Dezbaterea finală a proiectelor de planuri-cadru pentru liceu 2025 începe joi, 6 martie, de la ora 16, anunță Ministerul Educației și Cercetării / Sunt 200 de locuri, iar timpul fiecărui participant e limitat la cel mult trei minute / Înscrieri până miercuri la ora 18

1.068 de vizualizări
Cursurile Universității Politehnica
Foto: © Vadym Pastukh | Dreamstime.com
Dezbaterea națională online despre proiectele de planuri-cadru de liceu 2025 va fi organizată joi, 6 martie, de la ora 16, anunță ministerul Educației și Cercetării (MEC) într-un comunicat de presă. Vor putea participa maximum 200 de persoane, cu timp de pus întrebări sau venit cu propuneri de maximum 3 minute, cu posibilitatea de prelungire încă 3 minute.

Înscrierea la dezbatere se efectuează prin intermediul unei solicitări trimise pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până miercuri, 5 martie 2025, ora 18:00.

Proiectele de planuri-cadru pentru liceu 2025 au fost publicate în consultare publică de Ministerul Educației vineri seară, 31 ianuarie. Documentul care conține propunerile de număr de ore la fiecare disciplină și specializare de liceu a fost prezentat de Edupedu.ro aici.

  • Aceste planuri-cadru vor fi aplicate în forma care va rezulta după dezbatere din anul școlar 2026-2027, conform declarațiilor conducerii Ministerului Educației și Cercetării. Dacă va fi așa, elevii care sunt acum clasa a VII-a vor fi primii care vor avea orarul făcut pe baza acestor noi planuri-cadru. Aceștia vor fi cei care, atunci când vor ajunge la finalul clasei a XII-a, vor susține primul Bacalaureat modificat pe baza actualei legi a educației.
Comunicatul integral al Ministerului Educației și Cercetării (MEC):

Ministerul Educației și Cercetării organizează joi, 6 martie, între orele 16:00 – 18:00, în sistem de videoconferință, ședința în cadrul căreia va avea loc dezbaterea publică națională dedicată proiectelor de planuri-cadru pentru învățământ liceal.

Acestea au fost publicate inițial pe edu.ro în secțiunea dedicată consultărilor publice (aici).

Se pot înscrie (în limita a 200 de participanți), în sistem online (videoconferință), toți cei interesați să contribuie cu propuneri argumentate la dezvoltarea acestor proiecte: persoane fizice și juridice, organizații non-guvernamentale/ale societății civile, asociații profesionale, reprezentanți ai instituțiilor publice cu atribuții în domeniu, reprezentanți ai presei.

Înscrierea se efectuează prin intermediul unei solicitări trimise pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data de 5 martie 2025, ora 18:00.

Datele necesare pentru înscriere vor include obligatoriu: numele și prenumele participantului/reprezentantului legal, după caz, organizația pe care o reprezintă, numărul de telefon, adresa de e-mail pe care se dorește comunicarea linkului de conectare, precum și confirmarea participării la dezbatere. Aceste informații nu sunt dezvăluite terților. Absența lor atrage după sine neînscrierea. De asemenea, persoanele interesate să-și susțină verbal propunerile în cadrul ședinței publice sunt rugate să precizeze clar acest lucru în mesajul trimis pe adresa de e-mail anterior menționată.

Propunerile se vor trimite în scris, în format electronic (word/pdf), cu specificarea secțiunilor/capitolelor din proiectele supuse dezbaterii, prin formularul anexat (disponibil mai jos, sub tagul Materiale informative), la adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data 5 martie 2025, ora 18:00.

În cazul în care propunerile au fost transmise deja, în intervalul 31 ianuarie – 4 martie, acest lucru se va preciza explicit în mesaj. 

Pentru susținerea propunerilor/punctelor de vedere, persoanele înscrise la cuvânt vor avea la dispoziție 3 minute. În situația în care propunerile formulate sunt semnificative sub raportul conținutului, timpul dedicat susținerii acestora poate fi prelungit, o singură dată, cu încă 3 minute, de către coordonatorul/moderatorul ședinței publice.

Intervențiile în cadrul ședinței vor avea loc în ordinea înscrierii.

Notă: Linkul de conectare va fi furnizat pe adresele de e-mail specificate de către persoanele înscrise, în data de 6 martie, până cel târziu la ora 15:00”.

Informații de context

Prima dezbatere națională despre planurile-cadru de liceu 2025 a avut loc în format fizic, la Politehnica București, pe 11 februarie, de la ora 16:00.

A doua dezbatere despre planurile-cadru de liceu a avut loc în format fizic, în Aula Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA), pe 14 februarie, la Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca.

A treia dezbatere publică despre planurile-cadru de liceu 2025 a avut loc în Aula „Mihai Eminescu” a Universității „Al. I. Cuza”, pe 25 februarie.

A patra dezbatere publică despre planurile-cadru de liceu 2025 a avut loc la Universitatea de Vest din Timișoara, pe 4 martie.

Declarații din dezbaterea de la Timișoara:

Declarații din dezbaterea de la București:

Declarații din dezbaterea de la Cluj-Napoca:

Declarații din dezbaterea de la Iași:

Foto: © Vadym Pastukh | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. O întrebare pt ministru David:
    Cum sunt evaluate aceste noi planuri cadru în raport cu celelalte din UE, deoarece concurăm pe aceeași piață a muncii ??
    Oare tinerii români vor avea de câștigat, de pierdut în comparație cu ceilați competitori pe piața europeană?? Pun această întrebare deoarece dezbaterile acestor planuri se fac mai mult cu profesorii, unde fiecare își apără orele.

  2. Pe mine nu mă interesează dezbaterile dumealui, important e să includă și planurile cadru din dezbaterea anterioară pe care ministerul le-a aruncat la gunoi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Transportul gratuit al elevilor către şcoli este imposibil de asigurat de companiile de transport rutier, anunță operatorii din domeniu. Consiliul Județean Prahova susține că nu s-au alocat bani de la bugetul de stat pentru decontarea biletelor

Transportul gratuit al elevilor către şcoli este imposibil de asigurat de companiile de transport rutier, din cauza mai multor neclarităţi din prevederile legislative emise de Guvern, în urma cărora operatorii…
Vezi articolul

Cum se înființează o școală nouă – procedura a fost pusă în dezbatere de Ministerul Educației / Primarii și persoanele juridice trebuie să încheie contracte cu ARACIP și să achite costurile pentru evaluarea externă

Primarii și persoanele juridice doritoare să înființeze o școală trebuie să încheie contracte de prestări servicii cu ARACIP și să achite costurile aferente evaluării externe, care este necesară pentru obținerea…
Vezi articolul

Aritmetica ministrului Ligia Deca, în cazul toaletelor din curtea școlilor. Anul trecut erau 180 de școli cu latrină, anul acesta mai sunt 189, după ce în ultimul an pentru 62 de școli au fost construite WC-uri în interior. Explicația: „Școlile mai fuzionează sau se mai despart în funcție de nevoile locale”

Din 180 de școli cu toalete în curte cât erau în 2022 la începutul anului școlar, pentru 62 de școli s-au făcut lucrări ca să rămână fără latrină și au…
Vezi articolul