024 nu sunt foarte bune per ansamblu”: „Avem la sfârșit de liceu, după foarte mulți ani de școală, probleme cu lexicul, probleme cu vocabularul. Avem probleme cu localizarea informații.”

Tatiana Cauni, profesoară de Limba şi literatura română la Liceul Teoretic “Emil Racoviţă” din Baia Mare, spune că un procent foarte mare de elevi nu a rezolvat subiectul al III-lea la simularea de la Bacalaureat, la care aveau de scris un eseu în care să analizeze particularitățile unui text poetic:

“Eu am avut 29 de copii, dintre care 24 nu au făcut deloc subiectul III. Au luat între 5 și 6,70, ceea ce înseamnă că probabil nu s-a învățat. Nu cred că nu s-a știut pentru că sunt autori care s-au făcut în clasa a XII-a în primele module”, a menționat profesoara.

La proba de istorie, la simularea pentru Bacalaureat 2024, 66% dintre elevi au luat note peste 5 și mai mult de jumătate dintre ei nu au formată abilitatea de a compara fapte istorice sau nu dețin cunoștințele necesare pentru a stabili o asemănare între fapte istorice, conform analizei rezultatelor pe subiecte, publicate de Ministerul Educației. 

Foto: © Valerii Honcharuk | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Până vineri, 19 aprilie, inspectoratele școlare vor trimite Ministerului Educației rapoartele cu planul de acțiune ce vizează rezultatele de la simularea examenului de BAC 2024
Până pe 15 martie, toate școlile cu media notelor sub 7 la simularea pentru Evaluarea Națională 2024 vor transmite inspectoratelor școlare planurile de intervenție – adresă a Ministerului Educației
Toate liceele au avut de stabilit măsuri remediale pentru toți elevii de clasa a XII-a. Verificarea măsurilor a revenit inspectoratelor școlare, potrivit unei adrese a Ministerului Educației

9 comments
  1. Nu exista asa ceva.Totul este o minciună,o demagogie peste margini.Nimeni nu verifica pe nimeni,doamna Deeeeeca!Fata mea invata la sc.Alexandru Costescu si nu a venit nicio inspecție de cand este in aceasta scoala.Aici profesorii sunt examinatori,ei nu explica mare lucru,în schimb dau numai note proaste cu mult cinism.Nu exista activități extrașcolare,cu toate că elevii își doresc.Oricum scoala este de toata jena,copiii nu se duc de placere si asta se vede in rezultate.Duceti va puturosilor in inspecție sa vedeti cum își fac datoria colegii voștri.

  2. La noi,cl al XIII-lea,sunt supărați profesorii pt că am luat note mici la bac,dar nici nu fac nimic pt asta…noi trebuie să ne batem capul ..așa că nu mă aștept să se schimbe ceva in școlile astea…iei se lauda cu noi când luăm bacul,dar este meritul nostru..

  3. ,,Un părinte” in Romania discipline fara numar ,iar multi profesori care nu fac nimic la cursuri și sunt doar supraveghetorii copiilor ,dar plătiți cu bani multi .

  4. Dar ce ordin zice ca trebuie sa facem pregatire remediala?
    hai sa fim realiști, elevii la lic tehn nu vin la ore , cum sa vina la pregatire după ora 14 sau sambata

  5. copii mei și nu-s handicapati..au evoluat după remediale la nota cinci!ce dracu nu are capacitatea de a-i învața la clasa dar e performanță la remediale? Glumim pai nu e același profesor ce nu da doi bani nici la clasa?Că atunci când își iau leafa o iau doar pentru cât au performant!

  6. Poate madam Deca invata de la altii. Zero materii de umplere. Aiurea, trebuie sa plateasca lipitorile de materii inutile, lipitori care merg la scoala sa frece menta. Ca aia nu se mai numesc dascăli. Zero teme. Aiurea. La romani, elevul e sclav mai rau ca adultul. 6-7 ore pe metereze, apoi sa mai stea 2-3 ore la teme, ba mai mult, pentru tot felul de proiecte inutile de umplutura. Aloooo, madam Deca, suntem in secolul 21.Copiii astia au alte abilitati. Nu mai e ca pe vremea comunismului cand copiii nu aveau altceva de facut decat sa invete ca papagalii.
    NOUL SISTEM EDUCAȚIONAL DIN JAPONIA
    „Este atât de revoluționar încât formează copii ca „Cetățeni ai lumii”, nu ca japonezi.
    Un plan pilot inovator numit „Brave Change” (Futoji no henko) este în curs de desfășurare în Japonia pe baza programelor educaționale Erasmus, Grundtvig, Monnet, Ashoka și Comenius.
    Este o schimbare conceptuală. Ei vor înțelege și accepta diferite culturi, iar orizonturile lor vor fi globale, nu naționale.
    Programul de 12 ani se bazează pe conceptele:
    – Zero materiale de umplere.
    – Zero teme.
    – Și are doar 5 materii, care sunt:
    1. Aritmetica de afaceri.
    Operații de bază și utilizarea calculatoarelor financiare.
    2. Citirea.
    Încep prin a citi o fișă zilnică a cărții pe care o alege fiecare copil și ajung să citească o carte pe săptămână.
    3. Civism.
    Înțelegerea acestui lucru, cum ar fi respectarea deplină a legilor, valoarea civilă, etica, respectul pentru regulile de conviețuire, toleranța, altruismul și respectul pentru ecologie și mediu.
    4. calculator.
    Birou, internet, social media și afaceri online.
    5. limbi.
    4 sau 5 alfabete, culturi, religii, inclusiv japoneză, latină, engleză, germană, chineză, arabă; cu vizite de schimb de socializare la familii din fiecare țară în timpul verii.
    Care va fi consecința acestui program?
    Tineri care la 18 ani vorbesc 4 limbi, cunosc 4 culturi, 4 alfabete.
    – Sunt experți în utilizarea computerelor și telefoanelor mobile ca instrumente de afaceri.
    – Citesc 52 de cărți în fiecare an.
    – Respectă legea, ecologia și conviețuirea.
    – Se ocupă de aritmetica de afaceri și finanțare la decolare.
    Vor fi pregătiți să fie cetățeni ai lumii și nu doar ai țării lor…”

  7. Zau?! Verifica mama mare. In nici un caz directorii pe prietenii lor care le tin trena. E doar un motiv de hartuire pentru cei care își fac treaba dar nu ofera cadouase directoraselor. Offff, madam Deca face totul pe hartie. Zici ca este autista, traieste intr-o alta lume. Astia din minister sunt pe alta planeta. Sa aplice ei toate inepțiile lor si abia apoi sa vada absurditatea de pe hartie. Ati înnebunit pe toti. Copii, parinti, profesori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lista cu peste 600 de locuri rămase libere la licee din București, pentru a doua etapă a repartizării, publicată de Inspectoratul Școlar / Câte un loc liber la Colegiile Naționale “Sfântul Sava”, “Matei Basarab” sau la Liceul “Ion Neculce” și 4 locuri la Colegiul Național “I.L Caragiale”

Lista cu locurile rămase libere la licee din București, pentru a doua etapă a repartizării, publicată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București. După prima repartizare computerizată au rămas 638 de…
Vezi articolul

Aproape 100 de elevi pe clasă, învățare în 3 schimburi cu orar variabil, ore și pauze micșorate și copii de 10 ani care termină cursurile la 8 seara, așa arată școala la Liceul „Ioan Petruș” din Otopeni, unde părinții cer primăriei să aloce spații suplimentare

Pentru că numărul de elevi ai Liceului Ioan Petruș din Otopeni, județul Ilfov, este peste capacitatea școlii, conducerea a decis ca elevii să învețe în 3 schimburi, însă părinții sunt…
Vezi articolul

Fără lecții despre identitatea și ideologia de gen în școlile din Anglia, dar teme precum operațiile de schimbare de sex pot fi abordate / Fără ore de educație sexuală pentru elevi de până la 9 ani / Discuții pe teme precum contracepția, nu înainte de 13 ani – propuneri ale guvernului de la Londra

Școlile din Anglia sunt îndemnate să nu predea „identitatea de gen” și „ideologia de gen”, într-un set de noi reguli pe care Guvernul de la Londra urma să le pună,…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu îl felicită pe Patriarhul Daniel pentru implicarea în educație și societate. Tot azi, Sfântul Sinod prezidat de patriarh a criticat planurile privind educația sexuală în școli, promovate de ministru

Ministrul Sorin Cîmpeanu îl felicită, joi, pe Patriarhul Daniel, de ziua acestuia, pentru “activitatea susținută în spațiul educațional și social (…) contribuind la promovarea valorilor creștine în societatea românească”. Mesajul…
Vezi articolul